• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 13 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elektromobilių padangos prieš įprastas: 10 esminių skirtumų

pagal Andžej Biaigo
2025.05.26, 21:30
Elektromobiliai
A A
0
elektromobiliu padangos
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Iš išorės elektrinės transporto priemonės (EV) gali atrodyti kaip bet kuris kitas automobilis. Tačiau po paviršiumi, ypač kai kalbama apie padangas, darosi įdomu. Elektromobilių padangos sukurtos atsižvelgiant į unikalius iššūkius – didesnį svorį, sukimo momentą ir efektyvumą. Pateikiame 10 pagrindinių elektromobilių ir tradicinių automobilių padangų skirtumų, kuriuos turėtų žinoti kiekvienas vairuotojas.

1. Sunkesniems automobiliams reikia tvirtesnių padangų

Elektromobiliai dėl didelių akumuliatorių blokų yra gerokai sunkesni už benzininius automobilius. Pavyzdžiui, „Tesla Model 3“ sveria daugiau nei 1 800 kg, o „Toyota Corolla“ – arčiau 1 300 kg. Dėl tokio papildomo svorio padangos patiria didesnį spaudimą, todėl reikia tvirtesnių šoninių sienelių ir tvirtesnės konstrukcijos.

  • EV padangos yra sustiprintos, kad atlaikytų didesnes apkrovas
  • Pagerina saugumą stabdant ir važiuojant posūkiuose
  • Įprastinės padangos greičiau susidėvi, esant EV svoriui

2. Momentinis sukimo momentas = greitesnis nusidėvėjimas

Elektros varikliai užtikrina momentinį sukimo momentą, o tai reiškia, kad galia iš karto pasiekia ratus. Tai puikiai tinka greitėjimui, tačiau gali būti sudėtinga padangoms, jei jos nėra tam pritaikytos. Elektromobilių padangoms naudojami pažangūs gumos mišiniai ir raštai, kad jos atlaikytų šį krūvį ir per anksti nenusidėvėtų.

3. Elektromobilių padangos mažina triukšmą

Elektromobiliai be variklio yra tylūs, todėl padangų keliamas triukšmas yra labiau pastebimas. Daugelyje EV padangų yra triukšmą slopinančių putų arba specializuotų protektoriaus raštų, kad salone būtų ramu. Naudojant įprastas elektrinio automobilio padangas, važiavimas gali būti netikėtai triukšmingas.

4. Mažas pasipriešinimas riedėjimui – didesnis nuotolis

Elektromobilių vairuotojams svarbus nuotolis. Elektromobilių padangos sukurtos su mažu pasipriešinimu riedėjimui, kad sumažėtų energijos, reikalingos automobiliui judėti. Tai padeda padidinti akumuliatoriaus efektyvumą, nors gamintojai turi suderinti sukibimą su kelio danga, saugumą ir energijos taupymą.

5. Regeneracinis stabdymas turi įtakos padangų nusidėvėjimui

Regeneracinis stabdymas sulėtina automobilį, kinetinę energiją konvertuodamas atgal į elektros energiją. Nors tai sumažina stabdžių nusidėvėjimą, gali sukelti netolygų padangų nusidėvėjimą – ypač galinių ratų. Kai kurios elektromobilių padangos dabar sukurtos taip, kad atsispirtų šiam poveikiui ir dėvėtųsi tolygiai.

6. Unikalūs protektoriaus raštai

EV padangos dažnai turi specializuotus protektoriaus raštus, kad būtų optimizuotas sukibimas, sumažintas triukšmas ir suvaldyta didesnė masė. Šie grioveliai ir formos turi įtakos tam, kaip padangos laikosi drėgnomis sąlygomis, posūkiuose ir protektoriaus ilgaamžiškumui.

Skaitykite  Lietuvos keliuose – jau beveik 35 tūkstančiai elektromobilių

7. Ar galima keisti padangas tarp elektromobilių ir benzininių automobilių

Techniškai taip, tačiau to daryti nepatartina. Elektromobilių padangos dėl savo konstrukcijos yra brangesnės, todėl jų naudoti dujiniam automobiliui gali būti nereikalinga. Ir atvirkščiai, naudojant dujinio automobilio padangas ant elektromobilio, gali sumažėti jo eksploatacinės savybės, padidėti triukšmas ir jis gali greičiau susidėvėti.

8. Elektromobilių padangos yra brangesnės, bet tarnauja ilgiau

Dėl inžinerijos ir medžiagų sąnaudų elektromobilių padangos paprastai kainuoja brangiau. Tačiau jos dažnai pasižymi ilgesniu tarnavimo laiku ir geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis. Reguliarus padangų sukimas ir tinkamas jų pripūtimas gali dar labiau pailginti jų tarnavimo laiką.

9. Pagrindiniai elektromobilių padangų prekių ženklai

Kiekvienas gamintojas dabar siūlo specialiai EV skirtas padangas. Populiariausi variantai:

  • „Michelin e-Primacy“
  • Giti GitiSynergy H2
  • Bridgestone Turanza EV
  • Goodyear ElectricDrive
  • Continental EcoContact 6

10. Kas toliau: Kas bus toliau: Elektromobilių padangų ateitis

Dangų bendrovės tiria išmaniąsias padangas su įmontuotais jutikliais temperatūrai, slėgiui ir nusidėvėjimui stebėti. Taip pat vis daugiau investuojama į tvarias medžiagas, pavyzdžiui, perdirbtą gumą ir augalinės kilmės alyvas, kad būtų suderinta su ekologišku elektromobilių įvaizdžiu.

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Šaltinis: Greencars
Žymos: elektromobiliaielektromobilių padangospadangos
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.