Hibridiniai automobiliai tampa vis populiaresni naudotų automobilių rinkoje dėl savo degalų taupymo ir patikimumo reputacijos. Tačiau, kaip ir bet kuri naudota transporto priemonė, hibridai turi savų galimų problemų. Šiame vadove aptariama, kas dažniausiai genda ir ką reikia patikrinti prieš perkant naudotą hibridinį automobilį.
Kas dažniausiai genda naudotuose hibridiniuose automobiliuose?
Nors „Toyota“ ir „Lexus“ hibridai yra žinomi dėl savo ilgaamžiškumo, nėra tobulų automobilių. Laikui bėgant, dažniausiai pasitaikančios su hibridais susijusios problemos yra šios:
- Aukštos įtampos akumuliatoriaus veikimo sutrikimai po ~10 metų arba >300 000 km
- Inverterio arba akumuliatorių blokų aušinimo sistemos gedimai
- Maitinimo keitiklio gedimai (remontas gali kainuoti tūkstančius)
- Alyvos praskiedimas varikliuose, kurie dažniausiai naudojami trumpoms kelionėms mieste
- Stabdžių suporto užstrigimas dėl regeneracinio stabdymo (pvz., „Toyota Yaris“)
Konkrečiam automobiliui būdingos problemos, į kurias reikia atkreipti dėmesį
„Toyota C-HR“ ir „Prius“
Labai patvarus, tačiau 1,8 l variklis gali nukentėti nuo alyvos praskiedimo, ypač žiemą. Elektronika kartais gali sukelti klaidų pranešimus be realių gedimų. Akumuliatoriaus tarnavimo laikas: ~10 metų.
„Lexus NX“
Puikus patikimumas. Vis dėlto mieste važinėjamų automobilių alyvą reikėtų keisti kas 5000 km, kad alyvos lygis nepakiltų dėl degalų prasisunkimo. CVT alyvą reikėtų keisti kas 80 000 km.
„Kia Niro“
Naudoja dvigubos sankabos transmisiją (DCT), kuri gali susidėvėti maždaug nuvažiavus 150 000–200 000 km. Rekomenduojama dažnai keisti alyvą. Kai kurie savininkai praneša apie hibridinės sistemos įspėjamuosius pranešimus.
„Ford Mondeo Hybrid“
Sukurtas remiantis „Toyota“ hibridine technologija, apskritai patvarus. Venkite suskystintomis dujomis varomų modelių – „Duratec“ varikliai netinka benzinui. CVT yra mažiau patvarus nei „Toyota“, tačiau gerai reaguoja į alyvos priežiūrą.
Įkraunami hibridai (PHEV)
PHEV siūlo didesnį elektrinį atstumą, tačiau taip pat yra sudėtingesni. Dažniausios problemos:
- DSG transmisijos susidėvėjimas VW Passat GTE (alyvos keitimas kas 60 000 km)
- Aušinimo sistemos gedimai ir drėgmė akumuliatorių blokuose („Mitsubishi Outlander PHEV“)
- Didelė keitiklio arba akumuliatoriaus keitimo kaina senesniame „Toyota Prius PHEV“
- Pavaros grandinės tempimas BMW 330e, jei alyva keičiama per retai
Ką patikrinti prieš perkant naudotą hibridą?
Vertinant naudotą hibridą, atkreipkite dėmesį į šiuos dalykus:
- Visa techninės priežiūros istorija – ypač su akumuliatoriumi susijusi priežiūra
- Venkite potvynio pažeistų ar stipriai modifikuotų (pvz., suskystintomis dujomis varomų) automobilių
- Paprašykite sertifikuoto hibridinių sistemų techniko atlikti diagnostiką ir akumuliatoriaus būklės patikrinimą
- Patikrinkite, ar sklandus perėjimas iš hibrido į benzininį variklį bandomojo važiavimo metu
- Stebėkite stabdymo ir greitėjimo elgseną, ar nėra galimų gedimų
Baigiamosios mintys
Naudotas hibridas gali būti puiki ilgalaikė investicija, jei pasirinksite atsargiai. „Toyota“ ir „Lexus“ modeliai pirmauja rinkoje pagal patikimumą, tačiau naujesni „Kia“, „Hyundai“ ir „Ford“ hibridai sparčiai tobulėja. Prieš pirkdami visada atlikite bandomąjį važiavimą, patikrinkite diagnostiką ir visą automobilio istoriją.
Kokia jūsų nuomonė? Ar turėjote naudotą hibridą? Pasidalykite savo patirtimi ar klausimais komentaruose.