„Porsche“ oficialiai sumažino savo ambicingus elektromobilių (EV) tikslus, pripažinusi, kad pirminis planas iki 2030 m. pasiekti 80 proc. visiškai elektra varomų transporto priemonių pardavimų nebeįgyvendinamas. Per paskutinį metinį akcininkų susirinkimą generalinis direktorius Oliveris Blūmas (Oliver Blume) pristatė pakeistą strategiją, kuri apima labiau subalansuotą požiūrį – vidaus degimo variklių, hibridinių modelių ir elektromobilių derinimą.
EV planai kertasi su realybe
Kai „Porsche“ pirmą kartą paskelbė apie 80 proc. elektromobilių tikslą, jis buvo laikomas vienu agresyviausių elektrifikavimo planų automobilių pramonėje. Tačiau rinkos sąlygos pasikeitė. Blume teigė: „Porsche“ yra viena iš pirmaujančių automobilių pasaulyje: „Mūsų produktų strategija vis dar leistų mums tai pasiekti. Atsižvelgiant į rinkos pokyčius, tai nėra realu.”.
EV diegimas tiek pasaulio, tiek regiono mastu buvo lėtesnis, nei tikėtasi. Praėjusiais metais „Taycan“ pardavimai sumažėjo, o „Porsche“ kaip vieną iš priežasčių nurodė reikšmingą modelio atnaujinimą, tačiau taip pat pripažino, kad elektromobilių dinamika lėtėja plačiau.
Hibridai kaip strateginis posūkis
Atsakydama į tai, „Porsche“ dvigubai daugiau dėmesio skiria hibridinėms technologijoms. Iki 2030-ųjų „Panamera“ ir „Cayenne“ ir toliau bus siūlomi tiek vidaus degimo, tiek elektriniai variantai. Be to, kuriamas naujas visureigio modelis, kuris iki dešimtmečio pabaigos gali būti su hibridine ir vidaus degimo jėgaine.
„Mes buvome žingsniu priekyje rinkos pokyčių“, – sakė Blume. „Pereinamasis laikotarpis tikriausiai bus daug ilgesnis, nei manyta iš pradžių.“
Tokia pragmatiškesnė kryptis užtikrina, kad „Porsche“ išliktų konkurencinga ir kartu reaguotų į klientų pageidavimus. Visiškai elektrinis 718 vis dar kuriamas, tačiau „Porsche“ dabar svarsto hibridinių variantų galimybę net ir iš pradžių planuotuose elektromobilių modeliuose.
Visų rinkų iššūkiai
„Porsche“ plaukia neramiais vandenimis pagrindinėse rinkose. Kinijoje pardavimai smarkiai sumažėjo, nes vietiniai pirkėjai renkasi vietinius prekės ženklus. JAV „Porsche“ susiduria su dideliais muitais, nes neturi vietinės gamybos, o Europoje besikeičiančios taisyklės apsunkina ilgalaikę strategiją.
Šie iššūkiai privertė „Porsche“ restruktūrizuoti savo veiklą ir šiuo metu planuoja per metus parduoti 250 000 automobilių – mažiau nei anksčiau, kai jų buvo parduodama daugiau nei 300 000. Tai taip pat apima darbo jėgos mažinimą ir verslo filosofijos keitimą: fokusas į pelningumą, o ne į apimtis.
Hibridinių ir hibridinių automobilių sambūvis 2030-aisiais
Priešingai nei kai kurie automobilių gamintojai, skubantys pereiti prie visiškai elektrinių automobilių, „Porsche“ planuoja išlaikyti vidaus degimo variklius kartu su hibridiniais ir elektriniais automobiliais. Įmonė toliau pertvarko savo kultinį dviejų turbinų V8 variklį, kad jis atitiktų „Euro 7“ standartus, taip užtikrindama jo gyvybingumą ir kitą dešimtmetį.
EV tempai lėtėja
- EV infrastruktūra įvairiose rinkose išlieka nenuosekli
- Baterijų medžiagų sąnaudos vis dar nepastovios
- Didelės kainos ir susirūpinimas dėl įkrovimo stabdo pagrindinių vartotojų įsitvirtinimą
- Dauguma „Porsche“ klientų vis dar teikia pirmenybę ICE vairavimo dinamikai
Šių veiksnių visuma paskatino persitvarkyti. „Porsche“ nebesiekia aklai didinti elektros energijos kiekio, o investuoja į jėgainių įvairovę.
Nauja subalansuota vizija
Atnaujinta „Porsche“ strategija rodo realistiškesnį ir lankstesnį požiūrį į mobilumo ateitį. Siūlydama elektromobilių, hibridų ir vidaus degimo variklių derinį, bendrovė siekia išlikti konkurencinga ir pelninga – be priverstinio elektrifikavimo, kol rinka dar nepasirengusi.
Kaip manote – ar daugiau markių turėtų pasekti „Porsche“ pavyzdžiu ir subalansuoti elektromobilių ir hibridinių variklių kūrimą? Praneškite mums komentaruose.