• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 9 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Privalomi EV parkai – ką tai reiškia logistikos sektoriui?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.07.08, 18:08
Elektromobiliai
A A
0
byd atto 3 kinisko elektromobilio ikrovimo lizdas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

2025 m. pavasarį Europos Komisija pasiūlė privalomas nulinės emisijos transporto priemonių (ZEV) kvotas įmonių transporto parkams kaip platesnės dekarbonizacijos strategijos dalį. Nors aplinkosaugos tikslas aiškus, tiesioginis poveikis logistikos, automobilių pardavimo ir aptarnavimo verslui Lietuvoje gali būti sudėtingas, ypač neturint tinkamos infrastruktūros paramos.

Ką apima ES pasiūlymas

Komisija siūlo, kad įmonės, turinčios daugiau nei 25 transporto priemones, turėtų palaipsniui integruoti elektromobilius – iki 2025 m. pasiekti 50 % naujų elektromobilių įsigijimų ir iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektrinių. Tai atitinka platesnius įmonių transporto priemonių parko reglamentus, aptartus visoje Europoje.

Pagrindiniai susirūpinimą keliantys klausimai Lietuvos įmonėms

  • Nuvažiuojamas atstumas ir ilgos pamainos: Elektromobiliai gali neatitikti kasdienių ridos reikalavimų, ypač regioninio pristatymo / hidroelektrinių paslaugų srityje, jei nėra dažno įkrovimo.
  • Infrastruktūros trūkumas: Viešųjų įkrovimo stotelių yra mažai mažuose miesteliuose ir pramonės zonose.
  • Didesnės pradinės išlaidos: Komercinės elektromobiliai kainuoja 30–50 % daugiau nei ICE partneriai – apkrauna MVĮ investicijų biudžetus.
  • Prastovos įkrovimui: Daugiavalandis įkrovimas padidina neefektyvumą ir riziką griežtuose logistikos grafikuose.

Ar Lietuva pasiruošusi?

Turėdama daugiau nei 12 metų vidutinę transporto priemonių eksploatavimo trukmę ir apie 3500 registruotų elektromobilių (nedaug jų yra komercinės), Lietuvai trūksta reikiamo įkrovimo tinklo, antrinės rinkos ir aptarnavimo patirties, kad galėtų greitai pereiti prie elektromobilių.

Europos patirtis: ambicijų ir praktiškumo derinimas

FIGIEFA įspėja, kad privalomos elektromobilių kvotos gali paralyžiuoti nepriklausomus remonto tinklus ir logistikos paslaugų teikėjus, kurie nėra susipažinę su elektromobilių technologija. Remiantis jų apklausa, 95 % įmonių baiminasi neigiamo poveikio, todėl svarbu taikyti viešąsias paskatas prieš įvedant privalomas kvotas.

Rekomendacijos sklandesniam perėjimui

  • Pradėkite nuo savanoriškų paskatų, subsidijų ir bandomųjų projektų.
  • Į praktinių priemonių rengimą įtraukite prekybos organizacijas (pvz., verslo asociacijas).
  • Užtikrinkite investicijas į regioninius įkrovimo ir elektromobiliams pritaikytus paslaugų tinklus.

Rizika, jei nepasirengta

Privalomos kvotos, nustatytos neturint realios infrastruktūros, gali lemti:

  • Padidėjusias išlaidas, sumažėjusį efektyvumą ir galimą įmonių uždarymą logistikos ir paslaugų sektoriuose.
  • Didėjantį atotrūkį tarp miesto ir kaimo operatorių, kur sunkiau diegti elektromobilius.
  • Galimą įmonių perkėlimą į kaimynines šalis, kuriose yra geresnės elektromobilių ekosistemos.

Koks jūsų nuomonė? Kiek jūsų įmonė pasiruošusi elektromobilių kvotoms? Pasidalykite savo iššūkiais komentaruose arba pažymėkite kolegas iš pramonės šakos.

Žymos: elektromobiliai
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Trys naudoti korėjietiški krosoveriai, kuriems gedimai – retenybė

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz