Bijojimas išsikrauti akumuliatorių – dažnai vadinamas „nerimu dėl ridos“ – yra vienas iš labiausiai susirūpinimą keliančių klausimų, susijusių su elektra varomomis transporto priemonėmis. Tačiau naujas testas, kurį atliko Vokietijos žurnalas c’t kartu su ADAC, įrodo, kad ši baimė iš esmės yra nepagrįsta.
Elektromobiliai nesustoja tik ties nuliu
Šeši šiuolaikiniai elektriniai automobiliai, įskaitant „Tesla“, „Kia“, VW ir „Volvo“ modelius, buvo išbandyti važiuojant jais tol, kol jie visiškai išsijungė. Stebinantis rezultatas? Nė vienas iš jų tiesiog nesustojo pasiekęs 0 % akumuliatoriaus įkrovos. Visi jie toliau važiavo dar kelis kilometrus.
Įspėjimo sistemos veikia efektyviai
Testavimo duomenimis, elektrinės transporto priemonės įspėjamuosius signalus pradeda skleisti jau nuo 20 % baterijos įkrovos. Esant 10 %, jos automatiškai sumažina greitį, kad taupytų energiją. Daugeliu atvejų vairuotojas puikiai žino, kad baterija išsikrovė gerokai anksčiau, nei visiškai išsijungia.
„Dėl geros įspėjimų kaskados beveik neįmanoma sustoti nepasiruošus“, – sakė c’t redaktorius Stefanas Porteckas.
Pasirodo, kad elektromobiliuose yra įmontuotas rezervas, panašiai kaip vidaus degimo automobiliai gali nuvažiuoti kelis kilometrus su degalų bako rezervu. Tokia konstrukcija padeda apsaugoti akumuliatorių ir užtikrinti avarinį atstumą.
Kiek dar galite nuvažiuoti 0 % greičiu?
Nors tikslus atstumas skiriasi priklausomai nuo modelio, dauguma elektromobilių gali nuvažiuoti iki 15 km ar daugiau net ir tada, kai akumuliatoriaus indikatorius pasiekia nulį. Šis paslėptas rezervas yra gamykloje sukurta funkcija, užtikrinanti apsaugą ir ramybę.
Elektromobiliai dažniau nesugenda
Pagal ADAC statistinius duomenis, elektromobiliai negenda dažniau nei vidaus degimo automobiliai. O kai jos sugenda, dažniausiai ne dėl išsikrovusio akumuliatoriaus. Vietoj to, dažniausios problemos yra programinės įrangos arba elektroniniai gedimai – panašiai kaip šiuolaikiniuose benzininiuose automobiliuose.
Eksperto patarimas: Įkraukite 10 %
Ekspertai pataria ieškoti įkrovimo stotelės, kai akumuliatorius pasiekia 10 % ribą. Laikydamiesi šios gairės užtikrinsite, kad jums niekada nereikės pasikliauti rezervu, nebent tai būtų absoliučiai būtina.
Lietuvos vairuotojams, svarstantiems apie elektromobilį, žinia aiški: nuotolio nerimas yra daugiausia psichologinis. Dėl išmaniųjų sistemų, savalaikių įspėjimų ir paslėptų baterijos rezervų šiuolaikiniai elektromobiliai yra patikimesni, nei daugelis tikisi.
Ar esate patyrę, kai elektromobiliu važiuojate iki nulio? Pasidalykite savo istorija komentaruose arba pažymėkite mus socialiniuose tinkluose!