2025 m. pradžioje Europos automobilių rinkoje įvyko dramatiškas pokytis. Elektromobilių pardavimai sparčiai auga, o „Tesla“ pozicijos sparčiai mažėja. Nauji duomenys atskleidžia, kas vis labiau įsitvirtina ir ko iš tiesų nori Europos vairuotojai.
Elektromobilių pardavimai auga visoje Europoje
Nuo 2025 m. sausio iki balandžio mėnesio, palyginti su tuo pačiu 2024 m. laikotarpiu, Europos Sąjungoje elektrinių transporto priemonių (EV) pardavimai išaugo 26,4 %. Dabar elektromobiliai sudaro daugiau nei 15 proc. naujų automobilių rinkos. Tokios šalys kaip Vokietija (+42,8 %), Belgija (+31,3 %) ir Lenkija (+40,4 %) pranešė apie didelį EV registracijos augimą.
- Vokietija: parduota apie 158 500 naujų elektromobilių (2025 m. sausio-balandžio mėn.)
- Lenkija: 7 659 parduoti nauji elektromobiliai (+102 % vien balandžio mėn.)
- Nyderlandai ir Suomija taip pat praneša apie stabilų augimą
Priešingai ankstesniems nuogąstavimams dėl mažėjančio susidomėjimo elektromobiliais, Europos rinka akivaizdžiai priima elektrifikaciją.
„Tesla“ smukimas yra staigus ir plačiai paplitęs
Nepaisant bendro elektromobilių bumo, per pirmuosius keturis 2025 m. mėnesius „Tesla“ pardavimai sumažėjo stulbinamai – 46,1 proc. Vien balandžio mėn. smukimas siekė 52,6 %. Europoje „Tesla“ rinkos dalis sumažėjo nuo 13 % iki vos 0,6 %.
Nors kai kurie gerbėjai iš pradžių kaltino vėlavimą pateikti atnaujintą „Model Y“, duomenys rodo, kad net ir jį išleidus pardavimai smarkiai neatsigavo. Tai rodo gilesnes problemas – įskaitant galimą žalą reputacijai, susijusią su Elono Musko politiniais ryšiais.
Kas lenkia „Tesla“?
Kinų gamintojas SAIC, kuriam priklauso MG prekės ženklas, per tą patį laikotarpį Europoje pardavė beveik 70 000 automobilių – palyginti su mažiau nei 42 000 „Tesla“. SAIC metinis augimas per metus siekė 52,4 %.
Volkswagen taip pat atsigavo ir padidino pardavimus 7,5 %, o Cupra – jo našumo subbrendis – išaugo 52,6 %. Tačiau „Porsche“ smuko 25,2 %, o grupės vidurkis sumažėjo 25,2 %.
- SAIC: +52,4 %, parduota beveik 70 000 elektromobilių
- Volkswagen: +7,5 %
- Cupra: +52,6 %
- Porsche: Porsche: -25,2 %
Europiečiai pirmenybę teikia hibridams ir benzinui, o ne dyzelinui
Dauguma europiečių šiuo metu perka hibridinius automobilius, kurie sudaro 35,3 proc. rinkos. Benzininiai automobiliai sudaro 28,6 %, o elektromobiliai – 15,3 %. Kadaise dominavęs dyzelinas sumažėjo iki 9,6 % ir toliau mažėja.
Pavarų rinkos dalis (ES, 2025 m. sausis-balandis)
- Hibridai: 35,3 %
- Benzinas: 28,6 %
- Elektros: 15,3 %
- Dyzelinas: 9,6 %
- Hibridiniai automobiliai: 7,9 %
- Kiti (pvz., SGD, vandenilis): 3,3 %
Esant tokiam tempui, vidaus degimo transporto priemonės gali tapti nišiniu pasiūlymu gerokai anksčiau nei 2035 m. – net jei nebus politinių draudimų naujiems iškastiniu kuru varomiems automobiliams.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Nors Lietuvos elektromobilių rinka dar tik formuojasi, Europoje vykstantys pokyčiai lems, kas bus siūloma vietoje. Tokie kinų prekės ženklai kaip MG ir „Volkswagen Group“ išmanieji elektriniai modeliai gali tapti prieinamesni ir patrauklesni Lietuvos pirkėjams – ypač jei „Tesla“ išliks nekonkurencinga.
Ekspertai pastebi, kad infrastruktūros plėtra ir nuoseklios vyriausybės paskatos turės lemiamą reikšmę tam, ar Lietuva paseks platesne ES tendencija.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.