Norvegijoje keturi visiškai nauji „Polestar 4“ automobiliai atiduodami į metalo laužą taip ir nepradėję važiuoti. Elektriniai krosoveriai, stovintys Røykeno automobilių perdirbimo centre netoli Oslo, yra visiškai nepažeisti, tačiau teisiškai netinkami naudoti – ir dabar keliauja tiesiai į sunaikinimą.
Kodėl naikinami visiškai nauji automobiliai?
Pasak „Polestar“ atstovės spaudai Norvegijoje Kristin Fjeld, šie keturi automobiliai yra priešserijiniai demonstraciniai vienetai. Nors jie gali atrodyti paruošti pardavimui, jie buvo naudojami vidinėms gamyklos parodoms ir neatitinka teisinio sertifikavimo reikalavimų. Tai reiškia, kad jie negali būti parduodami, registruojami ar pakartotinai naudojami – net dalims gaminti.
- Būvimo vieta: Røyken, Norvegija
- Modeliai: 4x „Polestar 4“ (trys auksiniai, vienas baltas)
- Statutas: niekada nevažiuota, tipas nepatvirtintas
Griežtos taisyklės neleidžia naudoti pakartotinai
Fjeldas paaiškino, kad „Polestar“ nuolat dirba su prototipais ir priešserijiniais automobiliais, kurie dėl teisinių apribojimų turi būti atiduoti į metalo laužą po vidinio naudojimo. Šie įrenginiai neturi tipo patvirtinimo ir nėra prijungti prie oficialių galinių sistemų. Dėl šios priežasties jų negalima eksploatuoti viešuosiuose keliuose arba perparduoti privatiems asmenims.
„Jų negalima pakartotinai naudoti“, – sakė Fjeldas. Vietoj to „Polestar“ bendradarbiauja su licencijuotais metalo laužo supirktuvių operatoriais, kad būtų užtikrintas visiškas aplinkosaugos taisyklių laikymasis, o prieš išmontuojant automobilių korpusus iš jų pašalinami pavojingi komponentai, pavyzdžiui, akumuliatoriai, gyvsidabris ir alyva.
Dėmesys aplinkai, ribotas perdirbimas
Priešingai nei standartinis transporto priemonių perdirbimas, kai daug dalių yra išsaugoma, „Polestar 4“ automobiliai išardomi minimaliai pakartotinai panaudojant. Pasak transporto priemonių išmontavimo įmonės „Bil1Din“ generalinio direktoriaus Anderso Greftegreffo, šie vienetai pirmiausia perdirbami siekiant atkurti aplinką, o ne perparduoti dalis.
„Bus laikomasi aplinkosaugos priemonių, kurių reikalauja įstatymai“, – sakė A. Greftegreffas, pridurdamas, kad „Polestar“ nustatyti apribojimai reiškia, jog mažai ką galima panaudoti pakartotinai.
Nedažna praktika pramonėje
Didelės išardymo įmonės, tokios kaip „Bil1Din“ ir „Grønvolds Bil-Demontering“, teigia nežinančios, kad kiti automobilių gamintojai naikintų tokius naujai atrodančius demonstracinius modelius. Nors „Jaguar“ neseniai dėl akumuliatoriaus gaisro pavojaus į metalo laužą atidavė 130 „I-Pace“ vienetų, „Polestar 4“ atvejis atrodo unikalus, nes automobiliai naikinami tik dėl procedūrinių priežasčių.
Ar šie priešserijiniai automobiliai kada nors galėtų būti panaudoti pakartotinai? Bendrovė „Polestar“ tiesiogiai neatsakė, tačiau pabrėžė griežtą teisinę sistemą, kuri šiuo metu draudžia tokį pakartotinį naudojimą.
Kokia jūsų nuomonė? Ar automobilių gamintojai turėtų rasti būdų, kaip pakartotinai panaudoti priešserijinius automobilius, užuot juos atidavę į metalo laužą? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose.