Vokietijoje pastebimi ryškūs automobilių pardavimo tendencijų pokyčiai. Federalinės automobilių transporto tarnybos (KBA) duomenimis, 2025 m. sausio mėn. užregistruota 34 500 elektromobilių, t. y. 53 proc. daugiau nei pernai. Šis šuolis žymi svarbų etapą – dabar Vokietijoje elektromobiliai užima didesnę rinkos dalį nei dyzeliniai automobiliai, o tai rodo, kad vis labiau pereinama prie tvaraus judumo.
Kodėl staiga išaugo elektromobilių populiarumas?
Įspūdingas elektromobilių pardavimų augimas gali atrodyti netikėtas po kelis mėnesius trukusio susidomėjimo mažėjimo, tačiau yra dvi pagrindinės priežastys, lėmusios šį pokytį:
1. Pakoreguoti palyginimai su sudėtingumais 2024 m.
2023 m. gruodį Vokietijos vyriausybė staiga nutraukė elektromobilių įsigijimo subsidijas. Šis sprendimas buvo priimtas po Konstitucinio teismo sprendimo, kuriuo buvo įšaldytos 60 mlrd. eurų lėšos iš federalinio Klimato ir pertvarkos fondo. Dėl to vyriausybė buvo priversta sumažinti įvairias subsidijas, įskaitant paskatas elektromobiliams, todėl 2024 m. smarkiai sumažėjo elektromobilių pardavimai.
Tačiau 2025 m. sausio mėn. duomenų palyginimas buvo perkeltas iš daug subsidijų gavusių metų (2023 m.) į subsidijų negavusius 2024 m., taip sukuriant sprogstamo augimo 2025 m. pradžioje iliuziją.
2. CAFE išmetamųjų teršalų ribos
Staigų augimą 2025 m. sausio mėn. taip pat paskatino naujos Europos švaraus oro taisyklės (CAFE), kuriomis automobilių gamintojams nustatytos griežtesnės CO2 emisijų ribos. Siekdami išvengti didelių baudų, daugelis automobilių gamintojų atidėjo elektromobilių registraciją iki naujųjų metų, siekdami sumažinti savo prekės ženklo vidutinę 2025 m. išmetamo CO2 kiekio normą.
Pavyzdžiui, „Volkswagen“, kaip pranešama, gresia 1,5 mlrd. eurų bauda, jei viršys savo CO2 tikslą – daugiau nei bendrovės sukauptas 2023 m. pirmųjų trijų ketvirčių pelnas.
Elektriniai automobiliai lenkia dyzelines transporto priemones
2025 m. sausio mėn. elektromobiliai užėmė 16,6 proc. rinkos dalies ir aplenkė dyzelinius automobilius, kuriems teko 15,9 proc. rinkos. Tai žymi reikšmingą kultūrinį ir technologinį pokytį šalyje, kuri anksčiau buvo dyzelinių variklių sinonimas.
Įdomu tai, kad, nepaisant bendro elektromobilių rinkos augimo, „Tesla“ patyrė 59,5 % nuosmukį, palyginti su 2024 m. sausio mėn. Tai kelia klausimų apie vartotojų elgseną ir lojalumą, nes panašu, kad Vokietijos pirkėjai pirmenybę teikia vietiniams prekės ženklams, o ne „Tesla“.
Subsidijų pabaiga: prieštaringas sprendimas
Staigi elektromobilių subsidijų pabaiga 2023 m. gruodžio mėn. sukėlė diskusijų. Kai kurie spėlioja, kad vyriausybės sprendimui įtakos turėjo didėjantis „Tesla“ dominavimas Vokietijos rinkoje. Remiantis šia teorija, subsidijos pirmiausia buvo naudingos Amerikoje pagamintoms „Tesla“ transporto priemonėms, o tai nepatiko politikos formuotojams, siekiantiems remti vietos gamintojus.
Tačiau skaičiai byloja ką kita. Nors 2023 m. „Tesla Model Y“ buvo geriausiai parduodamas elektromobilis, apskritai „Volkswagen“ buvo populiariausias prekės ženklas. Tiesą sakant, šeši iš dešimties populiariausių elektromobilių prekės ženklų priklausė Vokietijai, o tai rodo, kad subsidijų mažinimas greičiausiai paveikė Vokietijos automobilių gamintojus taip pat, jei ne labiau, nei „Tesla“.
Kas toliau laukia Vokietijos elektromobilių rinkos?
Nepaisant teigiamų sausio mėnesio duomenų, dar neaišku, ar pagreitis išliks ir 2025 m. Pramonės ekspertai mano, kad didėjantis spaudimas dėl CAFE reglamentų skatins tolesnį augimą, tačiau vartotojų skatinimo priemonių trūkumas gali sulėtinti rinką vėliau.
Tačiau aišku, kad Vokietija tvirtai žengia elektrinės ateities link. Įsigaliojus naujiems taršos reglamentams ir gamintojams investuojant į elektromobilių asortimento plėtrą, artimiausiais metais pirkėjai turės dar daugiau galimybių rinktis.
Ar svarstote galimybę persėsti į elektromobilį? Pasidalykite savo mintimis ir patirtimi toliau esančiuose komentaruose!