Volkswagen ruošiasi nuo 2026 m. iš esmės pakeisti savo elektromobilių liniją, įdiegdama ličio-geležies-fosfato (LFP) baterijas savo MEB platformoje. Šis pokytis prasidės nuo naujojo ID.2 modelio ir ilgainiui pasieks tokius populiarius modelius kaip ID.3, ID.4 ir ID.7, todėl Vokietijos markės elektromobiliai taps gerokai prieinamesni.
Kas keičiasi su „MEB Plus“ sistema?
Būsimoji „MEB Plus“ platforma yra dabartinės „Volkswagen“ MEB architektūros evoliucija. Pagrindinis patobulinimas – perėjimas prie LFP akumuliatorių chemijos. Nors LFP akumuliatorių energijos tankis yra šiek tiek mažesnis, palyginti su nikelio-mangano-kobalto (NMC) elementais, juos gaminti yra gerokai pigiau ir jie yra termiškai stabilesni – dėl šių savybių jie jau tapo populiarūs Kinijoje ir vis dažniau Vakarų rinkose.
Kodėl svarbūs LFP
LFP akumuliatorius jau naudoja tokie prekių ženklai kaip „Tesla“, „Ford“ ir GM, siekdami sumažinti sąnaudas. Jų prieinamumas leidžia gamintojams mažinti transporto priemonių kainas nesumažinant saugumo ar ilgaamžiškumo. VW, diegdama LFP, siekia padidinti konkurencingumą ir elektromobilių paplitimą, ypač kainoms jautriose rinkose.
- Mažesnės gamybos sąnaudos, palyginti su NMC akumuliatoriais
- Didesnis terminis stabilumas ir saugumas
- Didesnis tarnavimo laikas esant vidutiniam įkrovimo režimui
ID.2 – pirmasis naujos kartos akumuliatorius
„Volkswagen ID.2“, kuris turėtų būti pradėtas gaminti 2026 m., debiutuos su „MEB Plus“ platforma. Tai bus įperkamas miesto elektromobilis, kurio kaina bus mažesnė nei 25 000 eurų. Nors šis modelis neturėtų pasiekti JAV rinkos, jo pagrindinės technologijos turės įtakos pasauliniams modeliams.
„Volkswagen“ teigimu, ID.2 sėkmė atvers kelią kitiems modeliams, pavyzdžiui, ID.3 ir ID.4, kurių dizainas bus pertvarkytas ir pereita prie LFP pagrindu veikiančių akumuliatorių sistemų. Tikėtina, kad šie pokyčiai sumažins kainas, padidins prieinamumą ir pašalins ankstesnę kritiką dėl ID linijos vertės pasiūlymo.
Ar tai turės įtakos JAV ir Europai?
Europa, kaip tikimasi, pirmoji pajus diegimo naudą, nes naujuosius akumuliatorių blokus gamins „Volkswagen“ gamykla Salzgiteryje, Vokietijoje. Poveikis JAV lieka neaiškus dėl tiekimo grandinės ir reguliavimo sudėtingumo. Infliacijos mažinimo įstatymas (angl. Inflation Reduction Act, IRA) kelia papildomų sunkumų, kai kalbama apie užsienyje pagamintus akumuliatorius.
Ekspertų įžvalgos
Elektromobilių analitikų nuomone, „Volkswagen“ LFP akumuliatorių naudojimas yra strateginis žingsnis siekiant atgauti pagreitį elektromobilių lenktynėse. Jei bendrovė tai atliks tinkamai, artimiausiais metais ji gali prilygti „Tesla“ ekonomiškumui.”.
Išvada: Įperkamesnė elektrinė ateitis
„Volkswagen“ įsipareigojimas naudoti LFP akumuliatorių technologiją ir „MEB Plus“ platformos pristatymas yra lūžio taškas. Nors kai kurie modeliai, pavyzdžiui, ID.2, gali nepasiekti Lietuvos ar JAV, tačiau juos grindžianti technologija pasieks. Tai reiškia, kad nuo 2026 m. galime tikėtis daugiau įperkamų ir praktiškų „Volkswagen“ elektromobilių.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.