• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 17 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Kelių eismo taisyklės

Ar vasarą galima važiuoti su universaliomis padangomis – ką sako įstatymai?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.04.16, 16:15
Kelių eismo taisyklės
A A
0
universalios padangos visasezones padangos ms
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pakilus vasaros temperatūrai, daugelis vairuotojų klausia, ar universalios, arba visasezonės, padangos yra teisėtas ir saugus pasirinkimas Lietuvos keliuose. Įstatymuose pateikiamos aiškios gairės, tačiau jų laikymasis nėra vienintelis veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti. Renkantis universalias ar specialias vasarines padangas, svarbu atsižvelgti į veiksmingumą, saugumą ir praktiškumą. Prieš renkantis verta pasidomėti, ką iš tikrųjų sako šie reglamentai ir kaip jie veikia kasdienį vairavimą karščiausiais mėnesiais.

Turinys
Toggle
  • Universalių padangų supratimas: Kas jos yra?
  • Viso sezono padangų eksploatacinės savybės karštu oru
  • Vasaros vairavimo saugos aspektai
    • Atsparumas karščiui ir eksploatacinės savybės
      • Stabdymo kelio poveikis
  • Teisinės nuostatos dėl padangų naudojimo vasarą
      • Minimalaus protektoriaus gylio reikalavimai
      • Leidžiami padangų tipai
      • Baudos už pažeidimus
  • Universalių padangų naudojimo ištisus metus privalumai ir trūkumai
  • Ekspertų rekomendacijos dėl vasarinių padangų pasirinkimo

Universalių padangų supratimas: Kas jos yra?

Universaliose padangose, dar vadinamose viso sezono padangomis, derinamos tiek vasarinių, tiek žieminių padangų konstrukcijos ypatybės, kad jos būtų patikimos ištisus metus.

Jos sukurtos taip, kad galėtų važiuoti įvairiomis kelio sąlygomis – nuo nedidelio sniego iki lietingos ir sausos dangos, todėl yra populiarus pasirinkimas vairuotojams, norintiems patogumo ir ramybės.

Universalių padangų protektoriaus raštą paprastai sudaro vidutinio sunkumo grioveliai ir lamelės, todėl užtikrinama tvirta trauka pastoviu oru neaukojant komforto ar stabilumo.

Rinkdamiesi universalias padangas daugelis vairuotojų jaučiasi susiję su bendruomene, kuri vertina pasirengimą ir praktiškumą.

Šios padangos leidžia žmonėms išvengti sezoninių padangų keitimo rūpesčių, taip palaikydamos priklausymo jausmą tarp tų, kurie vertina lankstumą ir bendrus kasdienių vairavimo poreikių sprendimus.

Viso sezono padangų eksploatacinės savybės karštu oru

goodyear all season 2 universali padanga visasezone

Kai temperatūra pakyla, visų metų laikų padangos susiduria su unikaliais iššūkiais, kurie gali turėti įtakos jų eksploatacinėms savybėms ir ilgaamžiškumui. Šios universalios padangos skirtos įvairioms sąlygoms, tačiau karštas oras peržengia jų galimybių ribas.

Karštas oras yra išbandymas visasezonėms padangoms, nes, pakilus temperatūrai, kyla sunkumų dėl jų eksploatacinių savybių ir ilgaamžiškumo.

Viso sezono padangų gumos mišiniai yra sukurti vidutinio klimato sąlygoms, todėl dėl didelio karščio jos gali suminkštėti labiau nei vasarinės padangos. Dėl to padangos greičiau dėvisi ir ne taip tiksliai valdomos, o tai svarbu tiems, kurie vertina saugias ir patikimas keliones su draugais ar šeima.

Nebijokite netikėtumų – apskaičiuokite Kasko draudimo kainą vos per minutę.

Štai ką vairuotojai turėtų žinoti apie visureigių padangų veikimą karštu oru:

  1. Greitesnis protektoriaus dėvėjimasis – karštis pagreitina padangų protektoriaus suirimą, todėl sutrumpėja padangų tarnavimo laikas (matuojamas kilometrais).
  2. Sumažėjęs sukibimas – Silpnesnė guma gali užtikrinti mažesnį sukibimą labai karštuose keliuose, ypač kai paviršiaus temperatūra viršija 30 °C.
  3. Deformacijos galimybė – Ilgalaikis karštis gali iškreipti padangos formą, o tai turi įtakos transporto priemonės saugumui ir valdymui.

Vasaros vairavimo saugos aspektai

Pakilus temperatūrai, universalioms padangoms tenka papildoma apkrova, kuri gali turėti įtakos jų atsparumui karščiui ir bendroms eksploatacinėms savybėms.

Vairuotojai turėtų žinoti, kad dėl didesnio karščio gali pailgėti stabdymo kelias, ypač staigiai stabdant.

Labai svarbu suprasti, kaip šie veiksniai veikia saugumą karštuose vasaros keliuose.

Skaitykite  Ar leidžiama važiuoti motociklu su ausinėmis? Štai ką sako įstatymas

Atsparumas karščiui ir eksploatacinės savybės

visasezones padangos visasezone padanga lietus sniegas asfaltas vasara ziema karstis saltis

Nors vairuotojai dažnai pasikliauja universaliomis padangomis dėl patogumo, vasaros aukšta temperatūra gali išbandyti jų galimybių ribas. Universalios padangos skirtos įvairioms sąlygoms, tačiau įšilęs asfaltas ir didelis karštis atskleidžia jų silpnąsias vietas.

Dalyvaujant bendruomenėje, kurioje vertinamas didelis saugumas, svarbu suprasti, kaip karštis veikia šias padangas:

  1. Gumos mišinio suminkštėjimas – esant dideliam karščiui (daugiau nei 30 °C) universalios padangos gali tapti per minkštos, todėl greičiau dėvisi ir sumažėja sukibimas.
  2. Protektoriaus rašto apribojimai – jų universaliųjų padangų konstrukcija neoptimizuoja sąlyčio su karštu ir sausu keliu, o tai turi įtakos stabilumui važiuojant staigiais posūkiais.
  3. Didesnė sprogimo rizika – Aukštesnė temperatūra padidina padangų slėgį (matuojamą barais arba kilopaskalais), o universalios padangos gali ne taip patikimai atlaikyti padidėjusią apkrovą kaip specialių vasarinių modelių padangos.

Protingas pasirinkimas padeda užtikrinti visų saugumą kelyje.

Stabdymo kelio poveikis

Kadangi universalios padangos nepritaikytos aukštai vasaros temperatūrai, jos paprastai pailgina stabdymo kelią karštuose keliuose. Kai bendruomenės vairuotojai pasikliauja šiomis universaliomis padangomis, jie gali nesuvokti, kiek ilgiau reikia sustoti avariniu atveju.

Vasarinės padangos, pritaikytos karščiui, pasižymi daug geresniu sukibimu su kelio danga, todėl visi eismo dalyviai gali jaustis saugiau. Universaliose padangose naudojami gumos mišiniai, kurie karštyje išlieka kietesni, todėl sumažėja sąlytis su keliu ir stabdymas trunka ilgiau.

Tai gali būti ypač rizikinga staigaus stabdymo metu, todėl kyla didesnis pavojus ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams bei kitiems vairuotojams. Saugumu besirūpinantys vairuotojai nori apsaugoti save ir kitus, todėl vasaros mėnesiais labai svarbu suprasti universalių padangų stabdymo apribojimus.

Teisinės nuostatos dėl padangų naudojimo vasarą

policijos pareigunai reidas padangu protektoriaus gylis tikrinimas bauda uz netinkamas padangas ziema

Vairuotojai turi atkreipti dėmesį į teisines normas, pavyzdžiui, minimalaus protektoriaus gylio reikalavimus ir į tai, kokius padangų tipus leidžiama naudoti vasaros mėnesiais.

Valdžios institucijos užtikrina šių taisyklių laikymąsi, kad būtų užtikrintas saugumas, o baudos už pažeidimus gali būti brangios.

Šių taisyklių išmanymas padeda vairuotojams išvengti baudų ir užtikrinti, kad jų transporto priemonės būtų tinkamos eksploatuoti.

Minimalaus protektoriaus gylio reikalavimai

Nors vasaros keliai gali atrodyti ne tokie sudėtingi kaip žiemos, minimalaus protektoriaus gylio reikalavimai išlieka labai svarbūs saugumui ir teisės aktų laikymuisi.

Lietuvos įstatymai įpareigoja visus vairuotojus, nepriklausomai nuo padangų tipo, vasaros sezono metu išlaikyti ne mažesnį kaip 1,6 milimetro (mm) protektoriaus gylį. Ši taisyklė taikoma ne tik įprastoms vasarinėms padangoms, bet ir universalioms (visasezonėms) padangoms. Tinkamas protektoriaus gylis užtikrina, kad kiekvienas kelyje priklausytų bendruomenei, kuri vertina saugumą ir laikosi taisyklių.

Štai ką turėtų prisiminti vairuotojai:

  1. Įstatymuose nustatytas mažiausias protektoriaus gylis: 1,6 mm visoms vasarinėms padangoms.
  2. Reguliarūs patikrinimai: Reguliariai tikrinkite protektoriaus gylį, kad išvengtumėte nuobaudų ir išlaikytumėte sukibimą su kelio danga.
  3. Bendra atsakomybė: Saugios padangos saugo ne tik atskirus asmenis, bet ir visą vairuotojų bendruomenę.

Leidžiami padangų tipai

Nors vasarą vyrauja aukštesnė temperatūra Celsijaus laipsniais (°C) ir kitokios vairavimo sąlygos, Lietuvos taisyklės aiškiai apibrėžia, kokių tipų padangos yra leidžiamos šį sezoną.

Pasibaigus privalomam žieminių padangų laikotarpiui, vairuotojai gali teisėtai naudoti tiek vasarines, tiek universalias (universalias) padangas, jei jos atitinka kitus saugos reikalavimus. Universalios padangos, pažymėtos „M+S“ ar panašiais simboliais, yra priimtinos, jei jos yra geros būklės ir turi pakankamą protektoriaus gylį, matuojamą milimetrais (mm).

Skaitykite  Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

Tačiau nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d. neleidžiama naudoti dygliuotų padangų, nes jos gali sugadinti kelio dangą ir nėra būtinos vasarą.

Baudos už pažeidimus

Jei vairuotojai vasarą nepaisys Lietuvos padangų taisyklių, jiems gresia teisinės nuobaudos, galinčios turėti įtakos ir jų finansams, ir teisei vairuoti.

Valdžios institucijos griežtai laikosi taisyklių dėl tinkamų padangų naudojimo, o už pažeidimus gresia ne tik baudos. Universalios padangos turi atitikti konkrečius vasaros reikalavimus; priešingu atveju vairuotojai gali susidurti su pasekmėmis, kurios paveiks jų kasdienį gyvenimą ir padėtį visuomenėje.

Štai su kuo gali susidurti vairuotojai, jei bus pagauti naudojantys reikalavimų neatitinkančias padangas:

  1. Piniginės baudos: Policija už netinkamą padangų naudojimą vasaros sezono metu gali skirti pinigines baudas nuo 30 eurų.
  2. Transporto priemonės konfiskavimas: Retais atvejais valdžios institucijos gali laikinai konfiskuoti transporto priemones, kol bus sumontuotos tinkamos padangos.

Universalių padangų naudojimo ištisus metus privalumai ir trūkumai

Kadangi universalios padangos žada visuomeniškumą, daugelis vairuotojų svarsto galimybę jas naudoti ištisus metus, užuot keitę sezoninius variantus. Pagrindinis privalumas yra patogumas – nereikia planuoti sezoninio padangų keitimo ar ieškoti vietos joms laikyti. Universalios padangos taip pat gali padėti sutaupyti pinigų eurais (€), o tai patrauklu tiems, kurie nori praktiško sprendimo kasdieniam vairavimui. Švelnaus klimato šalyse jos gali užtikrinti pakankamą sukibimą ir saugumą ištisus metus, todėl kiekvienas gali jaustis įtrauktas į eismą nepriklausomai nuo oro sąlygų.

Tačiau universalios padangos turi kompromisų. Jos neprilygsta specialioms vasarinėms padangoms sausomis, karštomis sąlygomis (pavyzdžiui, virš 30 °C), todėl gali pailgėti stabdymo kelias arba sumažėti valdymo tikslumas.

Esant sunkiam žiemos orui, jos gali neturėti tokio sukibimo, kokį užtikrina tikros žieminės padangos. Vairuotojai turi atidžiai pasverti šiuos veiksnius, kad užtikrintų visų saugumą.

Ekspertų rekomendacijos dėl vasarinių padangų pasirinkimo

Nors universalios padangos užtikrina patogumą, ekspertai sutaria, kad specializuotos vasarinės padangos yra pranašesnės už jas karštaisiais mėnesiais.

Vasarinėse padangose naudojami specialūs gumos mišiniai, kurie karštyje išlieka tvirti ir užtikrina geresnį sukibimą, trumpesnį stabdymo kelią ir didesnį degalų naudojimo efektyvumą (matuojamą litrais 100 km).

Rinkdamiesi sezonui skirtas padangas, vairuotojai ne tik padidina saugumą, bet ir jaučiasi susiję su bendruomene, kuri vertina protingus ir atsakingus sprendimus.

Pateikiame tris ekspertų rekomendacijas dėl vasarinių padangų pasirinkimo:

  1. Rinkitės padangas, pasižyminčias dideliu atsparumu karščiui – jos geriausiai veikia ant įkaitusio asfalto (dažnai viršijančio 40 °C) ir padeda išlaikyti kontrolę atliekant staigius manevrus.
  2. Patikrinkite protektoriaus raštus – vasarinės padangos su optimizuotais raštais efektyviai išsklaido vandenį, todėl sumažėja hidroplanavimo rizika.
  3. Reguliariai tikrinkite padangų būklę – Gerai prižiūrimos padangos užtikrina patikimą veikimą ir palaiko saugaus vairavimo kultūrą.

Apibendrinant galima teigti, kad Lietuvos įstatymai leidžia vairuotojams vasarą naudoti universalias padangas, jei jos yra geros būklės ir atitinka protektoriaus gylio reikalavimus. Nors universalios padangos užtikrina patogumą ištisus metus, jos negali prilygti specializuotoms vasarinėms padangoms, ypač karštuose keliuose. Siekiant užtikrinti saugą ir atitiktį reikalavimams, būtina reguliariai tikrinti padangas. Galiausiai ekspertai rekomenduoja rinktis geriausiai sezonui pritaikytas padangas, kad užtikrintumėte optimalų valdymą, sukibimą ir ramybę kelyje vasaros mėnesiais.

Žymos: universalios padangosvisasezonės padangos
Dalintis1592DalintisSiųstiDalintis279
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Taip pat skaitykite

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

5 dyzeliniai automobiliai, kurie gali tapti finansine katastrofa

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz