Nors dyzelinė technologija Europoje sparčiai nyksta, o JAV praktiškai išnyko, yra keletas modelių, kurie kadaise išsiskyrė savo galia, efektyvumu ar naujovėmis. Elektrifikacijai sparčiai žengiant į priekį, šie nebegaminami dyzeliniai automobiliai primena mums, kad kadaise degalų ekonomija, našumas ir inžinerijos meistriškumas buvo pasiekiami turbokompresoriaus sukamojo momento ir mažų sūkių skaičiaus dėka. Štai 10 įspūdingų dyzelinių automobilių, kuriuos norėtume matyti ir šiandien.
Porsche Cayenne Diesel
Nuo 2009 iki 2017 m. gamintas dyzelinis Cayenne pasižymėjo puikiu sukimo momentu ir geru degalų taupumu, būdamas premium klasės SUV. Jo karjera greitai baigėsi po „Dieselgate“ skandalo, tačiau amžiuje, kai elektrifikacija dar neįtikino visų pirkėjų, švarus, modernus dyzelinis variklis galėtų būti puikus kompromisas.
Audi Q7 V12 TDI
Su 493 arklio jėgomis ir milžinišku 1001 Nm sukimo momentu, tai buvo vienintelis serijinis dyzelinis V12 SUV istorijoje. Iš pradžių skirtas „Audi“ R10 Le Mans automobiliui, variklis pateko į Q7 ir sukūrė vienintelį tokio tipo šeimos automobilį. Per daug? Be abejo. Įsimintinas? Dar labiau.
Audi A2 TDI
2000-ųjų pradžioje išleistas A2 dyzelinis variantas pasiekė iki 3 l/100 km degalų sąnaudas – net ir šiandien tai yra neprilygstamas rodiklis. Aerodinaminis dizainas, aliuminio kėbulas ir 3 cilindrų variklis padarė jį lengvos konstrukcijos pionieriumi. Jei itin ekonomiški miesto automobiliai vėl taps madingi, A2 nusipelno dar vienos galimybės.
Volkswagen Touareg V10 TDI
Kitas „Dieselgate“ auka, V10 TDI Touareg, buvo sukimo momento monstras, galėjęs vilkti „Boeing 747“ per garsų televizijos triuką. Nepaisant to, kad jį nustelbė prabangūs konkurentai, šis VW SUV įrodė, kad dyzelinas gali suteikti brutalią galią ir kasdienį praktiškumą viename pakete.
Bentley Bentayga Diesel
Trumpai gyvavęs, bet įspūdingas dyzelinis „Bentayga“ derino ‚Bentley‘ prabangą su „Audi SQ7“ V8 sukimo momentu. Tylus, rafinuotas ir efektyvus, jam trūko tik W12 emocinio patrauklumo. Tačiau dideliems keliautojams tai buvo idealus pasirinkimas – deja, pirkėjai niekada nepriėmė jo dyzelinio širdies.
Volvo V90 D5
Elegantiškame „Volvo“ universalas kadaise buvo gaminamas su galingu ir ekonomišku dyzeliniu varikliu. Ilgų nuotolių vairuotojai jį labai mėgo, tačiau 2024 m. gamintojas oficialiai nutraukė dyzelinių variklių gamybą. Hibridinis dyzelinis V90 galėjo būti puikus europietiškas kelioninis automobilis, tačiau jo vietą užėmė plug-in benzininis modelis.
Ram 1500 EcoDiesel
Nors Cummins dyzeliniai varikliai vis dar varo sunkiasvores „Ram“ transporto priemones, 1500 EcoDiesel buvo nutrauktas 2023 m. Jo 3,0 l variklis užtikrino gerą degalų sąnaudą ir vilkimo galią. Kaimo vairuotojams ar tolimų reisų vairuotojams jis buvo kur kas tinkamesnis nei riboto nuvažiuojamo atstumo elektrinis pikapas.
Volkswagen XL1
XL1 – efektyviausias kada nors pagamintas dyzelinis hibridas, pasiekęs stulbinantį 0,9 l/100 km (261 mpg) degalų sąnaudų rodiklį. Pagaminta tik 200 vienetų, tai buvo labiau koncepcinis modelis nei automobilis, tačiau jis parodė, ką galima pasiekti, kai inžinerija išspaudžia viską, ką gali dyzelis. Tikras unikalus modelis.
Audi S4 TDI
Kas sakė, kad dyzelinas negali būti smagus? S4 TDI išvystė 350 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, pasiekdamas 100 km/h greitį per mažiau nei 5 sekundes, o kasdienio važiavimo metu sunaudodamas iki 6 l/100 km. 2024 m. nutraukta gamyba, jis buvo geriausias iš abiejų pasaulių – dabar per anksti išėjęs.
Trident Iceni
Mažos Jungtinės Karalystės gamintojos pagamintas „Iceni“ buvo dyzelinis GT, kurio vieno bako degalų užteko nuvažiuoti daugiau nei 3200 km, o maksimalus greitis siekė 305 km/h. Mažos apimties ir nišinis, bet drąsus ir nuostabus savo srityje. Deja, net „Trident“ 2025 m. perėjo prie benzino.
Kokia jūsų nuomonė? Jei galėtumėte, ar grąžintumėte kurį nors iš šių dyzelinių automobilių? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.