Išsirinkti naudotą visureigį gali būti sudėtinga, tačiau kai kurie modeliai išsiskiria ilgalaikiu patikimumu, mažomis priežiūros išlaidomis ir puikia perpardavimo verte. Remiantis TÜV, ADAC, „What Car?“, „Consumer Reports“ ir „J.D. Power“ ekspertų vertinimais, pateikiame patikimiausius naudotus kompaktiškus visureigius 2025 m.
„Toyota RAV4“ (2016–2020 m.)
„RAV4“ yra aukščiausios klasės pasirinkimas, ypač hibridinės versijos patikimumo požiūriu. Įrodyta, kad jo pavaros sistema tarnauja daugiau nei 300 000 km be minimalių problemų. Hibridinė transmisija (e-CVT) veikia sklandžiai ir yra itin patvari.
- Patikima hibridinė sistema
- Mažos aptarnavimo išlaidos (alyvos keitimas ~80–100 €)
- Retai susiduria su rimtais gedimais
„Honda CR-V“ (2015–2019 m.)
Žinoma dėl galingų atmosferinių variklių ir tvirtos konstrukcijos. „CR-V“ idealiai tinka važinėjimui mieste ir priemiesčiuose, nes jame yra daug erdvės salone ir jis pelnė tvirtą reputaciją „J.D. Power“ reitinguose.
- Mažai priežiūros reikalaujantis variklis su paskirstymo grandine
- Pavarų dėžė jautri nereguliariam skysčių keitimui
- Puiki perpardavimo vertė Lietuvoje
„Mazda CX-5“ (2017–2021 m.)
Dėl efektyvių „SkyActiv“ variklių ir subalansuotos važiavimo kokybės „CX-5“ pelno aukštą vairuotojų pasitenkinimo lygį. TÜV ataskaitose jis patenka į 10 geriausių patikimumo kategorijoje. Senesniuose modeliuose būkite atsargūs dėl kėbulo korozijos.
- Patikimi benzininiai varikliai („SkyActiv-G“)
- Alyvos keitimo kaina: ~70–90 €
- Galimos rūdys prie durelių kraštų (2012–2015 m.)
„Lexus NX 300h“ (2015–2021 m.)
Iš esmės aukščiausios klasės „Toyota“ automobilis „Lexus NX“ turi tą pačią hibridinę sistemą kaip ir „RAV4“, tačiau siūlo daugiau komforto ir prabangos. „What Car?“ jį įvertino kaip patikimiausią naudotą visureigį. 2023 m. (99,8 %).
- Aukštos klasės surinkimas, itin patikimas hibridas
- Mažos eksploatavimo išlaidos, nepaisant didesnės kainos
- Idealiai tinka vairuotojams, ieškantiems mažai gedimų turinčių aukščiausios klasės visureigių
„Subaru XV“ / „Crosstrek“ (2015–2020 m.)
Šis nepakankamai įvertintas visų varančiųjų ratų visureigis puikiai važiuoja žiemos sąlygomis ir kaimo keliais. Jo patikimumas įrodytas TÜV patikrose, nors ankstesnės CVT transmisijos sulaukė prieštaringų atsiliepimų.
- Nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara – puikiai tinka sniegui ar žvyrui
- Patikrinkite CVT būklę (ypač modeliams iki 2017 m.)
- Visų varančiųjų ratų pavarų aptarnavimo kaina: ~100–150 € kas 60 000 km
Ko vengti perkant naudotą visureigį
- Dyzeliniai varikliai su sudėtingomis išmetamųjų teršalų sistemomis, dažniausiai naudojami miesto eisme
- Apleistos DSG arba CVT pavarų dėžės (nebent tai „Toyota e-CVT“)
- Modeliai su prastais TÜV/ADAC įvertinimais: pvz., „Renault Kadjar“, „Fiat 500X“, „Jeep Compass“
Priežiūros patarimai Lietuvos sąlygoms
- Visada patikrinkite pakabą – miesto visureigiai dažnai kenčia nuo smūgių į bortelius
- Patikrinkite, ar nėra rūdžių, ypač „Mazda“ ir senesnių importuotų automobilių
- Patikrinkite alyvos ir pavarų dėžės skysčio techninės priežiūros istoriją
Ekspertų nuomonės iš Lietuvos
Dainius P., mechanikas (Vilnius): „RAV4 hibridas yra vienas mažiausiai problemų keliančių visureigių mūsų dirbtuvėse. Rekomenduočiau jį visiems, ieškantiems automobilio be problemų.“
Tomas J., automobilių analitikas (Kaunas): „Per pastaruosius 3 metus RAV4, CR-V ir CX-5 dominuoja mūsų patikimumo reitinguose. Jie siūlo didelę vertę ir mažą riziką pirkėjams.“
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.