Vien todėl, kad automobilis populiarus, dar nereiškia, kad jis patikimas. 2025 m. kai kurie geriausiai parduodami automobiliai Lietuvoje taip pat yra tarp dažniausiai remontuojamų. Remiantis TÜV, ADAC ir CarEdge duomenimis, šiame straipsnyje pabrėžiama, kurie modeliai yra labiausiai paplitę Lietuvoje ir kurie greičiausiai susiduria su problemomis, reikalaujančiomis brangaus aptarnavimo.
Populiariausi automobilių modeliai Lietuvoje
Remiantis 2024–2025 m. registracijos duomenimis, šie modeliai pirmauja diagramose:
- Toyota Corolla – per metus parduodama daugiau nei 1600 vienetų.
- Toyota RAV4 – apie 1300 vienetų per metus.
- Škoda Octavia, Kia Sportage, Toyota Yaris Cross, VW Tiguan, Dacia Duster taip pat yra tarp 10 populiariausių.
Šios transporto priemonės yra plačiai renkamos dėl savo praktiškumo, vertę ir prekės ženklo reputaciją. Tačiau didelė rida ir didelis naudojimas dažnai atskleidžia pagrindinius trūkumus, kurie išryškėja eksploatacijos metu.
Dažniausiai remontuojami modeliai 2025 m.
Remiantis TÜV ir CarEdge duomenimis, šie populiarūs modeliai paprastai patiria daugiau remonto:
- Toyota RAV4 – hibridinio variklio aušinimo problemos, elektronika.
- Škoda Octavia – sankabos problemos, pavarų dėžės, elektros problemos.
- Volkswagen Tiguan – turbokompresoriaus gedimai, informacijos ir pramogų sistemos sutrikimai.
- Tesla Model 3 / Y – akumuliatorių sistemos, programinės įrangos klaidos, įkrovimo problemos.
- Ford Galaxy / S-Max – vairo stiprintuvo elektronika, prietaisų skydelio gedimai.
- VW Passat B6/B7 – EGR vožtuvai, paskirstymo grandinės, turbokompresoriai.
- Fiat Panda / 500 – pakabos susidėvėjimas, apšvietimo sutrikimai, rūdys.
Remonto išlaidos pagal prekės ženklą – kuris prekės ženklas brangiausias?
Remiantis „CarEdge.com“ 2025 m. skaičiavimais, vidutinės 10 metų remonto išlaidos (konvertuotos į eurus):
- Toyota – apie 3 200 €
- Honda – apie 3 600 €
- Lexus – apie 4 000 €
- BMW – apie 8 000 €
- Audi – apie 7 400 €
- Tesla – apie 6 500–8 500 €
- Džipas – apytiksl. 9 200 €
Japonijos ir Korėjos prekių ženklai išlieka ekonomiškiausiais ilgalaikės priežiūros atžvilgiu, o prabangūs europietiški ir amerikietiški modeliai greičiausiai generuos dideles remonto išlaidas, ypač pasibaigus garantijai.
TÜV patikra: patikimiausi ir nepatikimiausi modeliai 2025 m.
Remiantis TÜV 2025 m. techninės patikros ataskaita:
- Geriausiai pasirodę: „Toyota Corolla Hybrid“, „Mazda CX-5“, „VW T-Roc“, „Hyundai i30“, „Mercedes GLC“ (nors remontas brangus).
- Mažiausiai patikimi: „Dacia Logan“, „Fiat Panda“, „Ford Galaxy“, „VW Passat“ (senesnės versijos), „Renault Kangoo“.
Problemos svyruoja nuo pakabos susidėvėjimo ir rūdžių iki elektronikos ir pavaros gedimų. „Dacia“ ir „Fiat“ modeliai, nors ir įperkami, dažnai reikalauja dėmesio po kelerių metų.
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams
Nors tokie modeliai kaip „Toyota Corolla“ ar „Mazda CX-5“ išlieka populiarūs ir labai patikimi, kiti – ypač senesni vokiški ir amerikietiški automobiliai – gali tapti finansine našta dėl elektronikos ar variklio gedimų.
Pasak ekspertų, „transporto priemonės patikimumas priklauso ne tik nuo prekės ženklo, bet ir nuo ridos, naudojimo ir priežiūros įpročių“. Prieš perkant naudotą automobilį, ypač jei jis anksčiau buvo naudojamas komerciniuose parkuose (pvz., taksi, nuomojamuose automobiliuose), būtina patikrinti visą techninės priežiūros istoriją ir apžiūros ataskaitas.
Patarimai automobilių pirkėjams 2025 m.
- Venkite modelių su pasikartojančiais elektronikos gedimais, nebent jiems būtų taikoma pratęsta garantija.
- Patikrinkite, ar nėra atšaukimų – daugeliui „Tesla“, „Ford“ ir „VW“ automobilių neseniai buvo atšaukta programinė įranga ar akumuliatoriai.
- Visada peržiūrėkite automobilio techninės apžiūros rezultatus ir oficialius techninės priežiūros įrašus.
- Atsižvelkite į bendras eksploatavimo išlaidas, įskaitant dalių prieinamumą ir techninės priežiūros tinklo aprėptį Lietuvoje.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.