• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

ADAC įspėja dėl privalomos eismo juostos išlaikymo sistemos. Ji gali būti pavojinga!

pagal Andžej Biaigo
2024.07.17, 16:30
Naujienos
A A
0
eismo juostos palaikymo sistema
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo šių metų liepos 7 d. kiekviename naujame automobilyje privalomai montuojama pagalbinė eismo juostos palaikymo sistema. Tačiau Vokietijos ADAC teigia, kad užuot padėjusi vairuotojui, ši sistema kartais gali sukelti pavojingų situacijų.

Šių metų liepos 7 d. įsigaliojo Bendrasis transporto priemonių saugos reglamentas (sutrumpintai – GSR). Jame nustatyti Europos Sąjungoje patvirtintų ir parduodamų automobilių įrangos reikalavimai.

Remiantis politikos formuotojų prielaidomis, tikimasi, kad iki 2038 m. įdiegus privalomas pagalbines vairuotojų sistemas pagal GSR gerokai sumažės eismo įvykiuose žuvusių ir sunkiai sužeistų žmonių skaičius. Tikimasi, kad pirmųjų sumažės 25 000, o antrųjų – 140 000 (per metus).

Eismo juostos asistentai nėra tobuli

Įgyvendinant GSR, kiekviename Europos Sąjungoje siūlomame naujame automobilyje, be kita ko, turi būti įrengtas išmanusis greičio asistentas, įspėjimas apie vairuotojo mieguistumą ir koncentracijos praradimą, objektų aptikimas važiuojant atbuline eiga arba eismo juostos išlaikymas.

Šią naujausią sistemą kritikavo Vokietijos ADAC. Viena vertus, ji „pritaria privalomam įdiegimui ir įžvelgia šioje technologijoje didžiulį potencialą užkirsti kelią nelaimingiems atsitikimams ir išgelbėti gyvybes“. Tačiau, kita vertus, „įvairūs įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistemų bandymai atskleidžia ir šios sistemos trūkumus“. – rašoma jos interneto svetainėje.

Kas konkrečiai gresia? Šiandieninės eismo juostos išlaikymo sistemos nėra tobulos. Ne visos jos atpažįsta važiuojamosios dalies kraštus arba nukreipia automobilį eismo juostos viduriu. Jos taip pat ne visada „mato“ ant važiuojamosios dalies nubrėžtas linijas arba įsikiša per stipriai.

„Kartais gali atsitikti taip, kad automobilis vos neatsitrenkia į priešpriešiais atvažiuojančią transporto priemonę. Taip atsitinka dėl santykinai didelės vairavimo jėgos“, – rašoma ADAC informacijoje.

Pagal taisykles vairavimo jėga gali būti iki 50 niutonmetrų. Tai atitinka 5 kg svorį. Kita vertus, Euro NCAP duomenimis, didžiausia vairą veikianti jėga turėtų priklausyti nuo konkrečios situacijos.

Reikalingas optimizavimas

Dėl netobulų eismo juostos laikymosi pagalbinių sistemų veikimo ADAC ragina gamintojus optimizuoti savo sistemas. Jos turėtų veikti taip, kad vairuotojui keltų pasitikėjimą, o ne nusivylimą.

Šios Vokietijos organizacijos teigimu, būtina peržiūrėti šiuo metu naudojamus pagalbininkus ir, jei reikia, atnaujinti programinę įrangą. „Tik sudėtingos ir gerai suderintos sistemos užtikrina vairuotojų pritarimą“, – praneša ADAC.

Skaitykite  ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

Jis taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad pagalbinę eismo juostos palaikymo sistemą galima bet kada išjungti. Šia galimybe ypač reikėtų naudotis, jei asistentai ne padeda, o trukdo vairuoti.

Žymos: ADACasistentaieismo juostos išlaikymo sistemavairuotojo pagalbinės sistemos
Dalintis18DalintisSiųstiDalintis3

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.