• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ar ADAS sistemos tikrai užtikrina saugumą keliuose?

pagal Andžej Biaigo
2025.02.12, 11:30
Naujienos
A A
0
adas saugaus vairavimo ateitis

ADAS

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Naujausi pažangiųjų pagalbos vairuotojui sistemų (ADAS), kurios Europos Sąjungoje privalomos naujose transporto priemonėse, tyrimai atskleidė tikrąjį jų poveikį eismo saugai. Kai kurios sistemos gelbsti gyvybes, o kitos, atrodo, neduoda jokios didelės naudos saugumui arba, dar blogiau, gali net padidinti susidūrimų riziką.

ADAS: kas tai yra ir kodėl jos privalomos?

Nuo 2022 m. liepos mėn. kiekvienoje ES naujai homologuotoje transporto priemonėje turi būti kelios pažangiosios saugos funkcijos. Nuo 2024 m. sausio mėn. visi ES parduodami nauji automobiliai taip pat turi atitikti šias taisykles. Tikslas – sumažinti eismo įvykių skaičių ir pagerinti kelių eismo saugą. Šios privalomos ADAS funkcijos yra šios:

  • Avarinio stabdymo sistema (AEB)
  • Pagalbinė eismo juostos palaikymo sistema (LKA)
  • Išmanioji greičio palaikymo sistema (ISA)
  • Vairuotojo mieguistumo stebėjimas
  • Įvykių duomenų registratoriai (juodosios dėžės)

Šiomis technologijomis siekiama padėti vairuotojams, mažinti žmogiškųjų klaidų skaičių ir kurti saugesnę vairavimo aplinką. Tačiau ar jos veikia taip, kaip numatyta? Nyderlandų kelių eismo saugumo tyrimų instituto (SWOV) atliktame tyrime buvo analizuojamas šių sistemų realus veiksmingumas.

Tyrimas: Realaus pasaulio duomenys ir išvados

SWOV tyrime remtasi išsamiais įvairių šalių duomenimis, analizuojant daugiau kaip 47 mln. registruotų transporto priemonių, dalyvavusių 2,4 mln. eismo įvykių ir susidūrimų. Tyrėjai daugiausia dėmesio skyrė 28 skirtingoms vairuotojo pagalbos funkcijoms, suskirstytoms į keturias pagrindines grupes:

  • Informacinės sistemos – mažos kontrolės, mažos skubos (pvz., padangų slėgio stebėjimas)
  • Įspėjimo sistemos – mažos kontrolės, didelės skubos (pvz., įspėjimas apie priekinį susidūrimą).
  • Intervencijos sistemos – didelės kontrolės, didelės skubos (pvz., pagalbinė eismo juostos palaikymo sistema).
  • Komforto sistemos – Didelė kontrolė, nedidelė skuba (pvz., adaptyvioji kruizo kontrolė).

Rezultatai buvo ir džiuginantys, ir keliantys susirūpinimą.

renault symbioz adaptyvioji kurizo kontrole ir eismo juostu islaikymas
Adaptyvioji kruizo kontrolė ir eismo juostos išlaikymas

Kurios ADAS sistemos gelbsti gyvybes?

Tyrimas patvirtino, kad intervencinės sistemos veiksmingiausiai mažina eismo įvykių riziką. Tarp sėkmingiausių buvo:

  • Eismo juostos išlaikymo pagalbinė sistema (LKA): sumažino eismo įvykių riziką 19,1 %.
  • Įspėjimas apie priekinį susidūrimą (angl. Forward Collision Warning, FCW): sumažino riziką 8,6 %.
  • Autonominis avarinis stabdymas (AEB): Rizika sumažėjo 10,7 %.
  • Vairuotojo nuovargio aptikimas: Rizika sumažinta 10 %.
  • Kelio ženklų atpažinimas: Rizika sumažinta 7 %.
  • 360 laipsnių kameros: Rizika sumažėjo 3,5 %.
Skaitykite  ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

Šios sistemos priverčia vairuotojus sutelkti dėmesį į kelią ir prireikus įsikišti, taip užkertant kelią daugeliui potencialiai pavojingų situacijų.

Sistemos, kurios nesukuria jokios papildomos saugos vertės (bet didina išlaidas)

Ne visos ADAS sistemos teikia išmatuojamą naudą saugai. Nustatyta, kad kai kurios privalomos sistemos neturi reikšmingo poveikio eismo įvykių rizikai, pvz:

  • Pažangioji greičio palaikymo sistema (ISA)
  • Padangų slėgio stebėjimo sistemos

Nors šios sistemos privalomos pagal ES taisykles, jos nedaug prisideda prie eismo įvykių mažinimo, tačiau didina transporto priemonių išlaidas.

Kruizo kontrolė: Paslėpta rizika?

Labiausiai nustebinusi tyrimo išvada buvo ta, kad tradicinės ir adaptyviosios kruizo kontrolės sistemos gali padidinti eismo įvykių riziką.

  • Standartinė greičio palaikymo sistema: Padidino avarijų riziką 12 %.
  • Adaptyvioji greičio palaikymo sistema (ACC): Rizika padidėjo 8 %.

Pagrindinė priežastis – vairuotojų lengvabūdiškumas. Naudodami kruizo kontrolę greitkeliuose, daugelis vairuotojų mažiau dėmesio skiria keliui, ypač kai naudojama tradicinė kruizo kontrolė, kuri nestebi atstumo iki priekyje važiuojančios transporto priemonės. Akimirka neatidumo gali sukelti pavojingas situacijas.

BlueCruise sistema iš esmės pagrįsta Ford išmaniąja adaptyviąja kruizo kontrolės sistema
„BlueCruise“ sistema iš esmės pagrįsta „Ford“ išmaniąja adaptyviąja kruizo kontrolės sistema

ADAS ir kelių eismo saugos ateitis

Nors kai kurios ADAS funkcijos neabejotinai didina saugumą, išvadose pabrėžiama, kad svarbu tobulinti šias sistemas ir mokyti vairuotojus tinkamai jomis naudotis. Aklas pasikliovimas technologijomis gali būti toks pat pavojingas, kaip ir vairavimas be jų.

Reguliavimo institucijos ir automobilių gamintojai turi sutelkti dėmesį į sistemų, kurių poveikis saugai įrodytas, skatinimą ir persvarstyti mažiau veiksmingų funkcijų privalomumo statusą. Visuomenės informavimo kampanijos taip pat būtinos, kad vairuotojai suprastų, kada ir kaip naudotis šiomis technologijomis.

Ar esate naudoję ADAS funkcijas savo automobilyje? Ar jos padėjo, ar sukėlė painiavos? Pasidalykite savo patirtimi ir mintimis toliau esančiuose komentaruose!

Žymos: adassaugus vairavimas
Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz