„Kia“ oficialiai patvirtino, kad ateityje gamins tik elektrinės sportinės mašinos, kaip pagrindinę priežastį nurodydama griežtėjančius pasaulinius išmetamųjų teršalų normatyvus, dėl kurių bus nutraukta benzininės GT modelių, tokių kaip mėgstamas „Stinger GT“, gamyba.
Sudie, „Stinger GT“, sveikas atvykęs, „Electric GT“
„Kia Australia“ produktų vadovas Rolandas Rivero interviu „Carsales“ teigė, kad automobilių gamintojai „neturi kito pasirinkimo, kaip tik prisitaikyti prie pasaulinės situacijos“, nes anglies dioksido išmetimo normos toliau griežtėja. Tai reiškia, kad „Kia“ nebegamins vidaus degimo variklių (ICE) sportinių automobilių, įskaitant gerbėjų mėgstamus „Stinger GT“ su galingu V6 varikliu.
Vietoj to „Kia“ planuoja išsaugoti GT ženklą ir jį naudoti būsimuose elektrinėse transporto priemonėse, pradedant nuo tokių modelių kaip būsimi EV4 ir EV6 GT. Didesnis EV9 GT jau buvo pristatytas, atspindėdamas „Kia“ orientaciją į galingus elektrinius automobilius.
Bandymas išlaikyti entuziastus
Nepaisant šių pokyčių, Rivero išlieka optimistiškas, kad pavyks patenkinti vairavimo entuziastus. „Nėra priežasties, kodėl elektrinis produktas negalėtų suteikti panašios patirties“, – pažymėjo jis, paminėdamas naujas technologijas, tokias kaip imituojamas pavarų perjungimas ir sintetiniai variklio garsai EV6 GT atnaujinime. Tačiau sportinių automobilių su vidaus degimo varikliais teikiamą jausmą ir mechaninį įsitraukimą bus sunku atkurti – Rivero tai pripažįsta, nurodydamas, kad ateities GT patirtis apims „kompiuterines technologijas ir kitokias naujoves“.
„Hyundai“ vis dar turi vidaus degimo variklių potencialo
Nors „Kia“ savo GT modelius perkelia į elektrinę platformą, jos seserinė kompanija „Hyundai“ dar visiškai neatsisako vidaus degimo variklių. Jos N padalinys vis dar siūlo „Elantra N“ ir užsiminė apie naujos kartos modelį su dar galingesniu varikliu. Anksčiau šiais metais N padalinio įkūrėjas Joonwoo Parkas „Auto Express“ sakė, kad hibridinės jėgainės galėtų padėti prailginti N serijos ICE automobilių eksploatacijos laiką.
Nepaisant to, „Hyundai“ nutraukė keleto kultinių sportinių modelių, tokių kaip „i20 N“, „i30 N“, „Veloster N“ ir „Kona N“, gamybą – visi jie tapo pakitusios paklausos ir išmetamųjų teršalų normų aukomis.
Svoris ir našumas: nuolatinis EV iššūkis
Vienas didžiausių iššūkių elektrinėms sportinėms mašinoms yra svoris. Didelės talpos baterijos daro EV žymiai sunkesnes nei jų ICE analogai, o tai turi įtakos valdymui, greičiui ir bendrai važiavimo dinamikai. Vis dėlto tokios automobilių gamintojos kaip „Kia“ ir „Hyundai“ atrodo pasirengusios priimti šį kompromisą, kad atitiktų vyriausybės reikalavimus ir tuo pačiu patrauktų SUV mėgstančius vartotojus.
Perėjimas prie elektrinių SUV – rinkos diktuojamas sprendimas
Vartotojų preferencijos ir išmetamųjų teršalų tikslai sutampa su viena realybe: elektriniais SUV. „Kia“ ir „Hyundai“ sutelkia pastangas į elektrifikuotus krosoverius ir SUV, kartais suteikdami jiems GT arba N ženklus, kad išsaugotų jų našumo įvaizdį. Tačiau atrodo, kad benzininiai našūs sedanas jau praėjo savo auksinis amžius.
„Kia“ sprendimas visiškai pereiti prie elektra varomų GT modelių žymi reikšmingą pokytį automobilių rinkoje. Nors entuziastai gali liūdėti dėl tokių automobilių kaip „Stinger GT“ praradimo, kompanija stato ant pažangios EV technologijos, kad suteiktų naujų įspūdžių. Ar šis lošimas pasiteisins, dar paaiškės.
Ar manote, kad elektriniai GT automobiliai tikrai gali pakeisti benzininės ikonines mašinas, tokias kaip „Stinger“? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose arba pažymėkite mus socialiniuose tinkluose!