Dyzelinis variklis nuėjo ilgą kelią nuo tada, kai XIX a. pabaigoje jį išrado Rudolf Diesel. Nors prireikė laiko, kol automobilių pasaulis visiškai perėmė šią technologiją, Europos automobilių gamintojai ją ištobulino ir sukūrė keletą žymiausių dyzelinių variklių. Šie varikliai paliko neišdildomą įspūdį viso pasaulio vairuotojams – nuo neprilygstamo patikimumo iki galingo veikimo.
Šiame straipsnyje apžvelgsime 10 geriausių Europoje pagamintų dyzelinių variklių ir paaiškinsime, kodėl kiekvienas iš jų nusipelno geriausios vietos.
Mercedes OM646
Pristatytas: 2002 m.
Variklio tipas: 2.1 l darbinio tūrio 4 cilindrų turbodyzelis
Išvystoma galia: 134-168 AG
OM646 yra patikimas ir tvirtas dyzelinis variklis, dažniausiai sutinkamas Europoje, kur jis dažnai naudojamas senesniuose „Mercedes“ taksi automobiliuose. Šis variklis žinomas dėl savo patikimumo, todėl neretai pasitaiko atvejų, kai šis variklis vis dar veikia ir po 500 000 kilometrų. Dėl paprastos konstrukcijos ir stiprių eksploatacinių savybių jis yra mėgstamas dyzelinių variklių entuziastų.
„Volvo“ 2.4D / D5
Pristatytas: 2001 m.
Variklio tipas: 2001 m: 2.4 l variklio darbinis tūrinis dyzelinas
Išvystoma galia: 126-212 AG
„Volvo“ eilinis penkių cilindrų dyzelinis variklis tapo ilgaamžiškumo sinonimu. Šis variklis varė beveik visus „Volvo“ modelius nuo 2001 m. iki 2014 m. ir pelnė ilgaamžiškumo reputaciją. Dažnai galima rasti „Volvo“ su D5 varikliu, kurio rida viršija 500 000 kilometrų ir kuris vis dar patikimai veikia. Dyzelinių variklių gerbėjams šis variklis yra praktiškai „neperšaunamas“.
PSA DW10 2.0 HDI
Pristatytas: 1998
Variklio tipas: 2.0 l variklio darbinis tūrinis dyzelinas
Išvystoma galia: 90-163 AG
PSA grupės („Peugeot“ ir „Citroën“) DW10 2.0 HDI yra įspūdingas prancūzų inžinerijos pasiekimas. Šis variklis suderina efektyvumą ir ilgaamžiškumą, o kai kurie modeliai be problemų nuvažiuoja daugiau kaip 500 000 km. Nepaisant prancūzų automobilių gamintojų reputacijos, susijusios su elektros problemomis, DW10 įrodo, kad jie gali gaminti patikimus dyzelinius variklius, jei tinkamai prižiūrimi.
Mercedes OM617
Pristatytas: 1974
Variklio tipas: 3.0 l variklio darbinis tūrinis/neturbininis dyzelinas
Išvystoma galia: 80-125 AG
„Mercedes-Benz“ OM617 dažnai laikomas vienu patikimiausių kada nors pagamintų dyzelinių variklių. Jo reputacija tokia stipri, kad jis tapo automobilių ilgaamžiškumo simboliu. Šis variklis, galintis nuvažiuoti daugiau nei 1 000 000 km, dažnai sutinkamas senoviniuose „Mercedes“ automobiliuose, ypač Balkanų šalyse.
Volkswagen EA189 (2.0 TDI 150)
Pristatytas: 2007 m.
Variklio tipas: 2.0 l variklio darbinis tūrinis dyzelinas
Išvystoma galia: 150 AG
Galbūt „Volkswagen“ EA189 variklį užtemdė išmetamųjų teršalų skandalas, tačiau jis tebėra vienas patikimiausių kada nors sukurtų dyzelinių variklių. Šis variklis naudojamas tokiuose modeliuose kaip „VW Golf“ ir „Škoda Superb“, o tinkamai prižiūrimas jis gali nuvažiuoti daugiau kaip 300 000 kilometrų. Jis galingas, efektyvus ir ilgaamžis – savybės, dėl kurių jis tapo mėgstamiausiu Europoje.
PSA 1.6 BlueHDI / e-HDI
Pristatytas: 2009 m.
Variklio tipas: 1.6 l darbinio tūrio 4 cilindrų turbininis dyzelinas
Išvystoma galia: 90-116 AG
Nors ir mažesnio darbinio tūrio, šis variklis plačiai paplitęs „Peugeot“ ir „Citroën“ kompaktiniuose automobiliuose ir lengvuosiuose komerciniuose automobiliuose. Dėl savo ilgaamžiškumo ir efektyvumo jis tapo geriausiu pasirinkimu Europoje, nors, kaip ir daugelis šiuolaikinių dyzelinių variklių, yra linkęs į alyvos nutekėjimą ir DPF problemas.
Fiat / Alfa Romeo 1.9 JTD
Pristatytas: 1997
Variklio tipas: 1.9 l variklio darbinis tūrinis dyzelinas
Išvystoma galia: 100-190 AG
„Fiat“ ir „Alfa Romeo“ retai siejamos su patikimumu, tačiau 1.9 JTD dyzelinis variklis yra išimtis. Šis variklis varė įvairius modelius, įskaitant „Alfa 147“ ir „Fiat Punto“. Dėl savo atsparumo ir galios jis tapo populiarus Europoje, net ir taksi automobiliuose, kur ilgaamžiškumas yra svarbiausia.
BMW M57
Pristatytas: 1998
Variklio tipas: 2,5-3,0 l darbinio tūrio 6 cilindrų turbodyzelis
Išvystoma galia: VARIKLIO GALIA: 148-282 AG
BMW M57 yra vienas patikimiausių Bavarijos automobilių gamintojo dyzelinių variklių. Žinomas dėl savo našumo ir ilgaamžiškumo, M57 varė tokius modelius kaip 3, 5 serijos ir X5, o vėlesnės versijos išvystė daugiau kaip 280 arklio galių. Tinkamai prižiūrimas, šis variklis be didesnių problemų gali įveikti daugiau kaip 300 000 kilometrų.
Volkswagen 1.9 TDI
Pristatytas: 1991
Variklio tipas: 1.9 l variklio darbinis tūrinis dyzelinas
Išvystoma galia: 90-130 AG
„Volkswagen“ 1.9 TDI yra vienas ikoniškiausių dyzelinių variklių automobilių istorijoje. Šis variklis, montuojamas įvairiuose automobiliuose, nuo „VW Golf“ iki „Škoda Octavia“, garsėja savo patikimumu ir gebėjimu, tinkamai prižiūrint, nuvažiuoti daugiau kaip 800 000 kilometrų. Jo gebėjimas užvesti variklį ekstremaliomis sąlygomis tik papildo jo palikimą.
Renault dCi 1.5
Pristatytas: 2001 m.
Variklio tipas: 1,5 l variklio darbinis tūrinis dyzelinas
Išvystoma galia: 75-110 AG
„Renault“ 1,5 dCi variklis varo daugelį Europos lengvųjų ir komercinių automobilių. Nors jis nėra pats galingiausias, dėl savo efektyvumo ir patikimumo tapo patikimu mažų automobilių pasirinkimu. Atliekant kruopščią techninę priežiūrą, neretai šis variklis lengvai įveikia 300 000 kilometrų.
Europos automobilių gamintojai gamina vienus patikimiausių ir efektyviausių dyzelinių variklių pasaulyje. Nesvarbu, ar tai būtų „neperšaunamas“ „Volvo D5“, ar legendinis „Volkswagen“ 1.9 TDI, šie varikliai ir toliau išlaiko laiko išbandymą, užtikrindami įspūdingą ridą ir ilgaamžiškumą. Ieškantiems ilgaamžiškumo ir galios derinio, šiame sąraše esantys dyzeliniai varikliai yra vienas geriausių kada nors sukurtų variantų.