„Tesla Model S“ savininkas vokietis Hansjorgas von Gemmingen-Hornbergas nori su savo automobiliu patekti į Gineso rekordų knygą. Jis ką tik nuvažiavo 2 mln. kilometrų – tiek kilometrų nuvažiavo Naujosios Zelandijos gyventojas su „Toyota Corolla“. Pirmajam prireikė maždaug 10 metų ir jis „sunaudojo“ daugybę variklių, o antrajam – 22 metų ir…
Apie kokį įrašą svajoja Hansjorgas? Jis nori pagerinti Irvo Gordono, kuris 1966 m. automobiliu „Volvo P1800“ nuvažiavo beveik 4,8 mln. arba 5,23 mln. kilometrų (priklausomai nuo šaltinio), rekordą. Nepriklausomai nuo konkretaus skaičiaus, tai neįtikėtinai ilgas atstumas.
2023 m. gruodį „Tesla“ savininkas pasigyrė, kad su savo „Model S“ 85P versijos automobiliu nuvažiavo 1,9 mln. kilometrų. Įdomu tai, kad Hansjorgas nėra taksi ar keleivinio transporto vairuotojas.
„Tesla“ variklių problema
Važinėti šiuo amerikietišku automobiliu jam yra tiesiog gyvenimo būdas. Juolab kad jam tikriausiai nereikia dirbti, nes jis yra „Tesla“ akcininkas nuo tų laikų, kai ji dar buvo nedidelis koncernas ir akcijos buvo daug pigesnės nei dabar.
Hansjorgas savo automobilį nusipirko 2014 m., kai jo odometro stulpelis rodė 30 000 km. Jis buvo pagamintas metais anksčiau, o kol nuvažiavo 1,9 mln. km, buvo pakeistas variklis… 13 kartų.
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/Cc1KFRX80d
— Hansjörg von Gemmingen – Hornberg (@gem8mingen) April 1, 2024
Šiuo metu jo „Tesla“ elektromobilyje yra 14-asis variklis. Pasak automobilio savininko, „Model S“ varikliai yra gendantys, nors buvo vienas, kuris nuvažiavo daugiau nei 700 000 km.
„Tesla“ tokia pat patikima kaip „Toyota“?
Kitas šios istorijos herojus – Graeme Hebley iš Naujosios Zelandijos, 2 mln. km nuvažiavusio automobilio „Toyota Corolla DX“ savininkas. Savo automobilį jis nusipirko 2000 m., tačiau nuo pat pradžių juo taip pat nesinaudojo.
Kai „Hebley“ įsigijo šį automobilį, jis buvo pagamintas 1993 m., o jo ridos skaitiklyje buvo 80 000 km. Tačiau nuo to laiko jo Corolla rida stipriai padidėjo. Taip atsitiko dėl to, kad Aukštutiniame Hute gyvenantis naujazelandietis šešias dienas per savaitę važinėjo iš Velingtono į Niu Plimutą ir atgal (apie 350 km į vieną pusę trumpiausiu keliu), veždamas laikraščius.
Per savaitę jis nuvažiuodavo apie 5000 kilometrų ir kas dvi savaites nuveždavo automobilį į draugišką „Guthrie’s Auto Care“ servisą patikrinti. Dėl to per 22 metus Corolla apsilankė autoservise…. maždaug 570 kartų. Kaip pasakoja Hebley, didžiąją dalį aptarnavimo darbų sudarė tepalų keitimas, o remonto darbų buvo nedaug.
A 1993 @Toyota Corolla DX in New Zealand has clocked a near-mythical 2,000,000km since new. As first reported by the Whanganui Chronicle, local newspaper delivery contractor Graeme Hebley bought the station wagon from Japan in 2000 with 80,000km on the odometer. — @drivecomau pic.twitter.com/V8FuFld6Ka
— Michael (@JaMtoka) March 26, 2022
„Šios kartos Corolla pasižymi jai būdingu patikimumu. Jei nebūčiau aptarnavęs šio automobilio, nebūčiau patikėjęs, kad įmanoma nuvažiuoti 2 mln. kilometrų be didesnių gedimų“, – sako Johnas Shermanas iš „Guthrie’s Auto Care“ dirbtuvių.
Net ir nuvažiavus 2 mln. km automobilis turėjo originalią pavarų dėžę ir variklį. Pastarojo krumpliaračiai buvo keičiami beveik 20 kartų. Žinoma, dėl tokio ridos skaičiaus kilometrų taip pat reikėjo ne kartą keisti alyvą ir stabdžių trinkeles. Hebley taip pat teko įdėti naujus ratų guolius į savo automobilį ir…. tai iš esmės ir būtų viskas.
„Tesla“ turėjo gerų laikotarpių
O „Tesla“? Hansjorgas ne tik 13 kartų keitė variklį, bet ir tris kartus keitė automobilio akumuliatorių. Dabar jame yra ketvirtas akumuliatorius, kurio rida jau siekia apie 250 000 km. Nuvažiavus 100 000 km mažiau, jos būklė pablogėjo 8%. Svarbu tai, kad iki šiol akumuliatorius buvo pakeistas pagal garantiją, o didžiausias jo nuvažiuotas atstumas – 670 000 km.
Kas dar nepavyko rekordiniame „Model S“ modelyje? Hansjorgas, kuris neskiria daug dėmesio tam, kas jo automobilyje sugedo ar ką teko keisti (jei tik padangas), sako, kad daugiausia problemų kilo dėl jame esančios multimedijos sistemos.
Dėl to jis gali pasigirti, kad jo „Tesla“ įkraunama nemokamai iki gyvos galvos. Jei jis būna namuose, automobilio baterijas pildo kintama srove, o kelyje visuomet stengiasi naudotis „Superchargers“ įkrovimo stotelėmis, taip sutaupydamas daug pinigų.
„Tesla“ ar „Toyota“?
Nepaisant daugybės variklio pakeitimų ir labai intensyvaus naudojimo, Hansjorgo teigimu, jis su „Tesla“ nuvažiavo net 300 000 km be jokio gedimo. Nepaisant to, „Toyota Corolla“ neabejotinai yra patikimesnė.
Pasak automobilio savininko, jo automobilio ilgaamžiškumą visų pirma lėmė dažna techninė priežiūra ir tinkamas vairavimo stilius. Žinoma, ne be reikšmės yra ir pats automobilis „Corolla DX“, garsėjantis savo ilgaamžiškumu.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.