• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ar vandeniliu varomi automobiliai yra geresnis pasirinkimas nei elektromobiliai?

pagal Andžej Biaigo
2022.09.21, 6:42
Naujienos
A A
0

Vandenilinis automobilis BMW iX5 - prototipas. BMW nuotr. Šaltinis: Euronews.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ar vandeniliniai automobiliai turi geresnę ateitį nei elektriniai?

Elektromobilių su baterijomis pardavimas visoje Europoje auga, o remiantis metine „Global Electric Vehicle Outlook“ apžvalga, šiuo metu kiekvieną savaitę jų parduodama daugiau nei per visus 2012 m.

Tačiau, nepaisant didėjančio populiarumo, pagrindinių baterijų komponentų, įskaitant ličio, nikelio ir kobalto, trūkumas gali kelti grėsmę tiekimui. Taigi, ar ne laikas sutelkti dėmesį į vandeniliu pagrįstą energiją?

Priešingai nei Europoje, kur parduodama vos keletas vandenilinių automobilių ir veikia maždaug 228 degalinės, Azijoje statoma ant vandenilio.

Japonijos vyriausybė planuoja, kad iki 2030 m. keliais važinės 800 000 vandenilinių transporto priemonių, o Kinija užsibrėžė plataus užmojo tikslą – iki 2035 m. jų pagaminti 1 mln.

Tikėtina, kad šie pirmieji dalyviai sumažins sąnaudas, padidins apimtis ir plėtos tiekimo grandinę.

Automobilių gamintojai taip pat nėra vieningi ir, išskyrus „Toyota“ ir „Hyundai“, tik nedaugelis investuoja į vandenilį. Vis dėlto pastaruoju metu BMW atnaujina susidomėjimą ir mano, kad vandeniliu varomi automobiliai galėtų būti greta akumuliatorinių elektrinių automobilių.

Jie planuoja nuo šių metų pabaigos visame pasaulyje paleisti nedidelį skaičių BMW iX5 vandenilinių automobilių, kurie iš pradžių bus skirti bandymams.

„Vandenilis, kaip universalus energijos šaltinis, vaidina svarbų vaidmenį kelyje į klimato neutralumą“, – sakė „BMW AG“ valdybos pirmininkas Oliveris Zipse.

Stellantis grupė taip pat ėmėsi ribotos komercinių vandenilinių mikroautobusų gamybos. Tačiau ne visi su tuo sutinka. „Mercedes“, kaip ir „Audi“, atšaukė planus pateikti rinkai vandenilio kuro elementais varomus automobilius.

Kuo skiriasi elektromobilis nuo vandenilinio automobilio?

Paprasčiau tariant, akumuliatorinis elektrinis automobilis varomas akumuliatoriuje sukaupta elektros energija, kuri įkraunama prisijungus prie elektros tinklo.

Vandenilio kuro elementais varomas elektromobilis pats gamina elektros energiją, vykstant cheminei reakcijai kuro elementų kamine. Ši elektra maitina ratų variklius, o vienintelė išmetamoji medžiaga yra vandens garai. Vandenilio kuro elementais varomi automobiliai papildomi degalais tam tikrose degalinėse.

Vandenilinio automobilio grožis yra tas, kad degalų galima pripildyti per tiek pat laiko, kiek reikia benzininiam ar dyzeliniam automobiliui pripildyti, pasiekti panašų nuvažiuojamą atstumą, ir visa tai – neišmetant jokių teršalų.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Taigi, kodėl vandenilis sunkiai įsitvirtina? Su vandeniliu susiję keli iššūkiai: nuo mažo efektyvumo iki didelių sąnaudų.

Mažas efektyvumas dėl didelių energijos nuostolių

Švariausias vandenilio gamybos būdas yra elektrolizė – elektros energijos naudojimas vandeniui skaidyti į vandenilį ir deguonį. Tačiau šis procesas reikalauja daug energijos, o jo efektyvumas gerokai mažesnis nei 100 proc.

Kol vandenilis transportuojamas į degalinę, patiriama dar daugiau nuostolių, ir net jei pavyksta apeiti transportavimo etapą, saugojimo išlaidos taip pat yra didelės.

Apskaičiuota, kad kol išvažiuojate į kelią ir vandenilis automobilyje paverčiamas elektra, sunaudojama tik apie 38 proc. pradinės elektros energijos.

Prasta infrastruktūra

Pagrindinis vandenilinių automobilių privalumas yra tas, kad jie gali būti pripildyti degalų per kelias minutes, tačiau, nepaisant to, kad vandenilis yra labiausiai paplitęs elementas visatoje, rasti vietą, kur būtų galima pripildyti vandenilinį automobilį degalų, yra labai sunku.

Čia ir slypi vandenilio problema: kas pirks vandenilinius automobilius, jei nėra degalinių? O kas investuos į degalines, jei nebus automobilių?

Pradinė vandenilio infrastruktūros kūrimo investicijų rizika yra per didelė vienai bendrovei, todėl tikėtina, kad šiai problemai spręsti reikės planavimo ir koordinavimo, kuriame dalyvautų vyriausybės, pramonės atstovai ir investuotojai.

Vandenilis yra labai degus

Vandenilis yra labai degus, jį sunku sandėliuoti, o avarijos atveju jis kelia pavojų saugumui. Tačiau automobilių gamintojai, pavyzdžiui, „Toyota“, tvirtina, kad kuro elementais varomi elektromobiliai yra tokie pat saugūs kaip ir įprastos transporto priemonės.

Japonijos automobilių gamintoja daug metų bandė vandeniliu varomus automobilius ekstremaliomis sąlygomis ir temperatūroje, kad užtikrintų, jog juos galima naudoti saugiai ir patikimai.

Kokius vandenilio automobilius galite įsigyti?

Nors reguliariai pristatomi nauji elektriniai automobiliai, Europoje galima įsigyti tik du vandenilinius automobilius: „Hyundai Nexo“ visureigį ir „Toyota Mirai“.

Vandenilinius automobilius ne tik brangu įsigyti, bet ir juos brangu papildyti degalais. Jų kaina, palyginti su elektromobilių įkrovimo kaina, įvairiose šalyse taip pat labai skiriasi.

Kokia ateitis laukia vandenilinių ir elektrinių automobilių?

Kol kas dar neaišku, ar abiem technologijoms yra vietos.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Elektromobiliai nėra be problemų: juos pirkti brangu, o įkrauti gali prireikti nemažai laiko.

Be to, elektriniai automobiliai gali neišmesti jokių išmetamųjų dujų, tačiau baterijų energijos šaltiniai, jų komponentų perdirbimas ir transporto priemonių bei baterijų gamyba prisideda prie anglies dioksido išmetimo. Be to, dėl daugelio žaliavų gavybos kyla etinių ir aplinkosaugos problemų.

Tačiau dėl to, kad nėra vandenilio degalų papildymo infrastruktūros, dėl problemų, susijusių su degalų gabenimu, ir dėl to, kad vandenilinei transporto priemonei išjudinti reikia daug daugiau energijos nei baterijomis varomai elektrinei transporto priemonei, kol kas ateitis priklauso baterijomis varomoms elektrinėms transporto priemonėms.

Žymos: elektromobiliaivandeniliniai automobiliai
Dalintis24DalintisSiųstiDalintis4
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.