ACEA paskelbė naują ataskaitą apie Europoje eksploatuojamų transporto priemonių amžių. Pasirodo, palyginti su 2018 m., vidutinis transporto priemonių amžius padidėjo 1 metais. Kartu agentūra nurodo blogėjančio rezultato priežastis ir siūlo galimus sprendimus.
Remiantis naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita, vidutinis transporto priemonių amžius Europos Sąjungoje yra 12,3 metų. Tai vienais metais blogesnis rodiklis nei užfiksuotas 2018 m. Tuo tarpu automobilių skaičius Europos keliuose didėja ir šiuo metu siekia apie 290 mln. transporto priemonių.
#Cars, #buses, & #trucks on Europe’s roads are ageing.
— ACEA (@ACEA_auto) March 28, 2024
The average age is now 1⃣ year older than in 2018!
🇪🇺 must do more to establish a broader set of framework conditions to replenish older vehicles with the cleanest & greenest models 🚗🚛🚌🚐
🔗 https://t.co/sJpdxSI7hN pic.twitter.com/UjezyALb89
Blogiausia padėtis yra Graikijoje ir Estijoje, kur vidutinis transporto priemonių amžius yra atitinkamai 17,3 ir 16,6 metų. Geriausia padėtis yra Liuksemburge ir Austrijoje – atitinkamai 7,9 ir 8,9 metų. Kaip atrodo Lietuva? Deja, mes tempiame vidutinį rezultatą žemyn. Ataskaitos duomenimis, vidutinis lengvosios transporto priemonės amžius mūsų šalyje yra beveik 16,2 metų.
Kaip nurodo ataskaitos autoriai, tokia padėtis gali turėti įtakos blogėjančiai oro kokybei, nepaisant didėjančio elektromobilių parko. Tiesa, pernai tokie automobiliai sudarė net 15 proc. visų parduotų automobilių, tačiau vertinant plačiau, nulinės emisijos transporto priemonės sudaro tik 1,2 proc. visų ES keliais važinėjančių automobilių.
Viena iš priežasčių gali būti didėjančios naujų transporto priemonių kainos. Daugelis ES piliečių paprasčiausiai negali sau leisti įsigyti naujo automobilio, todėl ilgiau išlaiko turimą transporto priemonę arba keičia ją naudotu, bet nebūtinai jaunu automobiliu.
ACEA nurodo, kad norint paskatinti naujų, ypač nulinės taršos automobilių pardavimą, be kita ko, reikia mokesčių lengvatų. Kartu agentūra pabrėžia, kad tai tik „dalis kelių transporto anglies dioksido išmetimo mažinimo dėlionės“. Kitas svarbus elementas – atspari įkrovimo infrastruktūros plėtra. Kaip žinoma, daugelyje šalių, įskaitant Lietuvą, ji vis dar nepakankama. Toks sprendimų rinkinys veiksmingai skatintų paklausą, kad senos transporto priemonės būtų pakeistos naujomis.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.