Praėjusią savaitę įspėjus apie pelną ir atskleidus problemos mastą, bendrovės akcijos smarkiai krito – vienu metu jos vertė buvo sumažinta 5 mlrd. eurų.
Remiantis nutekintais dokumentais, kuriuos matė „Bloomberg“, stabdžių sistemos gedimo, dėl kurio BMW atšaukė net 1,5 mln. automobilių, nustatymas užtruko daugiau nei dvejus metus.
Ataskaitoje teigiama, kad klientai ir pardavėjai pradėjo skųstis dėl sugedusių stabdžių dar 2022 m. birželį.
Tačiau tik praėjusį mėnesį Vokietijos automobilių gamintoja suprato, kiek automobilių gali būti paveikti.
Akcijos smunka, nes automobilių bendrovė atskleidė problemos mastą
BMW teigė, kad stabdžių sistemos gedimo šalinimo išlaidos gali siekti iki 1 mlrd. eurų.
Praėjusią savaitę, gavus įspėjimą apie pelną, bendrovės akcijos dėl problemos masto smarkiai krito, o vienu metu jų vertė sumažėjo 5 mlrd. eurų.
Vasario mėnesį JAV buvo atšaukta apie 80 000 transporto priemonių, nes BMW pradėjo nuodugnią problemos analizę, kuri buvo pradėta 2023 m. spalio mėn.
Nuo to laiko šis skaičius išaugo ir, atrodo, yra visuotinė BMW problema, apimanti ir keletą „Rolls-Royce“ markių automobilių.
„Tai nėra eilinis atšaukimas, tai yra didelis sukrėtimas“, – „Bloomberg“ citavo Bochumo automobilių tyrimų centro direktorių Ferdinandą Dudenhöfferį.
„Pažymėtina ir tai, kad BMW sustiprino tiekėjų kokybės kontrolę, sudarydama darbo grupę, o tai rodo, kad jie mato riziką plačiau.
Susirūpinimas dėl tiekimo grandinių deramo patikrinimo
„BMW paprastai elgiasi labai atsargiai ir pirmenybę teikia stabilumui, o ne trumpalaikėms viršūnėms, ir tai atsispindi jų maržose“, – pridūrė jis.
BMW atstovė spaudai agentūrai „Bloomberg“ sakė, kad prireiks laiko nustatyti atšaukimo mastą ir finansinį poveikį.
Pranešama, kad defektas atsirado Vengrijoje esančioje gamykloje, kur ant grandynų plokščių buvo matyti dėmės ar dulkės, dėl kurių nukentėjo eksploatacinės savybės. Pranešimų apie nelaimingus atsitikimus ar sužeidimus dėl gedimo negauta.
Agentūra „Bloomberg“ citavo automobilių gamintojų analitiką Andrew Gravesą, kuris taip pat yra Bato universiteto profesorius emeritas, teigusį, kad dėl didėjančio atšaukimų skaičiaus kyla „rimtų klausimų“ dėl automobilių gamintojų tiekimo grandinių kruopštumo.
„Galbūt sektoriui reikia susitelkti ir sutelkti dėmesį į pagrindines kompetencijas, kad ateityje būtų išvengta tokių problemų“, – pridūrė jis.