Transporto priemonėje esančio asistento galite paprašyti atlikti įvairius veiksmus, pavyzdžiui, pasirūpinti, kad jums būtų šilta, arba paprašyti, kad jis pasirūpintų jūsų vaikų pramogomis.
Volkswagen integruoja „ChatGPT“ į kai kurias savo transporto priemones, nes bendrovė pristatė partnerystę su įmone Cerence Chat Pro, kuri leidžia automobilių gamintojams integruoti OpenAI dirbtinio intelekto (DI) pokalbių robotą.
Vokietijos automobilių gamintojas pirmadienį Las Vegase vykstančioje didžiausioje pasaulyje technologijų parodoje „Consumer Electronics Show“ (CES) paskelbė, kad jo elektriniame sedane ID.7 ir „Golf GTI“ bus įdiegta „ChatGPT“.
Abi bendrovės pademonstravo, kaip ši technologija naudoja kalbos mokymosi modelį (LLM), balso asistentui pasakydama, kad keleiviui šalta. Į tai aparatas atsakė: „Gerai, pašildau keleivio sėdynę“ ir vėliau tai padarė.
„Volkswagen“ teigia, kad naujasis asistentas taip pat galės valdyti navigacijos ir informacijos ir pramogų sistemas.
Dar vienas įspūdingas panaudojimo būdas – paklaustas, kur rasti vištienos su sviestu, dirbtinis intelektas atsakė pateikdamas netoliese esančių restoranų sąrašą. Paklausus jis taip pat parodė sviestinės vištienos receptus.
„Tai geriausias automobilis, kokį kada nors esame sukūrę“, – susirinkusiems žurnalistams sakė Kai Grunitzas, „Volkswagen“ valdybos narys, atsakingas už techninę plėtrą.
Duomenų apsauga
Kalbant apie privatumo problemas, sistema neturi prieigos prie transporto priemonės duomenų, o asistentui pateikti klausimai ir atsakymai ištrinami.
Integruojant sukuriamas vadinamasis apsaugos sluoksnis, kuriame automobilių gamintojas gali nuspręsti, kurią užklausą perduoti trečiosios šalies LLM, o kurią užklausą turėtų apimti jo esama sistema.
Tai leidžia nuspręsti, ką turėtų tvarkyti trečiosios šalies turinys, o kas turėtų likti automobilių gamintojo kontekste, kurį įmonės gali koreguoti.
„Dauguma dabartinių sistemų turi trūkumų, nes visos jos yra apmokytos ir gali fiksuoti tik užklausas, priklausomai nuo mokymo duomenų, o tai lemia didelį klaidų skaičių“, – „Euronews Next“ sakė Nilsas Šanzas, „Cerence“ vyriausiasis produktų vadovas.
„Su LLM dabar turime kur kas daugiau galimybių, nes nebėra jokių apribojimų, o LLM gali apimti visų rūšių užklausas ir klausimus, tačiau svarbu, kad jis būtų pritaikytas konkrečiam automobiliui“.
Nuo 2024 m. II ketvirčio ši technologija taps standartine daugelio „Volkswagen“ serijinių automobilių funkcija, tačiau Jungtinėse Amerikos Valstijose ji vis dar svarstoma.
Schanzas sakė, kad „Cerence“, teikianti automobilių asistentų paslaugas, taip pat pradeda svarstyti galimybę įdiegti „ChatGPT“ į motociklus.
„Volkswagen“ nėra vienintelė bendrovė, naudojanti „ChatGPT“ savo transporto priemonėse; „Mercedes-Benz“ pradėjo eksperimentuoti su šia technologija birželio mėn.