Europoje vyksta nuostabūs dalykai. 2023 m. į populiariausių naujų automobilių markių penketuką pateko net trys aukščiausios klasės žaidėjai, o naujų BMW automobilių užregistruota daugiau nei „Kia“ ir „Honda“ kartu sudėjus. Turtingoje Norvegijoje paklausa smuko, o visoje Europoje parduota daugiau elektromobilių nei dyzelinių automobilių.
Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA ką tik paskelbė išsamią ataskaitą apie naujų automobilių registraciją Senajame žemyne 2023 m. Joje gausu sensacijų, netikėtumų ir šokiruojančių duomenų.
Apskritai tai buvo labai geri metai. Visoje Europoje, t. y. Europos Sąjungoje, Jungtinėje Karalystėje ir ELPA šalyse (Islandijoje, Norvegijoje ir Šveicarijoje), naujų lengvųjų automobilių registravimas išaugo net 13,7 proc. iki 12 mln. 847,5 tūkst. vienetų.
Dyzelinių variklių populiarumo mažėjimas Europoje
Pirmiausia, vienas iš stipriausių ACEA ataskaitos punktų: 2023 m. Europoje naujų elektromobilių buvo registruojama daugiau nei dyzelinių automobilių. Elektromobiliai sudarė net 15,7 proc. rinkos, o dyzeliniai automobiliai turėjo tenkintis 11,9 proc.
Kurios šalys 2023 m. pateko tarp penkių didžiausių naujų dyzelinių lengvųjų automobilių rinkų Europoje?
- Vokietija: 486,6 tūkst. vienetų.
- Italija: 273 300 vienetų.
- Prancūzija: 171 700 vienetų.
- Ispanija: 118 600 vienetų.
- Čekija: 50 100 vienetų.
Dabar pažvelkite, kaip tuo pačiu laikotarpiu skyrėsi penkios šalys, kuriose įregistruota daugiausiai naujų elektromobilių:
- Vokietijoje – 524,2 tūkst. vienetų.
- Jungtinė Karalystė: 314 700 vienetų.
- Prancūzija: 298,2 tūkst. vienetų.
- Nyderlandai: 114 000 vienetų.
- Švedija: 112 200 vienetų.
Keista, kad Norvegijos, garsėjančios meile elektrikams, ten nėra, ar ne? Ši Skandinavijos šalis užėmė šeštąją vietą tik dėl tikro nuosmukio. Taip pat skaitykite: „Elektromobilių apmokestinimas: šiandien jau Islandijoje, o kada nors tikriausiai ir pas mus“.
Europos naujų automobilių rinkos laimėtojai ir pralaimėtojai 2023 m.
Didžiausia Europos rinka 2023 m. buvo Vokietija (2 844 600 pirmųjų registracijų), aplenkusi toliau į penketuką patekusias šalis: Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Italija ir Ispanija.
Jei rinką vertintume pagal didžiausią pirmųjų registracijų skaičiaus padidėjimą, palyginti su 2022 m., penketukas nugalėtojų atrodytų taip:
- Bulgarija: +31,5 proc.
- Kroatija: +31,3 proc.
- Belgija: +30,1 proc.
- Graikija: +27,7 proc.
- Portugalija: +26,9 proc.
O pralaimėjusieji? Štai čia darosi įdomu…
Tik dviejose iš 27 šalių pardavimai sumažėjo. Tačiau šio sąrašo lyderės atveju tai ne tiek sumažėjimas, kiek nuosmukis. Pateikiame penketuką Europos šalių, kuriose pardavimai labiausiai sumažėjo (ir mažiausiai išaugo):
- Norvegija: -27,2 proc.
- Vengrija: -3,4 proc.
- Švedija: +0,6 proc.
- Islandija: +5,2 proc.
- Slovėnija: +5,3 proc.
2023 m. taip pat baigėsi neigiamai, nes buvo stebėtinai mažai automobilių markių.
2023 m. Europos naujų automobilių rinkos nugalėtojai ir pralaimėtojai: prekės ženklai
2023 m. pirmųjų automobilių registracijos Europoje lyderė buvo „Volkswagen“, kuri vienintelė peržengė milijono automobilių ribą. Pirmasis dešimtukas atrodo taip – pažvelkite, kas vyksta trečioje, ketvirtoje ir penktoje vietose:
- „Volkswagen“: 1 mln. 357,1 tūkst. automobilių.
- „Toyota“: 828 500 automobilių.
- „Audi“: 733 200 automobilių.
- BMW: 729 000 automobilių.
- „Mercedes“: 682,5 tūkst. automobilių.
- „Renault“: 681 tūkst. automobilių.
- „Škoda“: 680 000 automobilių.
- „Peugeot“: 639 800 automobilių.
- „Kia“: 572 300 automobilių.
- „Dacia“: 557 300 automobilių.
Europos ekonomika ne itin klesti, tačiau į geriausiųjų penketuką patenka trys aukščiausios kokybės prekių ženklai. Šiaip ar taip, kova dėl penktosios vietos tarp „Mercedes“, „Renault“ ir „Škoda“ buvo itin lygi. Maža to, 2023 m. Europoje buvo užregistruota daugiau naujų BMW nei „Kia“ ir „Hondos“ kartu sudėjus!
Ir kas buvo didžiausi 2023 m. Europos laimėtojai? Štai penki prekių ženklai, kurių pirmųjų registracijų skaičius, palyginti su 2022 m., padidėjo labiausiai:
- „Tesla“: +56,9 %
- „Lexus“: +53,6 proc.
- „Alfa Romeo“: +52,1 proc.
- „Suzuki“: + 41,6 proc.
- „Cupra“: +40,9 proc.
Deja, į ACEA suvestinę neįtrauktas, pavyzdžiui, toks praėjusių metų fenomenas kaip MG, todėl sunku pasakyti, ar šis Didžiosios Britanijos ir Kinijos prekės ženklas būtų patekęs į penketuką.
Galiausiai atėjo metas mažiausiai maloniam penketukui: čia pateikiami didžiausi 2023 m. Europos naujų automobilių rinkos pralaimėtojai, t. y. markės, kurių pirmųjų registracijų skaičius sumažėjo labiausiai. Svarbu: iš 35 rinkos dalyvių tik šešios markės patyrė prastesnį rezultatą.
- „Mitsubishi“: -25,1 proc.
- „Honda“: -9,8 proc.
- „Fiat“ (skaičiuojamas kartu su „Abarth“): -3,4 proc.
- „DS“: -3,1 %
- „Citroen“: -1,5 proc.