Birželio mėnesį europiečiai rinks naują Europos Parlamentą – vieną iš septynių Europos Sąjungos institucijų. Rinkimuose dalyvausiančios partijos jau rengia savo programas, o nutekintas dokumentas atskleidžia, kad didžiausia Europos partija galbūt ruošiasi atidėti vidaus degimo variklių draudimą žemyne.
Praėjusią savaitę „Euractiv“ gavo centro dešiniųjų Europos liaudies partijos (EPP) frakcijos manifesto kopiją. Manifestais paprastai siekiama rinkėjams atskleisti vertybes, kurioms jie pritaria remdami kandidatus. Didžiausią susidomėjimą sukėlė vienas svarbiausių atskleidimų transporto srityje, kuriame išreiškiamas partijos įsipareigojimas palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių Europoje.
„Mes atmetame draudimų politiką, pavyzdžiui, vidaus degimo variklių draudimą, ir taip pat kuo greičiau ją persvarstysime.“
Nuosekliai prieštaraudama 2035 m. vidaus degimo variklių draudimui, EPP, vadovaujama Vokietijos įstatymų leidėjo Jenso Gieseke’s, kuris atstovavo partijai diskusijose dėl transporto priemonėms taikomų CO2 standartų, kritikavo tai, ką vadina Komisijos „draudimo ideologija“. J. Gieseke jau seniai perspėjo dėl sprendimo palaipsniui atsisakyti vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių, prognozuodamas „Havanos efektą“, kai europiečiai dešimtmečius ir toliau važinės senais vidaus degimo varikliais varomais automobiliais, panašiai kaip Kubos sostinėje.
Ši pozicija atitinka Europos liaudies partijos (ELP) „technologiškai atvirą“ požiūrį į anglies dioksido išmetimo mažinimą, pabrėžiant, kad ES vengia teikti pirmenybę konkrečioms technologijoms, pavyzdžiui, elektra varomoms transporto priemonėms, ir šiam požiūriui pritaria Europos Komisija, nors kritikai jį vertina skeptiškai. Tačiau daugiau dėmesio sulaukia aiškus EPP pareiškimas „kuo greičiau peržiūrėti [įstatymą]“. Šis pareiškimas turi didelę reikšmę, nes didžiausia Europos Parlamento frakcija išreiškia ketinimą persvarstyti jau patvirtintą teisės aktą.
Praėjusių metų kovą Vokietija ir Europos Sąjunga pasiekė kompromisą dėl siūlomo draudimo nuo 2035 m. Automobilių gamintojai vis dar gali pardavinėti transporto priemones su vidaus degalų varikliais, jei jos bus varomos elektroniniais degalais. E. degalai, gaminami taikant anglies dioksido surinkimo ir vandenilio gamybos iš atsinaujinančiosios energijos procesą, laikomi neutraliu anglies dioksido kiekiu degimo metu, nes sugautas CO2 grįžta į atmosferą.