Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad laistyti kabelius, kuriais teka aukštos įtampos srovė, vandeniu yra žaidimas su mirtimi. Juk storu kabeliu teka srovė, kurios vardinė įtampa siekia net 480 voltų, o didžiausia įkrovimo galia – net 250 kW. Kartu su vandeniu tai skamba siaubingai. Iš tikrųjų tai palyginti saugu, nors gamintojas tokios praktikos nerekomenduoja.
Visi elektros įkrovimo kištukai yra sandarūs, jau vien dėl to, kad bet kada gali užklupti lietus. Tačiau užpylimas vandeniu yra kiek kitoks dalykas ir rizika tikrai didesnė. Dėl vieno dalyko abejonių nekyla: tai veikia, ypač su V2 įkrovimo stotelėmis, t. y. senesnio tipo „Supercharger“ įkrovikliais.
Elektra yra tiek gera, kiek gera yra įkrovimo infrastruktūra. „Tesla“ superįkroviklis turi trūkumų
Kaip žinoma, „Tesla“ komercinė sėkmė priklauso ne tik nuo gerai suprojektuotų automobilių (ypač atsižvelgiant į varomosios jėgos efektyvumą), bet ir nuo veiksmingos ir lengvai prieinamos įkrovimo infrastruktūros. Nuo pat pradžių Elonas Muskas pasirūpino, kad būtų daug efektyviai veikiančių „Supercharger“ įkrovimo stotelių. Kai kuriose Amerikos, taip pat Europos automobilių stovėjimo aikštelėse jų yra ištisi „miškai“.
Superįkrovikliai atrodo patraukliai, yra reguliariai atnaujinami ir paprastai veikia gerai, tačiau net ir jie nėra tobuli. Amerikiečių markės automobilių naudotojai jau seniai pastebėjo, kad, ypač antros kartos įkrovimo stotelėse, jei jomis naudojamasi esant karštam orui, procesą valdanti programinė įranga greitai sumažina įkrovimo galią. Jutikliai parodo temperatūros padidėjimą ir kompiuteris sumažina įkrovimo galią. Šios problemos sprendimas – ant kištuko uždengti vandeniu sudrėkintą rankšluostį.
Stand back. We are not letting hot Supercharger handles slow us down pic.twitter.com/UBcMPY6fU6
— Kyle Conner (@itskyleconner) March 9, 2024
„Tesla“ vandeniu aušinama įkrovimo stotelė veikia, bet ne visiškai aišku, ar ji saugi
„Tesla“ elektromobilių savininkai empiriškai nustatė ir socialinėje žiniasklaidoje įrodė, kad drėgnu skudurėliu galima daug ką pakeisti. Taip yra net su naujomis V3 ir V4 stotelėmis, kurios turi skysčiu aušinamus laikiklius ir kabelius. Tam tikrais atvejais po tokios operacijos įkrovimo galia padidėja daugiau nei 30 proc. Aušinimas vandeniu iš butelio yra kitas „Tesla“ naudotojų evoliucijos etapas. Kol kas niekas nepateikė grafiko, įrodančio, kad dėl to įkrovimo proceso efektyvumas dar labiau padidėja.
Tarp komentatorių, komentuojančių tokį įkrovimo pagreitinimo būdą, nuomonės išsiskyrė, net ir tarp „Tesla“ savininkų. Vieni entuziastingai jį vertina, kiti mano, kad tai anksčiau ar vėliau baigsis blogai, ir rekomenduoja tai daryti su guminėmis pirštinėmis. Kol kas Elonas Muskas šios temos nekomentuoja, o, kaip žinome, daugumai „Tesla“ naudotojų bendrovės vadovas yra orakulas visais klausimais. Viena aišku: jei tekančio vandens užpylimas ant „Supercharger“ įkroviklio rankenos yra neveiksmingas arba pavojingas, greičiausias būdas tai sužinoti – per socialinę žiniasklaidą, pavyzdžiui, „X“ (Twitter), arba „Facebook“.