BYD planuoja Europoje pardavinėti hibridinius automobilius su įkraunamaisiais prie elektros tinklo prijungtais varikliais, o ne visiškai elektrinius automobilius, kaip teigė vienas iš automobilių gamintojo vadovų.
Iki šiol BYD daugiausia dėmesio skyrė baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių pardavimams Europoje, tačiau vėliau šiais metais automobilių gamintojas pradės prekiauti vidutinio dydžio hibridiniu iš tinklo įkraunamu visureigiu „Seal U DM-i“, siekdamas pasinaudoti didėjančia PHEV transporto priemonių paklausa.
Ketvirtadienį „Financial Times“ aukščiausiojo lygio susitikime „Future of the Car Summit“ BYD Europe generalinis direktorius Michaelas Shu sakė, kad kitais metais bendrovė pristatys dar vieną PHEV modelį.
Gruodžio mėn. BYD pranešė, kad atidarys savo pirmąją Europoje lengvųjų automobilių gamyklą Segede, Vengrijoje. Bendrovė teigė, kad gamykloje bus gaminami visiškai elektriniai automobiliai ir iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai, skirti Europos rinkai.
BYD savo gamyklą Vengrijoje pradės eksploatuoti „iki 2026 m.“, – kovo mėn. „Automotive News Europe“ sakė Šu, tačiau tikslios datos nenurodė.
Kinijos prekių ženklai svarsto galimybę pradėti gamybą Europoje, iš dalies siekdami sumažinti įtampą dėl ES atliekamo tyrimo, susijusio su Pekino parama Kinijos elektromobilių vertės grandinei. Gruodžio mėn. Prancūzija panaikino subsidijas Kinijoje gaminamiems elektromobiliams; tokių modelių kaip MG4 ir Dacia Spring pardavimai šiemet smarkiai sumažėjo.
ES yra sakiusi, kad gali taikyti baudžiamąsias sankcijas Kinijoje pagamintiems automobiliams, jei ras nesąžiningos konkurencijos įrodymų, nors Vokietijos automobilių gamintojai tam prieštaravo, įspėdami apie pavojingą prekybos karą.
Prieš pradėdama gamybą Vengrijos gamykloje, BYD siekia, kad jos rinkos dalis Europoje sudarytų 5 proc. visų parduodamų elektromobilių, kovo mėn. „Automotive News Europe“ sakė Šu.
Rinkos tyrėjų „Dataforce“ duomenimis, praėjusiais metais BYD regione pardavė 15 644 automobilius, iš kurių visi buvo visiškai elektriniai. Pirmąjį ketvirtį buvo parduotas 7 701 automobilis, t. y. 717 proc. daugiau nei pernai, o didžiausią įtaką tam turėjo kompaktiškas visureigis „Atto 3“.
Per ketvirtį bendrovės dalis Europos automobilių rinkoje sudarė 0,46 proc., todėl ji tapo antru pagal dydį Kinijos prekės ženklu šiame regione po SAIC priklausančio MG.
Shu sakė, kad BYD nori iki 2030 m. tapti pirmaujančia elektrinių transporto priemonių gamintoja Europoje. „Esame įsitikinę, kad iki 2030 m. galėtume užimti lyderio poziciją (Europoje)“, – sakė Shu konferencijoje „Financial Times“.
PHEV pardavimai Europoje šoktelėjo
Pirmąjį ketvirtį Europoje hibridinių iš tinklo įkraunamų automobilių pardavimai išaugo 10 proc. iki 253 864, o juos lėmė „Volvo XC60“, „Ford Kuga“ ir „Mercedes GLC“.
Įkraunamų hibridinių transporto priemonių pardavimus daugiausia lemia aukščiausios klasės prekių ženklai, kurie šią technologiją pradėjo naudoti vietoj dyzelinių variklių daugiausia didesniems automobiliams. Įkraunamieji hibridai ir dyzelinės pavaros – tai būdas sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamo CO2 kiekį.
PHEV technologiją kritikuoja aplinkosaugos grupės, kurios teigia, kad realiame pasaulyje išmetamų teršalų kiekis yra didesnis nei bandymų metu. Kovo mėn. paskelbtoje pirmojoje Europos Komisijos ataskaitoje, parengtoje remiantis automobiliuose atliekama stebėsena, nustatyta, kad išmetamo CO2 kiekis buvo 350 proc. didesnis nei bandymų metu.
2025 m. Europos Sąjunga pakoreguos išmetamųjų teršalų kiekio nustatymo testą, kad sumažintų numatomą tik elektra varomų automobilių nuvažiuojamą atstumą, o 2027 m., išanalizavusi naujesnius realius duomenis, gali jį dar labiau sumažinti. Automobilių gamintojai į naujesnius modelius montuoja didesnes baterijas, kad pagal naująsias WLTP taisykles būtų išlaikytos mažos PHEV išmetamo CO2 vertės.
BYD teigia, kad, remiantis duomenimis, gautais iš milijono automobilių, nuvažiavusių iš viso 9,7 mlrd. km, jos dvigubo režimo (angl. Dual Mode, DM) kištukiniai hibridiniai automobiliai 65 proc. laiko važiuoja visiškai elektriniu režimu.
50:50 padalijimas Kinijoje
BYD Kinijoje parduoda tik BEV ir hibridinius automobilius, nes praėjusiais metais nutraukė vien tik iš vidaus degalų varomųjų agregatų pardavimus. BYD teigė, kad praėjusiais metais pardavimai buvo tolygiai padalyti tarp šių dviejų technologijų. 2023 m. šis prekės ženklas buvo didžiausias pardavėjas Kinijoje, pirmą kartą aplenkęs „Volkswagen“.
Trečiadienį Pekine leidžiamas žurnalas „Caijing“ paskelbė pranešimą, kuriame teigiama, kad „Toyota“ svarsto galimybę savo hibridiniuose automobiliuose Kinijoje naudoti BYD DM technologiją, kuri yra abiejų bendrovių santykių plėtros dalis.
2008 m. Ženevos automobilių parodoje BYD pristatė savo pirmąjį PHEV – F3DM. Shu teigė, kad dabar ši technologija yra penktos kartos.
BYD taip pat svarsto galimybę iš pagrindų pertvarkyti mažą elektrinį automobilį „Seagull“, kad jį būtų galima pardavinėti Europoje, „Financial TImes“ aukščiausiojo lygio susitikime sakė Šu. Praėjusiais metais Šanchajaus automobilių parodoje pristatytas „Seagull“ automobilis tapo populiariu Kinijoje, o jo kaina neviršija 10 000 eurų prieš mokesčius.
„Per savo prekybos partnerius gavome daugybę klientų prašymų [įsigyti šį automobilį]“, – sakė A. Shu. „Tačiau turime atlikti daug inžinerinio darbo.“
BYD taip pat galėtų atidaryti mokslinių tyrimų ir plėtros centrą Europoje, kuris papildytų gamyklą, sakė Shu.
Prisijunkite prie „Elektromobiliai ir Vandeniliniai auto“ grupės.