Rugpjūtį Europos naujų lengvųjų automobilių rinkoje pastebimas labai ryškus atšalimas. Daugelyje šalių buvo užfiksuotas žymus pardavimų sumažėjimas. Labiausiai nuo paklausos sumažėjimo nukentėjo elektromobiliai, kurių pardavimai sumažėjo net 36 proc.
Krizė vis labiau ryškėja Europos automobilių transporto srityje. Rugpjūtis tai labai aiškiai parodė. Šį mėnesį ES, ELPA ir Jungtinėje Karalystėje įregistruota tik 755 717 naujų lengvųjų automobilių. Tai 16,5% mažiau nei praėjusių metų rugpjūtį (tada buvo nupirkti 904 694 vienetai). Iš 31 šalies pardavimai padidėjo tik penkiose. Iš tų šalių, kuriose užfiksuotas sumažėjimas, didžiausias jis buvo Islandijoje (-60,2%), po jos sekė dvi didelės rinkos – Vokietija (-27,8%) ir Prancūzija (-24,3%).
Daugelio prekių ženklų ir koncernų padėtis taip pat prasta. Nė viena iš didžiųjų kelių prekių ženklų grupių negali pasigirti rugpjūčio mėn. padidėjusiais pardavimais, o „Stellantis“ pardavimai rekordiškai sumažėjo (-28,7%).
Elektromobiliams sekasi prastai
Ypač verti dėmesio pardavimų pagal variklių tipus duomenys. Čia aiškiai matyti, kaip rimtai pradedama kalbėti apie elektrifikuotus automobilius. Rugpjūčio mėn. parduota 125 833 vienetai tik elektriniais varikliais varomų automobilių. Kritimas buvo stulbinantis – 36%. Blogai sekėsi ir hibridiniams automobiliams (-22,1%), dyzeliniams varikliams (-26,3%; nors tai nestebina, nes mažėja automobilių su tokiais agregatais pasiūla) ir benzininiams varikliams (-17, %). Tik hibridinių ir mikrohibridinių variklių rodikliai buvo juodi (+8,3 %).
Vis prastesni ir visų metų rezultatai
Žinoma, naujausi ACEA aštuonių šių metų mėnesių duomenys neatrodo tokie grėsmingi kaip rugpjūčio mėn. duomenys. Per šį laikotarpį 31 Europos šalyje buvo nupirkta 8 661 401 automobilių, t. y. vis dar šiek tiek daugiau nei 2023 m. sausio-rugpjūčio mėnesiais (+1,7%). Tačiau dar vienas ar du prasti mėnesiai, ir bendras rezultatas tikriausiai taip pat „švytės raudonai“. Kartu reikia pažymėti, kad trylikoje šalių po aštuonių šių metų mėnesių pardavimai jau yra prastesni nei prieš metus (mūsų vakarinėje kaimynėje, t. y. didžiausioje Senojo žemyno rinkoje, nuosmukis kol kas tesiekia 0,3%).
Toks prastas „rugpjūtis elektriniams automobiliams“ lėmė, kad bendras šio tipo automobilių pardavimas po aštuonių mėnesių taip pat jau yra mažesnis nei per tą patį 2023 m. laikotarpį ir net 5,5% (vien ES -8,3%).
Toliau pateikiami duomenys iš naujausių ACEA ir analitinės bendrovės „Dataforce“ statistinių ataskaitų.
TOP 10: naujų lengvųjų automobilių pardavimai 2024 m. 8 mėn. pagal šalis (šaltinis: ACEA)
Pozicija | Valstybė | Registracijos I-VIII 2024 m. (vnt.) | Skirtumas iki I-VIII 2023 m. (proc.) |
1 | Vokietija | 1 907 226 | -0,3 |
2 | Jungtinė Karalystė | 1 238 855 | +5,1 |
3 | Prancūzija | 1 126 900 | -0,5 |
4 | Italija | 1 080 726 | +3,8 |
5 | Ispanija | 671 551 | +4,5 |
6 | Lenkija | 357 170 | +14,8 |
7 | Belgija | 324 892 | -3,3 |
8 | Nyderlandai | 248 648 | -3,2 |
9 | Austrija | 171 129 | +5,0 |
10 | Švedija | 167 667 | -7,8 |
TOP 10: Populiariausių lengvųjų automobilių markių, 2024 m. 8 mėnesių duomenys (šaltinis: ACEA)
Pozicija | Markė | Registracijos I-VIII 2024 m. (vnt.) | Skirtumas iki I-VIII 2023 m. (proc.) |
1 | Volkswagen | 907 645 | -0,9 |
2 | Toyota | 617 374 | +12,7 |
3 | BMW | 509 390 | +10,0 |
4 | Skoda | 491 341 | 9+,3 |
5 | Renault | 447 536 | +0,7 |
6 | Audi | 446 464 | -8,5 |
7 | Peugeot | 430 939 | -3,1 |
8 | Mercedes | 430 367 | +0,5 |
9 | Dacia | 387 228 | +3,0 |
10 | Kia | 362 834 | -7,2 |
Populiariausi lengvųjų automobilių modeliai Europoje (I-VIII 2024 m.; Dataforce duomenys)
- Dacia Sandero
- Volkswagen Golf
- Volkswagen T-Roc