Baimė dėl brangaus baterijų remonto ar pakeitimo stabdo naudotų elektromobilių rinkos augimą. Tačiau ši tendencija netrukus gali pasikeisti. Bendrovės „Recurrent“ analitikai prognozuoja, kad galiausiai elektromobilio akumuliatoriaus keitimo kaina bus mažesnė nei vidaus degimo variklio keitimo kaina.
Akumuliatoriaus ilgaamžiškumas: Netikėtas privalumas
Nuogąstavimų dėl elektromobilių baterijų ilgaamžiškumo išlieka, tačiau tyrimai atskleidžia daug žadančius rezultatus. Vokietijos analitinės įmonės P3 atliktas tyrimas rodo, kad EV akumuliatoriai išlaiko 87 % savo pradinės talpos po 200 000-300 000 km naudojimo. Šis rodiklis dažnai lenkia šiuolaikinius vidaus degimo variklius, kurie dėl aukšto slėgio turbokompresorių, purkštukų ir kietųjų dalelių filtrų yra linkę sugesti.
Mažėjančios akumuliatorių kainos: Akumuliatorių kainų mažėjimas: keičia žaidimo taisykles
Elektromobilių akumuliatorių kaina, kuri yra pagrindinis veiksnys, lemiantis didesnes transporto priemonių kainas, sparčiai mažėja. Pasak „Goldman Sachs“, iki 2026 m. akumuliatorių kainos sieks 80 JAV dolerių už kWh – 50 % pigiau nei 2023 m. Jei šios prognozės pasitvirtins, per dvejus metus elektromobilių ir vidaus degimo transporto priemonių kainos gali tapti realybe.
Naudotų elektromobilių pirkėjams tai yra svarbus įvykis. Tikimasi, kad akumuliatorių kainos dar labiau sumažės: RMI apskaičiavo, kad 2030 m. pakuočių kaina bus 45-65 JAV doleriai už kWh. Kai kurie gamintojai, pavyzdžiui, CATL ir BYD, jau dabar mažina LFP akumuliatorių kainas iki 56 JAV dolerių už kWh. Dėl tokio sumažinimo 75 kWh akumuliatoriaus pakeitimas galėtų kainuoti tik 3375 JAV dolerių – palyginama su vidaus degimo variklio pakeitimu.
Seni akumuliatoriai, nauja vertė
Naudoti elektromobilių akumuliatoriai gali išlikti vertingi kaip energijos kaupimo sprendimai, o pardavėjai gali uždirbti 10-20 USD už kWh. Šios papildomos pajamos kompensuoja pakeitimo išlaidas, todėl elektromobilio nuosavybė tampa dar patrauklesnė.
Platesnis vaizdas: Mažiau mechaninių problemų
Elektromobiliai iš esmės turi mažiau judančių dalių nei jų vidaus degimo varikliai, todėl juose mažiau mechaninių gedimų. Be to, elektromobilių akumuliatoriams dažnai suteikiama iki 8 metų arba 160 000 km garantija – tai suteikia daugiau ramybės.
Tobulėjant akumuliatorių technologijoms ir mažėjant sąnaudoms, naudotų elektromobilių rinka gali augti, o tai yra lūžio taškas siekiant plačiai paplitusių elektromobilių.