Vokietijos konsultacinė bendrovė P3 išanalizavo daugiau kaip 7 000 elektromobilių duomenis apie jų akumuliatorių senėjimą kelio sąlygomis. Rezultatai yra visiškai stulbinantys.
Dyzeliniai automobiliai važiuoja ir važiuoja, o elektromobilių akumuliatoriai greitai išsikrauna, todėl elektromobiliai tampa brangiu nenaudojamu menu. Panašių pareiškimų dažnai galima perskaityti socialiniuose tinkluose.
Tačiau Vokietijos konsultacinė bendrovė P3, kuri specializuojasi elektromobilių srityje, laikosi kitokios nuomonės. Ši nuomonė buvo patvirtinta atlikus išsamią daugiau nei 7 000 transporto priemonių analizę.
„Dezinformacija gali neigiamai paveikti perėjimą prie elektrinio mobilumo, nes didina nepagrįstas baimes ir taip mažina visuomenės pritarimą elektra varomoms transporto priemonėms ir jų skvarbą rinkoje“, – praneša P3.
Judančių automobilių duomenys
„P3“ ypač didžiuojasi tuo, kad surinkti duomenys buvo gauti iš tikrų kelyje važinėjančių elektromobilių. Pirmiausia vokiečiai patikrino 50 savo automobilių parką. Buvo ištirta, ar jų akumuliatoriai nėra anksti pasenę, o vėliau jų būklė susieta su įkrovimo informacija.
„Transporto priemonės buvo atrinktos taip, kad būtų galima susipažinti su kuo įvairesniais vairavimo ir įkrovimo profiliais ir užfiksuoti skirtumus tarp gamintojų“, – praneša P3.
Antruoju etapu į analizę buvo įtraukta Austrijos akumuliatorių diagnostikos pradedančioji įmonė „Aviloo“. Iki šiol ji atliko maždaug 60 000 elektra varomų automobilių akumuliatorių būklės analizę. Ši bendrovė siūlo dviejų tipų testus – „Flash“ ir „Premium“.
Abiem atvejais matavimo aparatas prijungiamas prie automobilio per OBD prievadą. Atliekant „Premium“ testą, akumuliatorius įkraunamas iki 100 proc. ir iškraunamas iki 10 proc., žinoma, vis dar prijungus akumuliatoriaus eksploatacinių savybių testavimo prietaisą.
P3 tyrime buvo atsižvelgta į 7 000 automobilių, patikrintų taikant „Premium“ metodą, kuris yra sudėtingesnis nei „Flash“ (stacionarus bandymas). Svarbu tai, kad į tyrimą taip pat buvo įtraukti automobiliai, kurių rida viršijo 300 000 km.
„Tai leido išsamiau ir kiekybiškiau įvertinti akumuliatoriaus senėjimo priklausomybę nuo ridos. Tai visų pirma papildo P3 automobilių parko analizę ir suteikia platesnę duomenų bazę pagrįstam vertinimui atlikti“, – praneša P3.
Taip sensta akumuliatoriai
Remiantis P3 vertinimu, akumuliatoriai iš pradžių sensta gana greitai. Tačiau vėliau jų degradacija pastebimai sumažėja:
- nuvažiavus 30 000 km akumuliatoriaus būklė pablogėja 5 % (iki 95 %).
- nuvažiavus 100 000 km – apie 10 %.
- nuo 100 000 iki 200 000 km vidutiniškai akumuliatoriaus talpa tebėra apie 87 %.
Akumuliatoriaus našumo sumažėjimą pradiniame jo naudojimo etape galima paaiškinti paprastai. Pirmųjų įkrovimų ir iškrovimų metu susidaro vadinamasis SEI (kietojo elektrolito tarpfazės) sluoksnis. Kitaip tariant. Tai nuosėdos, susidariusios dėl reakcijos su elektrolitu.
Svarbu tai, kad 50 P3 parko transporto priemonių duomenys sutampa su „Aviloo“ gautais duomenimis. Tyrimas taip pat rodo, kad faktinis akumuliatorių senėjimas retai pažeidžia jų garantijos sąlygas. Šiuo metu gamintojai standartiškai suteikia aštuonerių metų arba 160 000 km garantiją.
P3 taip pat mano, kad ilgas akumuliatorių tarnavimo laikas leidžia juos naudoti ir „antrą gyvenimą“. Tai yra, kaip stacionarią energijos saugyklą. Tik vėliau, t. y. maždaug po 20 metų, juos reikėtų atiduoti perdirbti.