Per ateinančius 10 metų automobilių pramonė turės 50 proc. sumažinti elektromobilių baterijų svorį, kad elektrifikacija būtų ekologiškai prasminga, trečiadienį sakė „Stellantis“ vadovas.
„Stellantis“ generalinis direktorius Carlosas Tavaresas per automobilių gamintojo forumą „Mobilumo laisvė“ teigė, kad dabar gaminant akumuliatorių paketą 400 kilometrų (250 mylių) atstumu važiuojančiam elektromobiliui (EV) reikia maždaug 500 kilogramų papildomų žaliavų, palyginti su tradiciniu automobiliu.
„Aplinkosaugos požiūriu… Nemanau, kad tai prasminga“, – sakė Tavaresas.
„Stellantis“ generalinis direktorius teigė, kad automobilių pramonė, remdamasi naujais mokslo pasiekimais, turi pasiekti „proveržį“, susijusį su elementų galios tankiu.
„Manau, kad tai jau pakeliui. Manau, kad per ateinantį dešimtmetį galėsime 50 proc. sumažinti akumuliatoriaus paketo svorį, taigi 50 proc. sumažinti papildomų žaliavų naudojimą, palyginti su įprastine transporto priemone“, – sakė jis.
Jis pridūrė, kad tai taip pat padėtų išspręsti ličio, kuris yra pagrindinis daugumos šiuolaikinių akumuliatorių elementas, trūkumo problemą.
Trečiadienį įvyko antroji metinė „Stellantis“ judumo laisvės forumo sesija, kurią grupė įsteigė po to, kai 2022 m. pabaigoje nusprendė pasitraukti iš Europos automobilių lobistų grupės ACEA. Jo tikslas – skatinti diskusijas su suinteresuotosiomis šalimis, apimančias judumo problemas ir tendencijas bei jų poveikį visuotiniam atšilimui.
Forumo metu T. Tavaresas taip pat sakė nemanąs, kad vandenilis yra perspektyvi alternatyvi dabartinio masinio judumo technologija, nes jo sąnaudos yra labai didelės, net jei vandenilio gamybai naudojama energija būtų švari.
„Bijau, kad šiuo metu vandenilio sektoriuje įperkamumas bus pagrindinė kliūtis“, – sakė T. Tavaresas. „Artimiausioje ateityje tai (galbūt) bus sprendimas didelių korporacijų automobilių parkams, bet tikrai ne paprastiems piliečiams.“
Prisijunkite prie „Elektromobiliai ir Vandeniliniai auto“ grupės.