• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elono Musko „Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių dėl sugedusios autopiloto sistemos

pagal Andžej Biaigo
2023.12.14, 10:30
Elektromobiliai
A A
0
reaudonas tesla elektromobilis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Automobilių saugos šalininkai jau daugelį metų ragina griežčiau reglamentuoti vairuotojų stebėjimo sistemą.

„Tesla“ atšaukia beveik visus JAV parduotus automobilius (daugiau kaip 2 mln. visų modelių), kad ištaisytų sistemos, kuri turėtų užtikrinti, kad vairuotojai, naudodamiesi autopilotu, būtų atidūs, defektą.

Trečiadienį JAV saugos reguliavimo institucijų paskelbtuose dokumentuose teigiama, kad bendrovė išsiųs programinės įrangos atnaujinimą problemoms pašalinti.

Automobilis atšaukiamas po dvejus metus trukusio Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos atlikto tyrimo dėl kelių avarijų, įvykusių naudojantis iš dalies automatizuoto vairavimo sistema „Autopilot“. Kai kurios iš jų buvo mirtinos.

Agentūra teigia, kad jos atlikto tyrimo metu nustatyta, jog „Autopilot“ metodas, kuriuo siekiama užtikrinti, kad vairuotojai atkreiptų dėmesį, gali būti netinkamas ir gali lemti numanomą netinkamą sistemos naudojimą.

Atšaukimas apima Y, S, 3 ir X modelius, pagamintus nuo 2012 m. spalio 5 d. iki šių metų gruodžio 7 d.

Automatinio vairavimo ir eismą suvokianti kruizo kontrolė

Dokumentuose teigiama, kad programinės įrangos atnaujinime numatytos papildomos kontrolės priemonės ir įspėjimai, „kad vairuotojas būtų dar labiau skatinamas laikytis nuolatinės atsakomybės už vairavimą“.

Atnaujinimas turėjo būti išsiųstas tam tikroms paveiktoms transporto priemonėms antradienį, o likusioms – vėliau, sakoma dokumentuose. Autopilotas apima funkcijas, vadinamas „Automatinis vairavimas“ (angl. Autosteer) ir „Eismą suvokianti kruizo kontrolė (angl. Traffic Aware Cruise Control). Programinės įrangos atnaujinimas, matyt, apribos, kur galima naudoti „Automatinį vairavimą“.

„Jei vairuotojas bandys įjungti funkciją „Automatinis vairavimas“, kai nėra sąlygų ją įjungti, funkcija įspės vairuotoją, kad ji nepasiekiama, naudodama vaizdinius ir garsinius signalus, ir funkcija neįsijungs“, – teigiama atšaukimo dokumentuose.

Priklausomai nuo „Tesla“ techninės įrangos, papildoma kontrolė apima „ryškesnius“ vaizdinius įspėjimus, supaprastintą „Automatinio vairavimo“ įjungimo ir išjungimo būdą, papildomus patikrinimus, ar sistema naudojama ne kontroliuojamuose įvažiavimo keliuose ir artėjant prie eismo kontrolės įrenginių, „ir galimą sistemos naudojimo sustabdymą, jei vairuotojas pakartotinai neįrodo nuolatinio ir ilgalaikio atsakingo vairavimo“, sakoma dokumentuose.

Atšaukimo dokumentuose teigiama, kad agentūros tyrėjai nuo spalio mėn. susitiko su „Tesla“, kad paaiškintų „preliminarias išvadas“ dėl stebėsenos sistemos taisymo. Jame teigiama, kad „Tesla“ nesutiko su agentūros atlikta analize, tačiau gruodžio 5 d. sutiko su atšaukimu, siekdama išspręsti tyrimo problemą.

Skaitykite  Ką turi žinoti įmonės, planuojančios pereiti prie elektromobilių?

Automobilių saugos gynėjai jau daug metų ragina griežčiau reglamentuoti vairuotojo stebėjimo sistemą, kuri daugiausia nustato, ar vairuotojas laiko rankas ant vairo. Jie ragino įrengti kameras, kurios užtikrintų, kad vairuotojas atkreipia dėmesį, ir kurias naudoja kiti automobilių gamintojai, naudojantys panašias sistemas.

„Autopilotas“ gali automatiškai vairuoti, greitinti ir stabdyti savo eismo juostoje, tačiau tai yra pagalbinė vairuotojo sistema ir, nepaisant pavadinimo, pati vairuoti negali. Nepriklausomais bandymais nustatyta, kad stebėjimo sistemą lengva apgauti, todėl vairuotojai buvo pagauti vairuojantys išgėrę ar net sėdintys ant galinės sėdynės.

Saugos agentūrai pateiktoje defektų ataskaitoje „Tesla“ teigė, kad „Autopiloto“ kontrolės priemonės „gali būti nepakankamos, kad užkirstų kelią vairuotojo piktnaudžiavimui“.

Anksti trečiadienį buvo paliktas pranešimas, kuriuo buvo prašoma pateikti daugiau Austino (Teksaso valstija) bendrovės komentarų.

Savo interneto svetainėje „Tesla“ teigia, kad „Autopiloto“ ir sudėtingesnė „Visiško savarankiško vairavimo“ (angl. Full self driving) sistema negali važiuoti savarankiškai ir yra skirtos padėti vairuotojams, kurie turi būti pasirengę visada įsikišti. Visišką savarankišką vairavimą „Tesla“ savininkai bando viešuosiuose keliuose.

Pirmadienį „X“, buvusiame „Twitter“ tinkle, paskelbtame pareiškime „Tesla“ teigė, kad saugumas yra didesnis, kai įjungta autopiloto sistema.

Nuo 2016 m. NHTSA išsiuntė tyrėjus į 35 „Tesla“ avarijas, kurių metu, kaip įtaria agentūra, transporto priemonės važiavo naudodamos automatinę sistemą. Žuvo mažiausiai 17 žmonių.

Tyrimai yra dalis didesnio NHTSA atliekamo tyrimo dėl daugybės atvejų, kai „Tesla“, naudojančios autopiloto sistemą, atsitrenkė į stovinčias avarines transporto priemones, kurios likviduoja kitas avarijas. Praėjusiais metais NHTSA ėmė agresyviau nagrinėti „Teslas“ saugos problemas ir paskelbė apie daugybę atšaukimų ir tyrimų, įskaitant visiško savarankiško vairavimo programinės įrangos atšaukimą.

Gegužės mėnesį transporto sekretorius Pete’as Buttigiegas, kurio departamentui priklauso NHTSA, pareiškė, kad „Tesla“ neturėtų vadinti sistemos „Autopilotas“, nes ji negali vairuoti pati.

Trečiadienį NHTSA pareiškime teigiama, kad „Tesla“ tyrimas lieka atviras, „nes stebime „Tesla“ ištaisomųjų priemonių veiksmingumą ir toliau bendradarbiaujame su automobilių gamintoju, kad užtikrintume aukščiausią saugos lygį“.

Šaltinis: Euronews
Žymos: elektromobiliaitesla
Dalintis7DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz