Automobilių nuomos milžinė „Hertz“ pranešė apie netikėtai didelį 1,2 mlrd. eurų finansinį 2024 m. trečiojo ketvirčio nuostolį. Didžiąją dalį šio nuostolio bendrovė sieja su savo elektromobilių (EV) strategija, kuri pastaraisiais mėnesiais nepasiteisino.
Transporto priemonių nusidėvėjimo poveikis
Vienas iš pagrindinių veiksnių, lėmusių nuostolius, buvo didelės mėnesinės transporto priemonės nusidėvėjimo sąnaudos. Nors „Hertz“ siekė, kad vidutinis mėnesinis vienos transporto priemonės nusidėvėjimas būtų mažesnis nei 285 EUR, faktinė suma siekė beveik dvigubai daugiau – 510 EUR. Iš viso trečiojo ketvirčio transporto priemonių nusidėvėjimo sąskaita siekė 890 mln. eurų.
Transporto priemonių parko mažinimas ir sutarčių atšaukimas
2024 m. sausį „Hertz“ priėmė svarbų sprendimą parduoti trečdalį savo JAV „Tesla“ ir „Polestar“ elektromobilių parko, iš viso apie 20 000 automobilių. Šį žingsnį paskatino didelės remonto išlaidos ir mažėjanti perpardavimo vertė. Po to bendrovė nutraukė susitarimą dėl 65 000 „Polestar EV“ elektromobilių pirkimo, o balandžio mėn. paskelbė apie planus parduoti dar 10 000 elektromobilių.
Mažėjanti perpardavimo vertė
2024 m. rugsėjo mėn. iSeeCars.com ataskaitoje atskleista, kad Šiaurės Amerikoje perparduodamų elektromobilių vertė per praėjusius metus sumažėjo maždaug 25 %, o hibridinių automobilių vertė sumažėjo 6 %, o benzinu varomų transporto priemonių – 4,4 %. Šią rinkos tendenciją dar labiau sustiprino „Hertz“ išpardavimas, kuris dar labiau sumažino „Tesla“ ir „Polestar“ modelių vertę.
Pramonės tendencijos ir iššūkiai
Naudotų elektromobilių nuvertėjimui įtakos turėjo naujų automobilių kainų mažinimas, o „Tesla“, ne kartą mažinusi kainas, buvo šios tendencijos lyderė. Remiantis „Kelley Blue Book“ duomenimis, naujų elektromobilių kainų priedas, palyginti su benzininiais modeliais JAV, sumažėjo nuo 33 % 2020 m. rugsėjį iki 16 % 2024 m. rugsėjį.
Prie „Hertz“ sunkumų prisidėjo jos investicijos į benzinu varomas transporto priemones išpūstomis kainomis per COVID-19 pandemiją, kai dėl pasaulinio puslaidininkių trūkumo išaugo naujų automobilių kainos. Dabar bendrovė susiduria su iššūkiu parduoti šias benzinines transporto priemones rinkoje, kurioje kainos normalizavosi.
Ateities perspektyvos
Nepaisant nesėkmių, „Hertz“ ir toliau siekia tikslo iki 2024 m. pabaigos parduoti 30 000 elektromobilių. Tačiau JAV automobilių pramonė atidžiai stebi politikos pokyčius, kai 2025 m. sausio mėn. pareigas pradės eiti išrinktasis prezidentas Donaldas Trumpas. Tikimasi, kad jo administracija, kurioje dirba „Tesla“ vadovas Elonas Muskas, dar labiau paveiks elektromobilių rinką.
Nors nuo 2024 m. rugsėjo mėn. elektromobilių pardavimai JAV padidėjo 8,4 %, „Hertz“ sprendimas nusigręžti nuo elektromobilių pabrėžia iššūkius ir nepastovumą, su kuriais susiduria automobilių nuomos pramonė pereinant prie tvaraus transporto.