Jei pernai nusipirkote „Tesla Y“, patirsite dvigubą nuostolį. Ne tik permokėjote, bet ir jūsų naudoto automobilio vertė ką tik nukrito. Naujasis „Tesla Y“ kainoraštis kelia nerimą ir konkurentams – rinkoje sunku rasti Europoje pripažinto prekės ženklo automobilį, kuris pasiūlytų tiek daug už tokią priimtiną kainą. Ir ne tik tarp elektromobilių.
- „Tesla Model Y“ yra vienas geriausiai parduodamų automobilių pasaulyje.
- Tai dar vienas šio modelio kainos sumažinimas.
- Naudoti automobiliai sparčiai praranda vertę – nauji automobiliai siūlomi pigiau nei prieš metus.
- „Tesla“ kainodaros politika kelia automobilių parkų pirkėjų nepasitikėjimą.
„Tesla“ ir toliau kelia ginčus, ir daugelyje sričių. Gali nepatikti jos dizainas, gali nesutikti su prekės ženklo įkūrėjo Elono Musko pasaulėžiūra, tačiau turime pripažinti, kad automobilių pramonėje sunku rasti kitą gamintoją, kuris, pradėjęs beveik nuo nulio, pastaraisiais metais taip pakeitė automobilių rinką – ir vis dar tai daro.
Dar visai neseniai „Tesla“ buvo laikomi nišiniais automobiliais – įdomiais, novatoriškais, bet skirtais palyginti siaurai auditorijai, – o dabar „Tesla Model Y“ yra vienas geriausiai parduodamų modelių visame pasaulyje. Taip, nėra jokios klaidos, daugelyje rinkų tai yra geriausiai parduodamas automobilis ne tik tarp elektromobilių, bet ir tarp visų automobilių.
„Tesla“ mažina bestselerio kainą
Praėjusiais metais „Tesla“ smarkiai sumažinus atskirų modelių kainas, rinkoje kilo didžiulė sumaištis, nes daugelis pirkėjų, kurie nebūtinai ieškojo elektromobilio, suprato, kad „Tesla“ pasiūlė geriausią pasiūlymą. Didėjančio populiarumo nesustabdė ir dažna kritika dėl gaminamų automobilių kokybės. Reikia pasakyti, kad Tesla mokosi – jei anksčiau rimtų, plika akimi matomų trūkumų buvo galima rasti praktiškai kiekviename automobilyje, tai dabar naudotojų nuomonės išsiskiria, yra tokių, kurie jų automobiliams neturi jokių priekaištų, tačiau vis dar netrūksta ir tokių, kurie turi pagrįstų abejonių.
Dabar „Tesla“ dar kartą paskelbė apie didelį „Model Y“ – šio prekės ženklo šeimos krosoverio – kainų sumažinimą. Dabar jį galima įsigyti dar pigiau nei dabartinį bazinį modelį „trečiuką“. Iki šiol „Tesla Model Y“ buvo tūkstančiais brangesnis, ir tai buvo nesunku suprasti – tai erdvesnis ir universalesnis automobilis. Ne veltui daugelyje rinkų, nepaisant didesnės kainos, jis buvo parduodamas daug geriau nei „TM3“. Daugiau vietos keleiviams, bagažinė su dideliu dangčiu (TM3, nors ir atrodo kaip liftbackas, yra sedanas su mažu bagažinės dangčiu), be to, didesnė prošvaisa, geresnis matomumas iš vairuotojo vietos. Taip pat skaitykite: „Viešosios elektromobilių įkrovimo stotelės virto kapinėmis: išsikrovę elektromobiliai ir užšalę įkrovimo kištukai“.
- Pradinio lygio „Tesla Model Y“ (su galiniais varomaisiais ratais, 455 km rida pagal WLTP, 217 km/h maksimalus greitis, 0-100 km/h per 6,9 s) dabar kainuoja apie 45 tūkst. eurų (ankstesnė kaina – apie 52 tūkst. eurų).
- „Tesla Model Y Long Range“ (4×4, 533 km nuotolis pagal WLTP, 217 km/h, 0-100 km/h per 5 s) dabar kainuoja apie 52 tūkst. eurų (ankstesnė kaina – apie 60 tūkst. eurų).
- „Tesla Model Y Performance“ (4×4, 514 km nuotolis, 250 km/val. maksimalus greitis, 0-100 km/val. per 3,7 s) dabar kainuoja apie 57 tūkst. eurų (ankstesnė kaina – apie 65 tūkst. eurų).
Palyginimui, dabartinio, atnaujinto (facelift), pradinio lygio „Tesla Model 3“ modelio su vienos ašies varomais ratais kaina prasideda nuo 47 tūkst. eurų.
Dar įdomesnis yra „Tesla Model Y“ ir potencialių bent panašaus praktiškumo konkurentų kainų palyginimas: 514 AG „Long Range“ versija, laikoma protingiausiu variantu (apie 52 tūkst. eurų), yra pigesnė ne tik už „Audi Q4 e-tron“ (286 AG, kaina apie 59 tūkst. eurų), „Volkswagen ID.5 Pro Performance“ (286 AG, kaina apie 56 tūkst. eurų), BMW iX3 su 286 AG varikliu ir galine pavara (kaina apie 68 tūkst. eurų), bet net ir „Škoda Enyaq IV RS“ (286 AG, 67 tūkst. eurų).
Mažėjančios kainos: gerai ar blogai?
Potencialiems pirkėjams vis mažesnės elektromobilių kainos iš tikrųjų yra gera žinia – jei tai potencialūs pirkėjai, o ne modelių, kurių kainos buvo smarkiai sumažintos, savininkai. Naujas „Tesla Y“ dabar kainuoja mažiau, nei vos prieš kelias savaites kainavo jauni naudoti šios markės automobiliai. O tai reiškia, kad naudotų vienetų likutinė vertė smarkiai krenta. Jei kas nors praėjusiais metais nusipirko „Tesla“, manydamas, kad daro puikų sandorį, o dabar mato, kad dabartinės šio modelio kainos yra net keletą tūkstančių eurų mažesnės, gali jaustis apgautas.
Tokia agresyvi Elono Musko bendrovės kainodara taip pat yra viena iš priežasčių, kodėl automobilių parko pirkėjai, įskaitant automobilių nuomos bendroves, nepasitiki „Tesla“ automobiliais. Tokių bendrovių verslo modelis paprastai yra toks: pirmiausia pirkti automobilius su didelėmis automobilių parko nuolaidomis, uždirbti iš jų ir tada parduoti juos už kainą, artimą įsigijimo savikainai, mažesnę nei kainoraštinė mažmeninė kaina. „Tesla“ atveju toks skaičiavimas pastaruosius dvejus metus nepasiteisino, nes šių automobilių kainos mažėja. Tai taip pat reiškia, kad, pavyzdžiui, „Tesla“ nėra geri automobiliai ilgalaikei nuomai – kuo didesnis vertės praradimas, tuo didesni naudotojo mokesčiai. Taip pat skaitykite: „Išparduoda elektromobilius iš auto parko. Jie suprato savo klaidą“.
Elektromobilių likutinė vertė
Dar visai neseniai naudoti elektriniai automobiliai gana gerai laikėsi savo kainos. Daugelyje rinkų, pavyzdžiui, „Tesla“ paklausa buvo didesnė nei pasiūla, todėl po vienerių ar dvejų naudojimo metų tokius automobilius buvo galima parduoti beveik be nuostolių, o kai kurie modeliai pasiekė net spekuliacines kainas. Tačiau dabar situacija keičiasi, nes daugelyje šalių rinka jau prisotinta elektromobiliais. Pirkti naudotą elektromobilį gali būti ekonomiškai nepatrauklu, nes, pavyzdžiui, daugelyje šalių subsidijų ar lengvatų galima prašyti tik perkant visiškai naują nulinės taršos automobilį. Taip pat skaitykite: „Kompensacijoms už sunaikitą seną taršų automobilį ir įsigytą mažiau taršią transporto priemonę skirta 13 mln. eurų“.
Padėtį taip pat sunkina neįtikėtinai sparti elektromobilių technologinė pažanga. Nauji modeliai turi vis efektyvesnes baterijas, vis ilgesnius nuvažiuojamus atstumus, vis geresnes eksploatacines savybes ir vis greitesnį įkrovimą. Prieš kelerius metus pagaminti elektromobiliai, kurių reali rida nesiekė 200 km, šiandien daugumai potencialių pirkėjų yra visiškai nepatrauklūs.
Prieš 5-8 metus ir šiandien siūlomas dyzelinis automobilis gali skirtis daugiausia pagal išmetamųjų teršalų standartą, kurį jie atitinka, tačiau praktiškumo požiūriu skirtumai tarp jų bus nedideli. Dabartiniai elektromobiliai ir prieš 8 metus gaminti elektromobiliai yra labai skirtingi pagal ridą ir eksploatacines savybes.