Kinijos šiuolaikinė „Amperex Technology Co. Limited“, geriau žinoma kaip CATL, pristatydama „Shenxing Plus“ ličio geležies fosfato (LFP) padalinį, aplenkė savo akumuliatorių gamybos konkurentus.
Šių metų Pekino automobilių parodoje pristatyta naujoji CATL LFP akumuliatorių sistema, kurią įkrovus per 10 minučių galima nuvažiuoti iki 600 kilometrų, o bendras nuvažiuojamas atstumas visiškai įkrautam automobiliui yra įspūdingas – 1000 kilometrų. Tuo tarpu „Tesla“ savo interneto svetainėje teigia, kad 15 minučių trukmės papildomo įkrovimo seansas gali padidinti jos elektromobilių ridą iki 321 kilometrų.
Tačiau verta paminėti, kad šie skaičiai apskaičiuoti pagal CLTC bandymų ciklą, kuris, palyginti su WLTP ir EPA procedūromis, yra optimistiškesnis. Be to, Kinijos akumuliatorių gamintojas nepaminėjo numanomo efektyvumo, kuriam esant šie nuvažiuojami atstumai būtų pasiekti.
Nepaisant to, naujausios kartos LFP akumuliatorių pažanga yra didelė.
Praėjusiais metais CATL pristatė „Shenxing SuperFast Charging“ akumuliatorių, kuris per 10 minučių galėjo padidinti 400 kilometrų ridą. Naujoji baterija „Shenxing Plus“ šią galimybę padidina 49 .
Naujojo LFP akumuliatoriaus energijos tankis yra 205 vatvalandžių už kilogramą, t. y. geresnis nei konkuruojančio BYD antros kartos „Blade“ akumuliatoriaus, kurio energijos tankis turėtų būti 190 Wh/kg. Tuo tarpu „Panasonic“ „Tesla“ gaminamų nikelio mangano kobalto (NMC) elementų energijos tankis yra apie 250-300 Wh/kg (kuo didesnis, tuo geriau).
CATL teigimu, „Shenxing Plus“ akumuliatorius yra pirmasis pasaulyje, kurio C rodiklis yra 4. Tai reiškia, kad įkrovimo koeficientas yra keturi. Kilometrais akumuliatorius gali pridėti 1 km nuotolio per vieną sekundę ir 600 km per 10 minučių.
Kad pasiektų šiuos įspūdingus rezultatus, CATL panaudojo savo sukurtą 3D korinę medžiagą, kad padidintų anodo energijos tankį ir kontroliuotų plėtimąsi, kuris būdingas įkrovimo ir iškrovimo ciklams. Be to, dėl naujausios „cell-to-body 3.0“ technologijos, suteikiančios pakuotei integruotą apvalkalą, jos tūrinis efektyvumas yra 7 proc. geresnis nei pirmtako.
Nežinome, kada CATL „Shenxing Plus LFP“ akumuliatoriai atsidurs serijiniame elektromobilyje, bet jei spėliotume, tai užtruks neilgai. Praėjusią vasarą atskleista ankstesnė karta jau naudojama keturiuose modeliuose, o iki metų pabaigos šis skaičius turėtų viršyti 50, sakė CATL vyriausiasis technologijų vadovas Gao Huanas.