Šeštadienį „Renault“ generalinis direktorius Luca de Meo pareiškė, kad dėl lėtėjančios elektrinių transporto priemonių paklausos Europos automobilių pramonė gali būti nubausta 15 mlrd. eurų bauda už išmetamą anglies dioksido kiekį.
2025 m. automobilių gamintojų laukia griežtesni ES CO2 tikslai, nes naujų parduodamų transporto priemonių vidutinio išmetamųjų teršalų kiekio riba 2024 m. sumažės nuo 116 g/km iki 94 g/km.
„Jei elektra varomų transporto priemonių kiekis išliks toks pat kaip šiandien, Europos pramonei gali tekti sumokėti 15 mlrd. eurų baudų arba atsisakyti daugiau kaip 2,5 mln. transporto priemonių gamybos“, – sakė de Meo radijui „France Inter“.
„Elektros energijos diegimo sparta yra perpus mažesnė už tą, kurios mums reikėtų, kad pasiektume tikslus, kurie leistų mums nemokėti baudų“, – apie sektorių kalbėjo de Meo, kuris taip pat yra Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) prezidentas.
Už viršytas CO2 ribas gali būti skiriama 95 eurų bauda už kiekvieną viršytą CO2 g/km, padauginta iš parduotų transporto priemonių skaičiaus.
Dėl to didiesiems automobilių gamintojams gali būti skirtos šimtus milijonų eurų siekiančios baudos.
„Visi kalba apie 2035 m., po 10 metų, bet mes turėtume kalbėti apie 2025 m., nes jau dabar susiduriame su sunkumais“, – sakė jis.
„Mums reikia suteikti šiek tiek lankstumo. Nustatyti terminus ir baudas, nesuteikiant galimybės juos padaryti lankstesnius, yra labai, labai pavojinga.“