Įsitikinimas, kad vairuotojai, nepaisydami to, kad nėra pakankamai tankaus įkrovimo tinklo, ims važinėti elektromobiliais, yra naivi svajonė. Tai aiškiai rodo analizė, kurioje tokių automobilių rinkos dalis lyginama su taškų, kuriuose juos galima įkrauti, skaičiumi. Analizėje trūksta dar kai ko.
Europoje veikiančių automobilių gamintojų skėtinė organizacija ACEA nusprendė palyginti elektromobilių populiarumą atskirose šalyse su viešai prieinamų įkrovimo taškų skaičiumi. Pastarųjų daugiausiai yra trijose Europos Sąjungos šalyse: Nyderlanduose (144 500), Vokietijoje (120 600) ir Prancūzijoje (119 300). Atkreiptinas dėmesys ir į nedidelę Belgiją, kurioje yra net 44,4 tūkst. įkrovimo taškų. Palyginimui, Lietuvoje jų yra 582 (Viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų registravimo sistema duomenimis).
O kaip dėl elektromobilių populiarumo? Čia nėra vietos netikėtumams. Na, nebent Skandinavijos šalyse. Didžiausią rinkos dalį elektromobiliai užima Švedijoje, kur jie sudaro 38,7 proc. salonuose parduodamų automobilių. Žemesnėje vietoje yra: Danija (36,3 proc.), Suomija (33,8 proc.) ir Nyderlandai (30,8 proc.), kurie taip pat pirmauja pagal įkrovimo taškų skaičių.
Vokietijoje ši dalis sudarė 18,4 proc., Prancūzijoje – 16,8 proc., Belgijoje – 19,6 proc. Austrijoje, kur yra 18 600 įkrovimo punktų, kas penktas naujas automobilis yra elektrinis.
Yra dar vienas elektromobilių populiarumo aspektas – pinigai. Elektromobiliai dažniau pasirenkami šalyse, kurios yra daug turtingesnės už Lietuvą.