„Ferrari“ pradėjo priimti mokėjimus kriptovaliuta už savo sportinius automobilius JAV ir, atsižvelgdama į turtingų klientų prašymus, išplės šią schemą į Europą, „Reuters“ sakė automobilių gamintojo rinkodaros ir komercijos vadovas Enrico Galliera.
Didžioji dauguma didelių bendrovių vengia kriptovaliutų, nes dėl bitkoinų ir kitų žetonų nepastovumo jie yra nepraktiški prekybai.
Nevienodas reguliavimas ir didelis energijos suvartojimas taip pat neleidžia kriptovaliutoms plisti kaip mokėjimo priemonei.
Tarp tokių įmonių yra „Tesla“, kuri 2021 m. pradėjo priimti mokėjimus bitkoinais, didžiausia kriptovaliuta, kol generalinis direktorius Elonas Muskas sustabdė tai dėl susirūpinimo aplinkosauga.
Galliera, „Ferrari“ rinkodaros ir komercijos vadovas, „Reuters“ sakė, kad kriptovaliutos stengėsi mažinti anglies dioksido pėdsaką diegdamos naują programinę įrangą ir plačiau naudodamos atsinaujinančius šaltinius.
„Mūsų tikslas iki 2030 m. pasiekti anglies dioksido neutralumą visoje mūsų vertės grandinėje yra visiškai patvirtintas“, – sakė jis interviu.
„Ferrari“ teigė, kad šis sprendimas priimtas atsižvelgiant į rinkos ir prekiautojų prašymus, nes daugelis jos klientų investavo į kriptovaliutas.
„Kai kurie iš jų yra jauni investuotojai, kurie savo turtus susikrovė naudodamiesi kriptovaliutomis“, – sakė jis. „Kai kurie kiti yra labiau tradiciniai investuotojai, kurie nori diversifikuoti savo portfelį.“
Nors kai kurių kriptovaliutų, pavyzdžiui, antros pagal dydį eterio ETH=BTSP, energijos vartojimo efektyvumas pagerėjo, bitkoinas BTC=BTSP vis dar sulaukia kritikos dėl daug energijos reikalaujančios kasybos.
Pirmąjį šių metų pusmetį „Ferrari“ į savo Amerikos regioną, į kurį įeina ir JAV, išsiuntė daugiau kaip 1 800 automobilių.
Galliera nenurodė, kiek automobilių „Ferrari“ tikėjosi parduoti per kriptovaliutas. Jis sakė, kad bendrovės užsakymų portfelis yra tvirtas ir visiškai rezervuotas iki 2025 m., tačiau bendrovė norėjo išbandyti šią besiplečiančią visatą.
„Tai padės mums užmegzti ryšį su žmonėmis, kurie nebūtinai yra mūsų klientai, bet gali sau leisti įsigyti „Ferrari““, – sakė jis.
Italijos bendrovė, 2022 m. pardavusi 13 200 automobilių, kurių kainos prasideda nuo daugiau kaip 200 000 eurų (211 000 JAV dolerių) ir siekia iki 2 mln. eurų, planuoja iki kitų metų pirmojo ketvirčio išplėsti kriptovaliutų sistemą Europoje, o vėliau – kituose regionuose, kuriuose kriptovaliutos yra teisėtai priimamos.
Europa, Artimieji Rytai ir Afrika (EMEA) yra didžiausias „Ferrari“ regionas, kuriam tenka 46 proc. visų šių metų pirmąjį pusmetį pristatytų automobilių.
„Susidomėjimas JAV ir Europoje vienodas, didelių skirtumų nematome“, – sakė Galliera.
Tarp šalių, kuriose kriptovaliutos yra ribojamos, yra Kinija.
Pradiniame etape JAV „Ferrari“ kreipėsi į vieną didžiausių kriptovaliutų mokėjimų procesorių „BitPay“ ir leis atlikti operacijas bitkoinais, eteriais ir USDC, vienais didžiausių vadinamųjų stabiliųjų monetų. Skirtinguose regionuose „Ferrari“ gali naudotis kitais mokėjimo procesoriais.
„Kainos nesikeis, jokių mokesčių, jokių papildomų mokesčių, jei mokėsite kriptovaliutomis“, – sakė Galliera.
Bitpay „Ferrari“ pardavėjų vardu mokėjimus kriptovaliutomis iš karto pavers tradicine valiuta, todėl jie bus apsaugoti nuo kainų svyravimų.
„Tai buvo vienas iš pagrindinių mūsų tikslų: išvengti, tiek mūsų dileriams, tiek mums, tiesioginio darbo su kriptovaliutomis ir būti apsaugotiems nuo didelių jų svyravimų“, – sakė Galliera.
Būdama mokėjimų tvarkytoja, „BitPay“ užtikrins, kad virtualiosios valiutos būtų gaunamos iš teisėtų šaltinių, o ne gautos iš nusikalstamos veiklos ar naudojamos nusikalstamu būdu gautoms pajamoms plauti ar mokesčiams išvengti.
Ferrari rinkodaros ir komercijos vadovas teigė, kad dauguma jos JAV dilerių jau pasirašė arba ruošiasi pritarti šiai schemai.
„Esu įsitikinęs, kad netrukus prie jų prisijungs ir kiti“, – sakė Galliera.
Šaltinis: europe.autonews.com