Šią savaitę Italija pateiks oficialų pasiūlymą iki kitų metų paankstinti Europos Sąjungos planuojamą bloko draudimo nuo 2035 m. parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais peržiūrą, pirmadienį sakė pramonės ministras Adolfo Urso.
Trečiadienį Italijos pasiūlymą aptars nacionalinė ES teisės aktų leidėjų delegacija, o kitą dieną jis bus oficialiai pristatytas ES pramonės ministrų susitikime, sakė Urso.
Italija yra viena iš grupės ES šalių, kurios priešinasi Europos Komisijos vadovaujamam vadinamajam žaliajam susitarimui dėl klimato kaitos ir taršos mažinimo, o ministrė pirmininkė Giorgia Meloni dažnai atmeta jo pasiūlymus kaip „ideologinius“.
„Manome, kad būtina keisti ES pramonės politikos kryptį“, – verslo asociacijų ir profesinių sąjungų atstovams sakė Urso.
„Žaliasis susitarimas labiausiai reikalingas automobilių sektoriuje“, – pridūrė jis.
2023 m. kovo mėn. ES šalys patvirtino svarbų įstatymą, pagal kurį nuo 2035 m. visi nauji automobiliai turės išmesti nulinę CO2 emisiją, taigi dyzeliniai ir benzininiai automobiliai bus uždrausti, o rinkoje liks beveik vien tik elektra varomi automobiliai.
Tačiau ES Komisija numatė 2026 m. peržiūrėti teisės aktus, kad būtų įvertinta hibridinių automobilių technologinė pažanga ir tai, ar jie gali atitikti 2035 m. tikslą. ES teisės akte taip pat numatyta išimtis automobiliams, varomiems elektroniniais degalais.
Praėjusią savaitę Meloni pavadino planuojamą laipsnišką vidaus degimo automobilių atsisakymą „savidestruktyviu“ sprendimu, sakydamas, kad jis daro pernelyg didelę žalą Europos automobilių pramonei.
ES priemonėmis buvo siekiama paspartinti sektoriaus elektrifikavimą, tačiau keli automobilių gamintojai dėl mažos paklausos pastaruoju metu pradėjo mažinti elektromobilių diegimo planus.
Europos automobilių lobistinė organizacija ACEA praėjusią savaitę paragino ES „atleisti“ nuo 2025 m. įsigaliosiančių tarpinių lengvųjų automobilių ir mikroautobusų CO2 tikslų.