Jei tikėti pramonės analitikų prognozėmis, per ateinančius ketverius metus dyzelinių automobilių dalis JK rinkoje sumažės iki 3 proc. Įmonė „Cox Automotive“, kuri specializuojasi automobilių pramonės techninėje, finansinėje ir logistinėje paramoje, paskelbė ketverių metų rinkos prognozę, kurioje teigiama, kad iki 2028 m. dyzelinių automobilių rinkos dalis sumažės perpus – nuo šešių procentų ir šiek tiek daugiau nei 121 000 vienetų 2024 m.
Tai dar ne viskas, nes „Cox Automotive“ ekspertai taip pat prognozuoja, kad dėl didėjančių BEV (akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių) ir hibridinių automobilių pardavimų benzininių automobilių rinkos dalis per tą patį laikotarpį sumažės 12 proc., t. y. nuo 51 proc. parduotų automobilių ir šiek tiek daugiau nei milijono vienetų per praėjusius metus.
Bendrovės „Cox Automotive“ įžvalgų direktorius Philipas Nothardas dėl tokio benzininių ir dyzelinių automobilių populiarumo sumažėjimo kaltina „daugelį veiksnių, tarp jų ir įstatymų leidybos kryptis“. Tai susiję su šių metų pradžioje įsigaliojusiu vyriausybės įpareigojimu dėl nulinės emisijos transporto priemonių (ZEV). Iš esmės dabar gamintojai turi užtikrinti, kad minimalią parduodamų naujų automobilių dalį sudarytų nulinės emisijos transporto priemonės. Jiems gresia iki 15 000 svarų sterlingų (17 560 eurų) bauda už kiekvieną parduotą automobilį, kuris neviršija nustatyto tikslo, kuris kasmet vis didės.
Reaguodami į teisės aktus, susijusius su ZEV įgaliojimais, ir į tai, kad dyzeliniai automobiliai apskritai tapo nemėgstami privačių pirkėjų, daugelis gamintojų nusprendė visiškai atsisakyti dyzelinių variklių. Nothardas aiškina, kad „nuo 2020 m. dyzelinių variklių rinka sumažėjo, o tai reiškia, kad pirkėjai greitai nebeturi iš ko rinktis“.
Ilgą laiką dyzeliniai varikliai buvo skirti tik komercinėms transporto priemonėms, pavyzdžiui, furgonams ir sunkvežimiams. Tačiau dešimtojo dešimtmečio viduryje ES sudarius susitarimą, kuriuo buvo siekiama sumažinti išmetamo CO2 kiekį skatinant dyzelinių automobilių pardavimą, dyzelinių variklių rinka JK išaugo iki beveik 1,3 mln. transporto priemonių, kai 2016 m. pasiekė aukščiausią tašką.
Šiuo metu pirkimo lengvatos beveik išimtinai taikomos tik elektra varomoms ir hibridinėms transporto priemonėms, nors šios mokesčių lengvatos įmonės automobilių vairuotojams baigsis 2025 m. balandžio mėn. Nuo 2025 m. balandžio mėn. lengvatų natūra mokesčių tarifai elektromobiliams didės 1 proc. per metus nuo dabartinio 2 proc. tarifo iki maksimalaus 20 proc. tarifo.
Nepaisant to, naujų dyzelinių automobilių nebus galima pardavinėti po 2035 m., nes tuomet įsigalios neseniai vyriausybės atidėtas draudimas. Nors naudotus dyzelinius automobilius bus galima pirkti, parduoti ir eksploatuoti, nuo šios datos visos naujos transporto priemonės privalės turėti nulinės taršos variklį.