• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Jutikliniai ekranai automobilyje yra blogis. „Euro NCAP“ nori už juos bausti

pagal Andžej Biaigo
2024.03.08, 11:30
Naujienos
A A
0
jutiklinis ekranas tesla

Nuotrauka: Auto Bild

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Jutikliniai ekranai yra madingi ir labai patogūs automobilių gamintojams, tačiau nebūtinai saugūs. „Euro NCAP“ netrukus nubaus automobilių gamintojus už pernelyg dažną jų naudojimą ir svarbių automobilio funkcijų fizinių mygtukų pašalinimą vairuojant.

  • Jutikliniai ekranai suteikia gamintojams naujų galimybių ir sumažina automobilių gamybos sąnaudas;
  • Naudojant jutiklinius ekranus reikia sutelkti vairuotojo dėmesį ir jie blaško dėmesį labiau nei fiziniai mygtukai;
  • Nuo 2026 m. „Euro NCAP“ ketina įvesti naujus žmogaus ir mašinos sąsajos vertinimo kriterijus, skatinančius svarbias funkcijas valdyti fiziniais mygtukais;
  • Būsimų bandymų metu organizacija gali sumažinti įvertinimą, jei svarbių automobilio funkcijų nebus galima valdyti fiziniais mygtukais.

Per pastarąjį dešimtmetį taip pripratome prie jutiklinių ekranų, kad neįsivaizduojame gyvenimo be jų. Daugelis iš mūsų didelę dienos dalį praleidžiame žiūrėdami į tokį ekraną ir spragsėdami ant jo. Kaip kitaip galėtumėte valdyti planšetinį kompiuterį ar išmanųjį telefoną? Automobilių gamintojams jutikliniai ekranai yra viena geriausių pastarųjų metų naujovių, patekusių į automobilius. Jie atveria visiškai naujas galimybes.

Nepriklausomai nuo automobilio įrangos, kiekvienoje versijoje gali būti tas pats ekranas; jei klientas sumoka už papildomas funkcijas, ekrane tiesiog atsiranda papildomi virtualūs mygtukai. Įranga gali būti parduodama net kaip prenumerata – pasibaigus prenumeratos terminui, pavyzdžiui, navigacija išnyksta. Tai reiškia, kad navigacija lieka, nes automobilyje vis dar yra GPS antena, atitinkamas kompiuteris ir programinė įranga, tačiau dingsta jos valdymo mygtukas.

Ford Mustang Mach-E GT 2022 jutiklinis ekranas
„Ford Mustang Mach-E GT“ 2022 jutiklinis ekranas

Jutikliniai ekranai suteikia didžiules atnaujinimo, modifikavimo galimybes ir, beje, palyginti su fiziniais mygtukais, yra tiesiog pigesni. Tai yra privalumai, o kaip dėl trūkumų?

Valdymas neatitraukiant akių nuo kelio: su jutikliniu ekranu tai neveikia

Norint valdyti jutiklinius ekranus, iš esmės visada reikia į juos žiūrėti. Neįmanoma mintinai „paspausti“ mygtuko neatsitraukus žvilgsnio. Be to, vis daugiau funkcijų turinčios sąsajos reiškia, kad net jutikliniame ekrane neįmanoma vienu metu parodyti visų reikiamų virtualių mygtukų; jie paslėpti skirtinguose meniu lygiuose.

Norint rasti parinktį atitinkantį virtualųjį mygtuką, nepakanka akimirką pažvelgti į ekraną – dar reikia jį „spustelėti“. Tai atitraukia ne tik akis, bet ir vairuotojo dėmesį nuo to, kas vyksta kelyje. Ir tai trunka ilgas sekundes. Tiesą sakant, šis vis sudėtingesnis ir mažiau intuityvus daugelio automobilių valdymas dažnai sunaudoja vis geresnių pagalbinių sistemų, įspėjančių apie nukrypimą nuo eismo juostos, kliūtis kelyje ar net įsikišančių pavojingais momentais, naudą.

Skaitykite  Ar vairuojate „Honda Accord“? Šis gedimas gali baigtis avarija

Jei ne pagalbinės sistemos, nauji automobiliai būtų tiesiog mirtini, nes jų valdymas blaško vairuotojų dėmesį. Įprastiniai fiziniai mygtukai, rankenėlės, ciferblatai ar slankmačiai yra intuityvesni ir mažiau blaško dėmesį.

ford euro ncap
Šiuo metu „Euro NCAP“ tikrina ne tik tai, kaip automobiliai elgiasi avarijų metu, bet, be kita ko, tikrina ir pagalbinių sistemų veikimą. Ateityje taip pat bus vertinamas pagrindinių funkcijų naudojimo paprastumas.

Naujų automobilių saugą tikrinanti organizacija „Euro NCAP“ pagaliau pripažino šią problemą. Yra daug požymių, kad naujosios taisyklės, kurios turėtų įsigalioti 2026 m., taps dideliu iššūkiu automobilių gamintojams, kurie dabar mielai visus mygtukus ir jungiklius pakeistų aktyviais jutikliniais ekranais.

Nauji vertinimo kriterijai: intuityvus valdymas didina saugumą

Kalbėdamas BBC televizijai, „Euro NCAP“ atstovas Matthew Avery atskleidė, kad nuo 2026 m. bus pakeisti transporto priemonių testavimo ir vertinimo kriterijai, siekiant skatinti pagrindinių svarbių automobilio funkcijų valdymą fiziniais mygtukais. „Euro NCAP“ ketina įvesti naujus žmogaus ir mašinos sąsajos vertinimo kriterijus.

Nors „Euro NCAP“ negali nustatyti konkrečių reikalavimų ar sprendimų automobilių gamintojams, organizacijos vertinimai yra labai svarbūs atskirų markių ar modelių reputacijai. Europos rinkoje modelis, kuris per susidūrimo bandymus negauna aukšto įvertinimo, iš esmės nebeturi jokių galimybių gerai pasirodyti prekyboje.

Būsimų bandymų metu organizacija gali sumažinti įvertinimus, jei svarbių automobilio funkcijų nebus galima valdyti fiziniais mygtukais ar jungikliais. Tarp prekinių ženklų, kuriems gali būti sunku atitikti naujus reikalavimus, gali būti „Tesla“, kuri nuosekliai pašalino mygtukus ir beveik visas funkcijas valdo iš ekrano.

Jutikliniai ekranai neišnyks, svarbu sustabdyti blogą tendenciją

Žinoma, tai nereiškia, kad ateityje jutikliniai ekranai automobiliuose išnyks. „Euro NCAP“ techninis direktorius Richardas Schramas pasakė taip: „Euro NCAP skatins automobilių gamintojus pagrindinėms vairavimo funkcijoms, tokioms kaip priekinio stiklo valytuvai, avariniai žibintai ir posūkių signalai, naudoti fizinius, paprastus ir apčiuopiamus valdiklius“, – o tokios funkcijos didžiojoje daugumoje automobilių vis dar valdomos fiziniais mygtukais ir jungikliais. Tai greičiau signalas automobilių gamintojams, kad šie „modernūs“ valdymo būdai nebūtų dar labiau išplėtoti nei dabar.

volkwagen automobilis interjeras
„Volkswagen“ klientams nepatiko per didelis jutiklinio ekrano valdymo skydelių kiekis – gamintojas grįžta prie fizinių mygtukų.

Be to, kai kurie gamintojai suprato, kad net ir nesiimant tokių priemonių, beatodairiškas „jutiklinių kilimėlių“ ir „jutiklinių ekranų“ naudojimas nebūtinai patinka automobilių naudotojams. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ paskelbė, kad grįš prie fizinių mygtukų ant vairo ir prietaisų skydelio, kurie „VW Golf VIII“ ir ID.3 modeliuose turėjo užleisti vietą jutikliniams skydeliams ir virtualiems mygtukams ekrane. Apie ištikimybę fiziniams mygtukams, net ir priešingai vyraujančiai madai, praėjusiais metais, be kita ko, paskelbė ir „Hyundai“ atstovai.

Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?
Žymos: euro ncapprietaisų skydelis
Dalintis233DalintisSiųstiDalintis41

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.