Naujų transporto priemonių saugą tikrinanti organizacija „Euro NCAP“ išnagrinėjo, kaip veikia keliuose rinkai pristatytuose automobiliuose įdiegtos pagalbos vairuotojui sistemos. Vieno modelio rezultatai buvo ypač prasti.
Kalbame apie kinų visureigį „BYD Atto 3“, kuris testą baigė su blogiausiu rezultatu per visą testų istoriją ir gavo nulį žvaigždučių. Prastas rezultatas buvo susijęs su adaptyviosios kruizo kontrolės, kurią kinų prekės ženklas vadina išmaniąja kruizo kontrole, veikimu.
Atlikus bandymus paaiškėjo, kad, priešingai nei teigiama jos pavadinime, sistema veikia ne itin protingai ir gali kelti pavojų saugumui. „Euro NCAP“ teigimu, itin prasto rezultato priežastis – sistemos nesugebėjimas perimti automobilio valdymo, kai vairuotojas nedirba. Išsamią informaciją galite rasti čia.
Esant avarinei situacijai, pavyzdžiui, kai vairuotojas alpsta, sistema nustoja palaikyti transporto priemonės judėjimo kryptį, tačiau neišjungia kruizo kontrolės. Nesunku įsivaizduoti galimas tokios klaidos pasekmes. Kitos modelyje esančios papildomos įrangos galimybės taip pat buvo įvertintos žemai. Tarp jų – kelio ženklų atpažinimo sistema ir susidūrimo išvengimo sistema.
BYD laimei, pasyviosios saugos lygis yra pastebimai aukštesnis. Per 2022 m. atliktus susidūrimo bandymus automobilis surinko penkias žvaigždutes. Iki visiškos laimės trūksta tik gerai veikiančios elektronikos. Tikėkimės, kad kinai tai greitai pagerins.