Kultinis britų automobilių gamintojas „Jaguar“ atsidūrė karštame vandenyje – tiesiogine ir perkeltine prasme. Bendrovė paskelbė, kad iš JAV klientų išpirks 2790 „I-Pace“ automobilių dėl gaisro pavojaus, susijusio su akumuliatoriaus perkaitimu. Tai tik naujausias iššūkis prekės ženklui, kuris neramioje rinkoje bando pakeisti prekės ženklą.
Prieštaringi pokyčiai ir kritika
Pastaruoju metu apie „Jaguar“ rašoma ne visuomet palankiai. Įmonė iš esmės keičia prekės ženklą, pristato naują logotipą ir vizualinį identitetą, kuriuo siekiama pritraukti jaunesnius pirkėjus. Tačiau šios pastangos sulaukė kritikos, kai kas jas vadina „Jaguar“ paveldo išdavyste. Nors šalininkai teigia, kad prekės ženklas turi vystytis, kad išliktų, skeptikai abejoja, ar jaunesni pirkėjai gali įpirkti „Jaguar“ aukščiausios klasės automobilius. Diskusijos dėl prekės ženklo ateities lieka neišspręstos.
Atšaukimas: Būtinas žingsnis
Atšaukimas susijęs su 2019 m. „Jaguar I-Pace“ modeliais – pirmuoju bendrovės visiškai elektriniu automobiliu. Akumuliatoriaus perkaitimas, galintis sukelti gaisrą, jau sukėlė tris incidentus JAV. Iš pradžių „Jaguar“ bandė išspręsti problemą programinės įrangos atnaujinimais, tačiau po besitęsiančių gedimų buvo nuspręsta, kad būtinas išpirkimas. Klientams patarta atsargumo sumetimais automobilius statyti lauke ir atokiau nuo pastatų.
Šis sprendimas gali būti palengvinimas „I-Pace“ savininkams, nes šis modelis per daugelį metų smarkiai nuvertėjo. Nors neaišku, ar „Jaguar“ kompensuoja savininkams pagal pradinę pirkimo kainą, ar pagal dabartinę rinkos vertę, šis žingsnis išvaduoja klientus nuo rūpesčių ieškant pirkėjų šiems probleminiams automobiliams.
Platesnės pasekmės prekės ženklui
Atšaukimas gali turėti įtakos „Jaguar“ reputacijai už JAV ribų, ypač atsižvelgiant į tai, kad „I-Pace“ kadaise buvo šlovinamas kaip žaidimas, keičiantis situaciją. Pradėtas gaminti 2018 m., kad konkuruotų su tokiais modeliais kaip „Mercedes EQC“ ir „BMW iX3“, „I-Pace“ 2019 m. pelnė prestižinį Europos metų automobilio apdovanojimą už elegantišką dizainą, 480 km ridą (WLTP) ir sportišką valdymą. Tačiau nuo to laiko jo žavesys išblėso.
Gaisro pavojus meta šešėlį ant būsimų „Jaguar“ elektrinių modelių, pakirsdamas klientų pasitikėjimą prekės ženklui itin svarbiu metu. Vis dėlto sprendimas išpirkti nukentėjusius automobilius rodo atsakomybę, net jei į tai buvo sureaguota vėliau, nei kai kas galėjo tikėtis.
Nuo tolesnių „Jaguar“ veiksmų priklausys, ar pavyks atsigauti po šių sunkumų. Nors šis išpirkimas yra teigiamas gestas, „Jaguar“ turi užtikrinti, kad jos būsimi modeliai išvengtų panašių spąstų ir išlaikytų savo vietą konkurencingoje automobilių rinkoje.