• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Moterų revoliucija avarijų bandymų srityje. Daugelį metų inžinieriai pirmenybę teikė gyvūnams

pagal Andžej Biaigo
2024.03.09, 11:19
Naujienos
A A
0
moterys avariju bandymu srityje

Nuotrauka: BMW

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Moterys, vairuojančios galingus sunkvežimius ar miesto autobusus, nustojo stebinti prieš keliolika metų. Tačiau jų skaičius avarijų bandymuose nėra proporcingas. Teisės aktai tokios pareigos automobilių gamintojams nenumato. Nors moterų modeliai kuriami jau pusę amžiaus.

  • Pirmieji automobilių susidūrimo bandymai buvo atlikti 1934 m., iš pradžių naudojant žmonių lavonus, gyvus gyvūnus ir norinčius dalyvauti bandymuose drąsuolius. Šiuolaikinis bandymų modelis – „Hybrid III“ – buvo užpatentuotas 1970-aisiais.
  • Pirmieji moterų avarijų fantomai pasirodė 1970 m. Tačiau jie atkartojo tik vidutinį dailiosios lyties atstovių svorį ir ūgį, o ne anatominės struktūros skirtumus.
  • Europos Sąjungos ir JAV teisės aktuose nereikalaujama, kad gamintojai dalyvautų „moterų fantomų“ susidūrimo bandymuose, o dėl moterų saugumo

Nors pirmąjį automobilį 1886 m. sukūrė Carlas Benzas, prireikė beveik 50 metų, kol konstruktoriai pradėjo bandyti serijinių automobilių saugą. Pirmąjį avarinį bandymą 1934 m. atliko JAV bendrovė „General Motors“.

Iš pradžių buvo naudojami žmonių lavonai, gyvi gyvūnai (tinkamiausi buvo kiaulės, nes jų vidaus organai yra panašiausi į žmogaus) ir gyvi savanoriai.

Antrojo pasaulinio karo metais darbas su manekenais paspartėjo. Sąjungininkams reikėjo žmogaus fantomo, ant kurio būtų galima išbandyti naikintuvų pilotų katapultų sėdynes. Tačiau tik 1968 m. amerikiečių fizikas Samuelis Aldersonas užpatentavo pirmąjį manekeną, skirtą tik automobiliams bandyti.

Septintajame dešimtmetyje „General Motors“ ėmė pirmauti atliekant bandymus susidūrimo metu ir kuriant antropomorfinius modelius. Tačiau būtent Aldersonas 1977 m. pristatė „Hybrid III“ manekeną, kuris iki šiol naudojamas atliekant susidūrimo bandymus.

Tuo pat metu buvo sukurtas ir „moteriškas“ manekenas, sveriantis 52 kg ir 121 cm ūgio. Tačiau jis neatspindėjo moters kūno sudėjimo detalių (be kita ko, turėjo plokščią krūtinę). Tuo pat metu palaipsniui buvo atsisakyta bandymų su gyvūnais. Galutinai jų atsisakyta tik aštuntojo dešimtmečio pabaigoje.

„Visiems bandymams turėtų būti naudojamas vidutinis vyro modelis“

Iki XXI a. prireikė laiko, kad modeliai būtų pritaikyti „standartinėms“ moterims. Kodėl taip ilgai? Atsakymas paprastas.

„Pagal minimalų standartą, kurio reikalaujama taisyklėse, norint parduoti automobilį, visiems bandymams turi būti naudojamas vidutinio dydžio vyriškos lyties modelis“, – interviu portalui euronews.com paaiškino Švedijos nacionalinio kelių ir transporto tyrimų instituto kelių eismo saugumo direktorė Astrid Linder.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Tačiau yra prekės ženklų, kurie jau seniai bando automobilius su moteriškos lyties modeliais, pavyzdžiui, „Volvo“ tai daro nuo 1995 m., o BMW – nuo 2000-ųjų pradžios. JAV vyriausybė jau 2020 m. norėjo įvesti privalomus bandymus su manekenėmis moterimis, tačiau tik to ir užteko.

Iki šiol technologijos taip pat neatsiliko. Tik 2023 m. JAV bendrovė „Humanetics“ parodė pirmąjį manekeną, visiškai atkartojantį moters anatomiją ir turintį tiek pat jutiklių, kiek ir „vyriški“ fantomai.

Vyro ir moters anatominis modelis susidurimo bandymams
Vyro ir moters anatominis modelis susidūrimo bandymams. Nuotrauka: BMW

Moterys dažniau patiria tam tikras traumas

Moterims dėl anatomijos skirtumų kyla šiek tiek kitokia nei vyrams nelaimingų atsitikimų metu patiriamų sužalojimų rizika. Moterys dėl žemesnio ūgio automobilyje paprastai sėdi vertikaliau ir arčiau vairo, o tai reiškia, kad avarijos atveju krentanti oro pagalvė gali padidinti galvos sužalojimo riziką. Be to, moterų kaklo raumenys paprastai būna silpnesni nei vyrų, todėl jos dažniau patiria rankų, kojų, plaštakų, pėdų ir pilvo sąnarių traumas.

Šaltiniai: „The Guardian“, moto.rp.pl, euronews.com

Žymos: avarija
Dalintis63DalintisSiųstiDalintis11

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.