• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Naujas Japonijos mokslininkų išradimas. „Amoniako variklis – elektromobilių pabaiga“

pagal Andžej Biaigo
2024.06.13, 20:00
Naujienos
A A
0
amoniaku varomo variklio prototipas

GAC nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

„Toyota“ vadovai jau ne vienerius metus kartoja, kad svarbu stengtis kuo efektyviau mažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Japonijos konglomerato mokslininkai mano, kad amoniako vidaus degimo variklis gali būti sprendimas, pakeisiantis automobilių pasaulį.

„Toyota“ vadovybė neslėpė, kad ji yra nuosaiki elektrifikavimo bet kokia kaina šalininkė. Vietoj to ji laikosi kelių krypčių automobilių pramonės pokyčių strategijos. Jau daugelį metų dirbama prie amoniakinio vidaus degimo variklių technologijos diegimo serijinėje gamyboje. Pranešama, kad „Toyota Motor Corporation“, bendradarbiaudama su Kinijos konglomeratu „Guangzhou Automobile Group„ (GAC Group), į ją jau investavo šešis milijardus dolerių. Tai reiškia, kad abi bendrovės deda rimtas viltis į šį sprendimą. Jei ką nors stebina „Toyota“ bendradarbiavimas su Kinijos valstybiniu konglomeratu, verta priminti, kad abi bendrovės įsteigė bendrą įmonę dar 2004 m., nes to reikalavo įstatymai, kad ne Kinijos bendrovės galėtų gaminti vietinius automobilius.

Ar prasmingas amoniaką deginantis variklis? Nuomonės šiuo klausimu išsiskiria

2023 m. „Toyota“ ir GAC pristatė veikiantį tokio variklio prototipą. Tuo metu Koji Sato pasakė įsimintiną frazę: „Mūsų amoniakinis variklis – tai elektromobilių pabaiga“. Tai drąsūs žodžiai, tačiau naujasis didžiausios pasaulyje automobilių bendrovės generalinis direktorius juos pasakė neatsitiktinai. Neoficialiomis žiniomis, prie jo vis dar dirbama.

Kokie tokio sprendimo privalumai? Esamus automobilių modelius galima pritaikyti naujiems degalams, nes jų konstrukcija iš esmės nesikeičia. Vienintelis dalykas, kurį reikia padaryti, kad būtų galima deginti amoniaką, tai pritaikyti variklius, o tam reikia išspręsti keletą uždavinių. Visų pirma, deginant amoniaką reikia didelio degalų ir oro mišinio suspaudimo laipsnio, nes kitaip jis degs per lėtai. Be to, toks cheminis procesas susijęs su dideliu azoto oksidų (NOx) ir diazotido (NO2) išmetimu. Dėl šios priežasties amoniakas nebenaudojamas laivyboje ir sunkiajame transporte, o JAV uždrausta naudoti tokius degalus. Akivaizdu, kad Kinijos ir Japonijos korporacijos jau žino, kaip įveikti šias problemas. Tokiu atveju anglies dioksido emisiją galima sumažinti 90 proc. palyginti su benzininiu varikliu, t. y. beveik iki nulio.

Amoniako variklio prototipo variklio darbinis tūris – du litrai, jo galia – 163 AG

2023 m. pabaigoje pristatytas variklio prototipas yra pirmasis amoniako variklis, skirtas lengviesiems automobiliams. Jo našumas nėra labai įspūdingas, tačiau jo pakaks kaip galios šaltinio populiariems automobiliams. Dviejų litrų darbinio tūrio keturių cilindrų agregatas pasiekia didžiausią 163 AG galią, tačiau apsieina be priverstinio oro pripūtimo, t. y. įvairių rūšių kompresorių. „Toyota“ ir GAC žada, kad tai tik pradžia ir kad amoniakas gali tapti ekologišku ateities degalu lengvųjų automobilių varikliams. Ar turėtume jais tikėti?

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Amoniakas yra cheminis azoto ir vandenilio junginys (NH3), dažnai naudojamas daugelyje pramonės šakų. Pirmiausia jis sudaro trąšų pagrindą, kuriam pagaminti sunaudojama du trečdaliai visos pasaulyje pagaminamos produkcijos. Be to, jis naudojamas ir kitais tikslais, įskaitant kaip įvairių šiuolaikinių cheminių produktų sudedamoji dalis. Amoniakas netgi naudojamas popieriaus balinimui gamybos procese.

Naujų e. degalų idėja turi nemažai priešininkų. Laikas parodys, ar jie klysta

Šios idėjos skeptikai teigia, kad ji yra aklavietė dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, norint pagaminti skystą amoniaką, kad jį būtų galima naudoti vietoj benzino, reikia daug energijos. Dėl to šiuo metu ji yra neefektyvi. Be to, be jau minėto nuodingų azoto junginių išsiskyrimo, amoniakas yra labai toksiška ir korozinė medžiaga, todėl variklius eksploatuoti naudojant tokius degalus bus brangu ir sudėtinga. Baisu net pagalvoti, kiek kenksmingų junginių galėtų patekti į atmosferą, jei toks variklis sugestų. Ir be to civilizacija turi pakankamai problemų, susijusių su amoniako buvimu trąšose. Mokslininkai įrodė, kad jis sukelia rūgščius lietus, didina azoto (taigi ir ozono) kiekį atmosferoje ir sukelia kvėpavimo takų ligas.

Visa tai nedžiugina, tačiau sunku patikėti, kad pirmaujančios automobilių bendrovės mokslininkai nežino apie tokias problemas. Matyt, jie mano, kad jas galima įveikti, ir tiki, kad žaidimas vertas žvakės. Jei „Toyota“ kartu su GAC pradės gaminti amoniako automobilius, jie galėtų tapti prasminga alternatyva elektrinei varomajai jėgai pasaulio regionuose, kuriuose neišplėtota įkrovimo infrastruktūra. Juolab kad, skirtingai nei vandenilio elementais varomi automobiliai, kurie de facto yra elektra varomi automobiliai, amoniako automobiliai būtų konstruojami panašiai kaip ir vidaus degimo automobiliai.

Žymos: amoniakastoyotavidaus degimo variklis
Dalintis813DalintisSiųstiDalintis142

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.