Nepaisant JAV sprendimo sušvelninti galutines taisykles, palyginti su pirminiu griežtesniu pasiūlymu, automobilių gamintojai susiduria su „bauginančiomis“ vyriausybės nuostatomis iki 2030 m. pusę naujų transporto priemonių parduoti kaip elektrines arba iš tinklo įkraunamas hibridines transporto priemones, trečiadienį teigė aukščiausio rango pramonės pareigūnas.
Aplinkos apsaugos agentūros teigimu, pagal visus atitikties scenarijus iki 2030 m. automobilių gamintojai turės parduoti ne mažiau kaip 50 proc. iš tinklo įkraunamų ir elektromobilių, kad būtų pasiekti teisės aktuose nustatyti tikslai. Pagal pirminį pasiūlymą buvo numatyta, kad iki 2030 m. jie turės parduoti 60%, o iki 2032 m. – 68% elektromobilių.
John Bozzella, kuris vadovauja prekybos grupei „Alliance for Automotive Innovation“, sakė, kad peržiūrėtos taisyklės yra „labai ambicingi ir bauginantys tikslai. To nesureikšminame.“
Po intensyvaus automobilių gamintojų lobizmo, kurie pirminį 2023 m. balandžio mėn. EPA pasiūlymą pavadino „nei pagrįstu, nei įgyvendinamu“, 2027-2032 m. EPA transporto priemonių išmetamųjų teršalų taisyklėse gerokai sušvelninti metiniai reikalavimai, o tikslas iki 2032 m. pasiekti, kad JAV elektra varomų transporto priemonių būtų naudojama 67%, sumažintas iki 35 %.
Bozzella ragino Bideno administraciją imtis pokyčių.
„Pasakiau: „Reikia sulėtinti taisyklių tempą. Jie taip ir padarė““, – sakė Bozzella. „Kodėl? Todėl, kad jie pamatė, kas vyksta rinkoje: nepastovi elektromobilių mažmeninės prekybos aplinka“, nepakankamai išplėtotos viešosios įkrovimo stotelės ir dar neišsivysčiusios elektromobilių tiekimo grandinės.
Pagal EPA taisyklę iki 2032 m. transporto priemonių išmetamų teršalų kiekis sumažintas 49%, palyginti su 56% pagal pirminį pasiūlymą.
„Volkswagen“ Šiaurės Amerikos padalinio vadovas Pablo Di Si, 2032 m. reikalavimus pavadino „itin griežtais“. Jis teigė, kad automobilių gamintojas dėl švelnesnių taisyklių, kurios „nepakeis galutinio žaidimo JAV ir VW“, nekeis „nė vieno produkto įvedimo į rinką“ ir toliau vykdys elektromobilių diegimo planus.
„Hyundai“ Pasaulinės veiklos vadovas Jose Munoz trečiadienį sakė, kad EPA peržiūrėti standartai yra „šiek tiek mažiau griežti, bet vis dar sudėtingi“. Bendrovė išleidžia 12,6 mlrd. dolerių elektromobilių ir akumuliatorių gamybai didinti.
„Toyota Motor“, pirminį EPA pasiūlymą pavadino „kraštutiniu ir neatitinkančiu istorinių normų“. „Toyota Motor Sales USA“ prezidentas Jackas Hollisas teigė, kad bendrovė neplanuoja keisti savo produktų asortimento priklausomai nuo to, kas lapkritį laimės Baltuosius rūmus.
Prezidentas demokratas Joe Bidenas tvirtai remia elektra varomas ir hibridines transporto priemones, kurios yra kovos su klimato kaita dalis. Pagrindinis jo varžovas, buvęs prezidentas respublikonas Donaldas Trumpas, kritikavo J. Bideno paramą elektra varomoms transporto priemonėms, sakydamas, kad jos sunaikins JAV automobilių pramonę ir darbo vietas.
„Tai tiesiog keičia taisykles ir terminus, kad pasiektume tai, ką ketiname pasiekti“, – sakė Hollisas automobilių parodos forume.