Naujame tyrime nustatyta, kad vidutiniškai degalų ekonomija ir išmetamo CO2 kiekis yra maždaug 20 proc. mažesni, nei rodo oficialūs WLTP duomenys.
Europos Sąjungos pirmosios komisijos parengtoje ataskaitoje, kurioje ištirta 600 000 automobilių, nustatyta, kad benzininiai automobiliai paprastai yra 24 proc. neefektyvesni ir taršesni, nei rodo oficialūs WLTP reitingai, o dyzeliniai modeliai 18 proc. neatitinka išmetamųjų teršalų kiekio ir MPG rodiklių.
Dar blogiau yra su iš tinklo įkraunamais hibridiniais (PHEV) automobiliais. Komisijos teigimu, PHEV automobiliai, važiuodami realiame pasaulyje, paprastai išmeta tris su puse karto daugiau CO2 nei oficialiai rodo WLTP bandymų rezultatai. Skaitykite daugiau: Įkraunami hibridiniai automobiliai išmeta 350 proc. daugiau CO2 nei bandymuose – remiantis EK užsakymu atliktu tyrimu.
Siekdama kovoti su šia problema, ES ketina 2025 m. atlikti patikslintus PHEV bandymus, kurių metu buvo patikslintas „naudingumo koeficiento – numatomos elektra nuvažiuojamo atstumo dalies – apskaičiavimas“. Paprastai tariant, bandymai bus pakoreguoti remiantis realaus pasaulio duomenimis, kad būtų tiksliau parodyta, kada automobilis naudoja elektros energiją ir kada galiausiai įsijungia benzininis variklis.
Vis dėlto Pirmosios komisijos ataskaitoje teigiama, kad „artimiausiais metais reikia imtis tolesnių veiksmų, kad būtų gerokai patobulinta kontrolė“, t. y. kad WLTP bandymai būtų griežtesni ir atspindėtų kasdienį vairavimą. Tai reiškia, kad reikia labiau atsižvelgti į tokius dalykus, kaip oro sąlygos, oro kondicionierių naudojimas ir kelio nuolydis.
„Auto Express“ nuolat bandome naujus automobilius realiomis vairavimo sąlygomis ir jau seniai savo skaitytojams pabrėžiame, kad WLTP duomenys iš tiesų yra „geriausi scenarijai“. Pavyzdžiui, neseniai atliktas „Mercedes GLA 250e“ ir „Alfa Romeo Tonale“ dvigubas bandymas. Abiejų automobilių hibridinės iš tinklo įkraunamos jėgainės nesugebėjo nuvažiuoti daugiau nei 400 kilometrų, kaip siūloma WLTP bandymuose, o abu automobiliai sunaudojo mažiau nei 5.9l/100km.
2017 m. WLTP bandymai pakeitė senuosius NEDC degalų ekonomijos ir išmetamųjų teršalų kiekio bandymus, todėl rezultatai tapo labiau orientuoti į tai, ką galima pasiekti važiuojant realiame pasaulyje. Tačiau vis dar yra didelis atotrūkis tarp šių laboratorinių bandymų duomenų ir to, ką vairuotojai gali tikėtis pasiekti vairuodami savo automobilius.