Praėjusį mėnesį ES labiausiai išaugo hibridinių automobilių pardavimas, tačiau benzinu varomų automobilių paklausa tebėra didelė.
Vasario mėn., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, naujų automobilių registravimas ES padidėjo 10,1 proc., o hibridinių elektrinių transporto priemonių skaičius visame bloke šoktelėjo labiausiai, palyginti su Prancūzija ir Italija.
Prancūzijoje registravimas išaugo 13%, Italijoje – 12,8%, Ispanijoje – 9,9%, Vokietijoje – 5,4%,
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, nors naujų elektromobilių pardavimai sausio mėn. šoktelėjo labiausiai, praėjusį mėnesį pirmavo hibridiniai elektromobiliai – 27 šalyse, Jungtinėje Karalystėje ir ELPA valstybėse narėse jų pardavimai išaugo 24,2 proc.
Palyginti su praėjusiais metais, toje pačioje rinkoje naujų hibridinių iš tinklo įkraunamų automobilių skaičius taip pat išaugo 12%.
Naujų benzininių automobilių skaičius išaugo 5,9%, o ši kategorija vis dar užima didžiausią dalį – daugiau nei trečdalį visos rinkos.
Populiariausios kategorijos benzininiai automobiliai nenori užleisti savo dalies elektriniams ir hibridiniams automobiliams. Nuo 2023 m. vasario mėn. benzininių automobilių rinkos dalis sumažėjo nežymiai – nuo 36,9 % iki 35,5 % šiais metais.
Nauji ES įregistruoti automobiliai pagal energijos šaltinį
ES+ELPA+Jungtinė Karalystė 2024 m. vasario mėn.
- Benzininiai: 35.7%
- Hibridiniai: 28.9%
- Dyzeliniai: 12%
- Elektromobiliai: 13.2%
- Įkraunami hibridiniai automobiliai: 7.3%
- Kiti: 3%
Naujų dyzelinių automobilių registravimas visoje Europoje sumažėjo 5,1%, nors šios kategorijos automobilių rinkos dalis vis dar sudaro 12%. Vasario mėn. naujų dyzelinių automobilių pardavimas sumažėjo keliose rinkose, įskaitant tris didžiausias: Prancūzijoje (-30,5%), Ispanijoje (-17,4%) ir Italijoje (-11,8%). Kita vertus, Vokietijoje dyzelinių automobilių pardavimai išaugo 9,7%.
Hibridinis automobilis – naujas favoritas?
Vasario mėn. baterijomis varomų elektromobilių pardavimai ES, JK ir ELPA šalyse išaugo nežymiai – 10,3%, o jų rinkos dalis išliko stabili – 13,2%.
Pardavimai Belgijoje išaugo 66,9%, o Prancūzijoje – 31,8%. Priešingai, Vokietijoje registravimas sumažėjo 15,4%, o Airijoje, Suomijoje, Švedijoje ir Islandijoje, be kita ko, taip pat sumažėjo naujų elektromobilių skaičius.
Skirtingus duomenis galima paaiškinti tuo, kad kai kuriose šalyse nustota taikyti valstybės remiamas elektromobilių skatinimo priemones ir neišbaigta įkrovimo infrastruktūra.
Tačiau hibridiniai elektriniai automobiliai, kaip kompromisinis sprendimas, toliau populiarėja Europos rinkose, o keturiose didžiausiose rinkose jų populiarumas labai išaugo: Prancūzijoje (+41,5%), Ispanijoje (+26,5%), Vokietijoje (+16,4%) ir Italijoje (+16,1%).
12% išaugo ir iš tinklo įkraunamų hibridinių elektromobilių registravimas, o pagrindinėse rinkose, pavyzdžiui, Vokietijoje, Belgijoje ir Prancūzijoje, buvo užfiksuotas spartus augimas.