Nesėkmingos valdančiosios koalicijos kancleris Olafas Scholzas pareiškė, kad baudos už per didelį anglies dioksido išmetimą neturėtų būti taikomos. Jos automobilių gamintojus turėtų paliesti jau sausio 1 d., kai bus sugriežtinta visos automobilių gamos vidutinio išmetamųjų teršalų kiekio riba.
„Pinigai turi likti bendrovėms, kad jos galėtų juos panaudoti savo pramonei ir veiklai modernizuoti“, – sakė kancleris Olafas Scholzas, kurį cituoja „Reuters“.
Kas yra šios nuobaudos? Paaiškinsime toliau pateiktame tekste
Anksčiau panašios pozicijos (nors nurodė, kad nuobaudos ne panaikinamos, o sustabdomos) laikėsi kanclerio pavaduotojas ir ekonomikos ministras Robertas Habeckas. Po susitikimo su savo kolega iš Italijos (kuris taip pat buvo šaltas gamintojų baudų klausimu) vokietis pareiškė, kad „išlieka pragmatiškas, kai kalbama apie [transporto – red. pastaba] raidą“.
Šiuo metu CO2 emisijos riba vis dar yra 95 g/km, tačiau nuo 2025 m. sausio 1 d. ji bus 93,6 g/km. Tai reiškia, kad gamintojai daugiausia dėmesio skirs, aišku, brangesniems hibridams, iš tinklo įkraunamiems hibridams ir elektromobiliams.
Tačiau, kita vertus, vokiečių „Porsche“ teigia, kad klientai domisi vidaus degimo transporto priemonėmis, ir ketina toliau tobulinti šias konstrukcijas. Ambicingi planai elektrifikuoti gamą (2025 m. pusę pardavimų sudarys elektromobiliai ir iš tinklo įkraunami automobiliai) buvo atidėti.