Nuo 2025 m. Europos gamintojai mokės 95 eurų baudą už kiekvieną užregistruotą standartą viršijantį automobilį. „Volkswagen Group“ kritikuoja šį sprendimą.
Nėra prasmės, kad pramonė turi mokėti baudas, kai nėra jokios sistemos elektromobilių plėtrai.
trečiadienį per bendrovės veiklos rezultatų pranešimą sakė „Volkswagen Group“ generalinis direktorius Oliver Blume
Jis užsiminė apie ES planus nustatyti griežtesnes taisykles, susijusias su vidutiniu Europoje veikiančių gamintojų išmetamo CO2 kiekiu. Dabartinės ribos buvo įvestos 2021 m. Pagal NEDC matavimo ciklą jos siekia 95 g/km.
ES siekia, kad 2025 m. ribinė vertė sumažėtų iki 93,6 g/km. Skirtumas atrodo nedidelis, tačiau pagrindiniai gamintojai stengiasi laikytis jau dabar galiojančių taisyklių. Naujos ribos tik pablogins jų padėtį.
Pagal įstatymą, kuris įsigalios 2025 m., Europos milžinai mokės 95 eurų baudą už kiekvieną registruotą automobilį, kertantį minėtą sieną. Kaip nesunku atspėti, šios sumos gali būti perkeltos pirkėjams, o tai padidins ir taip rekordiškai brangių automobilių kainas.
Žinoma, būdas sumažinti vidutinį išmetamųjų teršalų kiekį yra laipsniškas transporto priemonių asortimento elektrifikavimas. Tačiau neatrodo, kad jo tempas atitiktų vis griežtėjančius ES reglamentus. Juo labiau kad didėjanti elektrinių automobilių pasiūla nebūtinai reiškia paklausą. Gamintojai stengiasi pasiūlyti kuo daugiau nulinės arba mažos taršos automobilių, tačiau jie negali priversti klientų juos pirkti.
Priklausomai nuo to, kokią sistemą turime įvairiose rinkose, svarbu koreguoti CO2 tikslus ir galvoti apie tai, kas yra realu.
sakė O. Blume
Elektromobilumo plėtrą, taigi ir naujų CO2 ribinių verčių pasiekimą, taip pat vis labiau apsunkina tai, kad kai kuriose rinkose panaikintos subsidijos elektromobiliams įsigyti ir vis didėjanti Kinijos konkurencija.