Kinijos elektromobilių milžinė BYD patvirtino planus įkurti savo Europos centrą Vengrijoje. Šis strateginis žingsnis rodo įmonės siekį sustiprinti pozicijas Senajame žemyne ir tapti rimtu konkurentu Europos automobilių rinkoje.
Vengrija – naujasis BYD tiltas į Europą
Kaip gegužės 15 d. „Reuters“ patvirtino BYD generalinis direktorius Wang Chuanfu, naujasis Europos būstinės ir mokslinių tyrimų centras bus įkurtas Vengrijoje. Tai papildys jau vykdomą didelės gamyklos statybą Segede, kur gaminami BYD elektromobiliai.
„Vengrija demonstruoja nuoseklią paramą žaliajai mobilumui, o jos geografinė padėtis – tai puikūs vartai į visą Europos Sąjungą“, – teigia BYD atstovas.
Kokį poveikį šis sprendimas turės Europai?
Naujojo centro steigimas turėtų:
- Sukurti šimtus naujų darbo vietų tyrimų, inžinerijos ir administracijos srityse
- Pagreitinti elektromobilių gamybą ir tiekimą visoje Europoje
- Padėti greičiau prisitaikyti prie ES reikalavimų ir vartotojų lūkesčių
BYD akcentuoja, kad Europos centras koncentruosis į vietinėms rinkoms pritaikytas technologijas bei klientų aptarnavimą, kas leis siūlyti labiau pritaikytus modelius.
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Nors Lietuva tiesiogiai šiame projekte nedalyvauja, vietiniai vairuotojai ir automobilių prekiautojai gali tikėtis:
- Greitesnio BYD modelių pasiekiamumo
- Geriau pritaikytų funkcijų vietos sąlygoms
- Patogesnio garantinio aptarnavimo
Augant elektromobilių populiarumui Lietuvoje, didesnė konkurencija gali lemti mažesnes kainas ir spartesnį įkrovimo infrastruktūros vystymą.
Kinų automobilių invazija į Europą
BYD sprendimas nėra vienišas – daugelis Kinijos gamintojų siekia vietinio įsitvirtinimo Europoje, nes tai padeda apeiti muitus ir efektyviau reaguoti į rinkos pokyčius.
„Gamindamos Europoje, Kinijos įmonės išvengia importo mokesčių ir gali greičiau reaguoti į vartotojų poreikius“, – komentuoja automobilių rinkos analitikas Larsas Henkelis.
Ekspertų vertinimai ir rinkos reakcija
Pasak judumo tyrėjos iš Budapešto Evos Kovacs, „BYD žengia ilgalaikį žingsnį – čia ne tik prekyba, bet ir integracija į Europos automobilių kultūrą“.
Vengrijos vyriausybės atstovai sveikina projektą – ekonomikos ministerija teigia, kad šis projektas atitinka šalies strategiją tapti regiono elektromobilumo lydere.
Kas laukia toliau?
BYD planuoja plėsti savo prekybos ir aptarnavimo tinklą visoje ES. Ekspertai prognozuoja naujus modelius, greitesnį klientų aptarnavimą ir galimą bendradarbiavimą su vietiniais tiekėjais.
Lietuvos rinkai tai gali reikšti daugiau elektromobilių pasirinkimų ir spartesnę jų integraciją į mūsų kelių eismą.
Išvada
BYD sprendimas steigti Europos centrą Vengrijoje žymi naują etapą elektromobilių rinkoje. Lietuvos vairuotojams tai gali reikšti daugiau pasirinkimo, geresnes kainas ir spartesnį infrastruktūros vystymą. Ar Kinijos automobilių gamintojai taps rimtais konkurentais Europos gigantams – parodys laikas.
Ar jau teko matyti BYD automobilių Lietuvos keliuose? Pasidalink savo pastebėjimais komentaruose!